vytisknout velikost písma Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Hlavnou hviezdou na frankfurtskom stánku automobilky Volkswagen bude nová generácia modelu Tiguan, ale na svoje si prídu aj záujemcovia športovejšie strihaných áut. Vidieť totiž bude napríklad aj sériový Golf GTI Clubsport, ktorý vznikol k príležitosti štyridsiatych narodenín tohto slávneho nemeckého hatchbacku.

Golf Clubsport dostal predovšetkým posilnený motor. Ten ponúka 195 kW (265 koní), ale Volkswagen v tlačovej správe jedným dychom dodáva, že je vďaka funkcii overboost možné na desať sekúnd zvýšiť výkon až na 213 kW (290 koní). Stačí na to jednoduchá vec - pedál plynu prešliapnúť až na podlahu.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou pokorí Clubsport stovku za šesť sekúnd, DSG je o desatinu sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v manuále 250 km/h, automatická prevodovka nedovolí viac ako 249 km/h.

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú stmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bok. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky.

gti_19.jpggti_08.JPGgti_03.JPGgti_01.JPGgti_02.JPGgti_11.JPGgti_12.JPGgti_05.JPGgti_06.JPGgti_07.JPGgti_13.JPGgti_14.JPGgti_16.JPGgti_17.JPGgti_18.JPGgti_15.JPGgti_09.JPGgti_10.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY