vytisknout velikost písma Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Hlavnou hviezdou na frankfurtskom stánku automobilky Volkswagen bude nová generácia modelu Tiguan, ale na svoje si prídu aj záujemcovia športovejšie strihaných áut. Vidieť totiž bude napríklad aj sériový Golf GTI Clubsport, ktorý vznikol k príležitosti štyridsiatych narodenín tohto slávneho nemeckého hatchbacku.

Golf Clubsport dostal predovšetkým posilnený motor. Ten ponúka 195 kW (265 koní), ale Volkswagen v tlačovej správe jedným dychom dodáva, že je vďaka funkcii overboost možné na desať sekúnd zvýšiť výkon až na 213 kW (290 koní). Stačí na to jednoduchá vec - pedál plynu prešliapnúť až na podlahu.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou pokorí Clubsport stovku za šesť sekúnd, DSG je o desatinu sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v manuále 250 km/h, automatická prevodovka nedovolí viac ako 249 km/h.

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú stmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bok. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky.

gti_19.jpggti_08.JPGgti_03.JPGgti_01.JPGgti_02.JPGgti_11.JPGgti_12.JPGgti_05.JPGgti_06.JPGgti_07.JPGgti_13.JPGgti_14.JPGgti_16.JPGgti_17.JPGgti_18.JPGgti_15.JPGgti_09.JPGgti_10.JPG

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY