vytisknout velikost písma Volkswagen Beetle v roku 2018 skončí. Namiesto neho bude crossover

Druhá generácia moderného "chrobáka" neťahá a Volkswagen Beetle sa tak pomaly pripravuje na svoj koniec. Nemecká automobilka Volkswagen totiž musí šetriť prostriedky a práve Chrobák bude s najväčšou pravdepodobnosťou ďalšiu obeť znižovanie nákladov a rušenie neziskových alebo nedostatočne ziskových projektov.
Volkswagen Beetle v roku 2018 skončí. Namiesto neho bude crossover

Volkswagen v Európe predal v roku 2015 celkom 25 000 Beetlov, v USA to bolo necelých 23 000 kusov. Predaje sa ale spomaľujú a záujem klesá. V prvých mesiacoch tohto roka je to napríklad v USA zatiaľ necelá polovica minuloročných predajov.

V kurze sú navyše crossovery a SUV a to budú modely, ktoré majú práve New Beetle nahradiť. Volkswagen pripravuje niekoľko kompaktných crossoverov vrátane modelov, ktoré budú hlavne o štýle a nie len o praktickosti. Chystá sa napríklad aj niečo na spôsob menšieho Tiguanu Cabrio a podobne.

Volkswagen sa k tomu zatiaľ vyjadrovať nechce, ale koniec Beetle a jeho nahradenie štýlovým crossoverom by bol celkom logický krok, aspoň teda z finančného hľadiska. Podobný osud sa možno dotkne aj Volkswagenu Scirocco a niektorých karosárskych variantov, napríklad trojdverového Golfu. V ohrození je aj trio miniáut Up!, Citigo a Mii.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY