vytisknout velikost písma Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, vodiči chcú radšej volant ako joystick.
Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Hoci práve automobilka Mercedes-Benz patrí k priekopníkom autonómnej funkcie riadenia, klasický volant a pedále z áut nezmiznú. Ani z tých, ktoré sa budú používať primárne v autonómnom režime. Do kolízie sa totiž dostáva bezpečnosť so zvykmi vodičov.

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, pretože pred vodičom nie je prekážka, v prípade zlyhania autopilota by mohlo byť riadenie cez joystick alebo podobný "počítačový" ovládač v krízovej situácii ťažké.

"Skúšali sme to už pri koncepte F200 z roku 1996, ale vtedy sa ukázalo, že vodiči chcú radšej volant než joystick," povedal magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu. Podobné koncepty bez volantov skúšali neúspešne napríklad automobilky Saab alebo Toyota.

Hoci napríklad v civilnom letectve sa joystick presadil proti klasickým ovládačom vďaka automatizácii pomerne rýchlo, vodiči si skrátka volant s pedálmi vziať nenechajú, myslí si Mercedes. Automobilka sa domnieva, že aj s dostupným autopilotom bude chcieť stále veľký počet ľudí riadiť tradične manuálne.

A čo vy? Brali by ste autonómne vozidlo bez volantu a pedálov? Napíšte nám názor do komentárov pod článkom.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY