vytisknout velikost písma Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Hlavnou hviezdou na frankfurtskom stánku automobilky Volkswagen bude nová generácia modelu Tiguan, ale na svoje si prídu aj záujemcovia športovejšie strihaných áut. Vidieť totiž bude napríklad aj sériový Golf GTI Clubsport, ktorý vznikol k príležitosti štyridsiatych narodenín tohto slávneho nemeckého hatchbacku.

Golf Clubsport dostal predovšetkým posilnený motor. Ten ponúka 195 kW (265 koní), ale Volkswagen v tlačovej správe jedným dychom dodáva, že je vďaka funkcii overboost možné na desať sekúnd zvýšiť výkon až na 213 kW (290 koní). Stačí na to jednoduchá vec - pedál plynu prešliapnúť až na podlahu.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou pokorí Clubsport stovku za šesť sekúnd, DSG je o desatinu sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v manuále 250 km/h, automatická prevodovka nedovolí viac ako 249 km/h.

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú stmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bok. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky.

gti_19.jpggti_08.JPGgti_03.JPGgti_01.JPGgti_02.JPGgti_11.JPGgti_12.JPGgti_05.JPGgti_06.JPGgti_07.JPGgti_13.JPGgti_14.JPGgti_16.JPGgti_17.JPGgti_18.JPGgti_15.JPGgti_09.JPGgti_10.JPG

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY