vytisknout velikost písma Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Hlavnou hviezdou na frankfurtskom stánku automobilky Volkswagen bude nová generácia modelu Tiguan, ale na svoje si prídu aj záujemcovia športovejšie strihaných áut. Vidieť totiž bude napríklad aj sériový Golf GTI Clubsport, ktorý vznikol k príležitosti štyridsiatych narodenín tohto slávneho nemeckého hatchbacku.

Golf Clubsport dostal predovšetkým posilnený motor. Ten ponúka 195 kW (265 koní), ale Volkswagen v tlačovej správe jedným dychom dodáva, že je vďaka funkcii overboost možné na desať sekúnd zvýšiť výkon až na 213 kW (290 koní). Stačí na to jednoduchá vec - pedál plynu prešliapnúť až na podlahu.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou pokorí Clubsport stovku za šesť sekúnd, DSG je o desatinu sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v manuále 250 km/h, automatická prevodovka nedovolí viac ako 249 km/h.

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú stmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bok. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky.

gti_19.jpggti_08.JPGgti_03.JPGgti_01.JPGgti_02.JPGgti_11.JPGgti_12.JPGgti_05.JPGgti_06.JPGgti_07.JPGgti_13.JPGgti_14.JPGgti_16.JPGgti_17.JPGgti_18.JPGgti_15.JPGgti_09.JPGgti_10.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY