vytisknout velikost písma Volkswagen Beetle sa možno stane obeťou znižovania nákladov

Volkswagen Beetle sa možno stane obeťou znižovania nákladov

Volkswagen má v pláne znížiť náklady o masívnych päť miliárd eur ročne a jednou z ciest je aj zastavenie výroby modelov, ktoré neprináša veľké zisky. Napríklad vieme, že končí kupé-kabriolet Volkswagen Eos. V ohrození je teraz aj trojdverový Volkswagen Polo a štýlový Volkswagen Beetle.

Iba ukončenie výroby trojdverového Pola by Volkswagenu ušetrilo asi dvesto miliónov eur ročne, informuje nemecký Der Spiegel. Bez nástupcu by mohol byť aj model Beetle, ktorý nedokázal nadviazať na masovosť svojho ikonického predchodcu.

Volkswagen Beetle si v roku 2013 našiel len necelých 110 000 zákazníkov, čo je síce štyrikrát viac ako v prípade modelu Scirocco, ale v porovnaní s osemstotisíc Golfami je to stále málo.

Rovnaká politika osekávania neúspešných alebo proste len málo efektívnych modelov by sa mala dotknúť všetkých značiek koncernu Volkswagen, teda aj Seatu a Škody. V ohrození je napríklad aj trojica miniáut Citigo, Up! a Mii.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY