vytisknout velikost písma Volkswagen Beetle v roku 2018 skončí. Namiesto neho bude crossover

Druhá generácia moderného "chrobáka" neťahá a Volkswagen Beetle sa tak pomaly pripravuje na svoj koniec. Nemecká automobilka Volkswagen totiž musí šetriť prostriedky a práve Chrobák bude s najväčšou pravdepodobnosťou ďalšiu obeť znižovanie nákladov a rušenie neziskových alebo nedostatočne ziskových projektov.
Volkswagen Beetle v roku 2018 skončí. Namiesto neho bude crossover

Volkswagen v Európe predal v roku 2015 celkom 25 000 Beetlov, v USA to bolo necelých 23 000 kusov. Predaje sa ale spomaľujú a záujem klesá. V prvých mesiacoch tohto roka je to napríklad v USA zatiaľ necelá polovica minuloročných predajov.

V kurze sú navyše crossovery a SUV a to budú modely, ktoré majú práve New Beetle nahradiť. Volkswagen pripravuje niekoľko kompaktných crossoverov vrátane modelov, ktoré budú hlavne o štýle a nie len o praktickosti. Chystá sa napríklad aj niečo na spôsob menšieho Tiguanu Cabrio a podobne.

Volkswagen sa k tomu zatiaľ vyjadrovať nechce, ale koniec Beetle a jeho nahradenie štýlovým crossoverom by bol celkom logický krok, aspoň teda z finančného hľadiska. Podobný osud sa možno dotkne aj Volkswagenu Scirocco a niektorých karosárskych variantov, napríklad trojdverového Golfu. V ohrození je aj trio miniáut Up!, Citigo a Mii.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY