vytisknout velikost písma Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Volkswagan Golf GTI Clubsport nakoniec dostal až 290 koní

Hlavnou hviezdou na frankfurtskom stánku automobilky Volkswagen bude nová generácia modelu Tiguan, ale na svoje si prídu aj záujemcovia športovejšie strihaných áut. Vidieť totiž bude napríklad aj sériový Golf GTI Clubsport, ktorý vznikol k príležitosti štyridsiatych narodenín tohto slávneho nemeckého hatchbacku.

Golf Clubsport dostal predovšetkým posilnený motor. Ten ponúka 195 kW (265 koní), ale Volkswagen v tlačovej správe jedným dychom dodáva, že je vďaka funkcii overboost možné na desať sekúnd zvýšiť výkon až na 213 kW (290 koní). Stačí na to jednoduchá vec - pedál plynu prešliapnúť až na podlahu.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou pokorí Clubsport stovku za šesť sekúnd, DSG je o desatinu sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v manuále 250 km/h, automatická prevodovka nedovolí viac ako 249 km/h.

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú stmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bok. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky.

gti_19.jpggti_08.JPGgti_03.JPGgti_01.JPGgti_02.JPGgti_11.JPGgti_12.JPGgti_05.JPGgti_06.JPGgti_07.JPGgti_13.JPGgti_14.JPGgti_16.JPGgti_17.JPGgti_18.JPGgti_15.JPGgti_09.JPGgti_10.JPG

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY