vytisknout velikost písma Volkswagen Amarok sa zmenil. Má len šesťvalec 3.0 TDI a chce nahradiť SUV

Volkswagen Amarok už kúpite len s motorom 3.0 TDI a predĺženou kabínou. Motor sa vyrába vo variantoch s výkonom 120, 150 a 165 kW. Všetky verzie Amaroku majú kožený paket, klimatizáciu alebo tempomat.
Volkswagen Amarok sa zmenil. Má len šesťvalec 3.0 TDI a chce nahradiť SUV

Volkswagen oficiálne uviedol na slovenský trh modernizovanú variantu "úžitkového" pick-upu Amarok. Prečo tie úvodzovky? Pretože Volkswagen výrazne posunul zacielenie Amaroku. Robustný úžitkový základ s rebrinovým rámom zostáva. Model sa ale bude dodávať na slovenský trh výhradne vo veľmi vysokej špecifikácii kabíny, pohonu i motorizácie. Inak než s motorom 3.0 TDI V6 už nový Volkswagen Amarok nekúpite.

Automobilka dúfa, že s modernizovaným Amarokom osloví najmä dobre situovaných zákazníkov, ktorí hľadajú pracovitejšiu a "drsnejšiu" alternatívu ku všadeprítomným SUV. Všetky varianty ponúkané v aktuálnom slovenskom cenníku preto majú:

  • predĺženú štvordverovú kabínu DoubleCab
  • samočinnú 8stupňovou prevodovku ZF
  • pohon všetkých kolies 4Motion
  • motor 3.0 TDI V6

Rovnaké uvažovanie stojí tiež za pripravovaným prémiovým pick-upom Mercedes-Benz triedy X. Jeho koncept sme si boli nedávno pozrieť v Štokholme.

Volkswagen-Amarok-V6-5.jpg

Vyberať môžete z troch stupňov výbavy (Comfortline, Highline, limitovaná séria Aventura so športovým stylingom) a dvoch špecifikácií motora. Ten vychádza z jednotky Audi, predstavenej v roku 2014. Má turbodúchadlo s premenlivou geometriou a tiež systém SCR so vstrekovaním močoviny. Vďaka nemu plní Euro 6. Technické údaje nájdete v tabuľke:

Motorizácia 3.0 V6 TDI 150 kW 3.0 V6 TDI 165 kW
Najvyšší výkon (kW/k v min-1) 150/204 v 3000-4500 165/224 v 3000-4500
Najvyšší krútiaci moment (Nm v min-1) 500 v 1250-2750 550 v 1400-2750
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 8,6/7,3/7,8 8,6/7,3/7,8
Akcelerácia 0-100 km/h (s) 9,1 8,0
Najvyššia rýchlosť (km/h) 184 193

Volkswagen ale vyrába Amarok aj s motorom 120 kW/450 Nm. Ten je kombinovaný s pohonom zadných kolies a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, za štvorkolku možno ale priplatiť. V prípade manuálu dostanete priraditeľný pohon prednej nápravy, zatiaľ čo verzia s automatom má stály pohon všetkých kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen. K motorizáciam 120 kW a 150 kW možno priobjednať redukčnú prevodovku. V ponuke je aj mechanická uzávierka zadného diferenciálu.

Prémiové ambície Amaroku potvrdzuje aj poňatie interiéru a jeho výbava. Všetky verzie majú kožený paket, klimatizáciu alebo tempomat. Highline ponúka i bixenónové svetlomety a záujemcovia o variant Aventura dostanú aj sedadlá ErgoComfort certifikované nemeckými lekármi. Možno si ich priobjednať aj k výbavám Comfortline a Highline, ale urobí to málokto. Stojí to totiž drastických 2 600 eur bez dane.

Model Cena (EUR bez DPH) Cena (EUR s DPH)
3.0 TDI 150 kW Comfortline 29 999 36 257
3.0 TDI 150 kW Highline 34 499 41 733
3.0 TDI 165 kW Highline 35 399 42 829
3.0 TDI 165 kW Aventura 42 623 51 574

Z krátkej jazdy na tlačovej prezentácii neďaleko českého Dobříša nemienime vyvodzovať ďalekosiahle závery. Dve veci ale boli zrejmé okamžite.

Po prvé: V6 TDI je silný motor, ale dynamiku a najmä kultivovanosť rovnako motorizovaného Audi naozaj nečakajte. Charakteristického hrkotania veľkého dieselu sa pri plnej akcelerácii nezbavíte. 

Po druhé: Amarok je takmer určite najkomfortnejší zo všetkých pick-upov. Napríklad o Rangeri (ktorý možno mimochodom objednať s päťvalcom 3,2 l) sa hovorí, že jazdí skoro ako osobné auto, ale na civilizované správanie Amaroku pri prejazde nerovností nemá. Pritom sme pochopiteľne jazdili s nezaťaženými vozidlami, u ktorých je efekt odskakovania a otrasov na nerovnostiach najvýraznejší. Volkswagen Amarok ale jazdil dobre už predtým a s modernizáciou prišlo aj optimalizované naladenie, ktoré jeho jazdné vlastnosti ešte viac scivilizovalo.

Volkswagen-Amarok-V6-–-oficiální-foto-27-1068x712.jpg

Môže Volkswagen Amarok naozaj nahradiť SUV? V istých prípadoch áno. Ovládateľnosťou ani komfortom síce nedosahuje úroveň moderných SUV, tvrdiť niečo také by bolo silne prehnané. Zároveň ale platí, že jedno i druhé sú na dostatočne vysokej úrovni, aby ste to pri bežnom používaní nepociťovali ako príliš veľký kompromis. To už vás budú limitovať skôr úctyhodné rozmery auta. Pri dĺžke 5,25 m a šírke 2,23 m je Amarok V6 TDI ešte o kus väčší než napríklad také Audi Q7.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY