vytisknout velikost písma Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, vodiči chcú radšej volant ako joystick.
Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Hoci práve automobilka Mercedes-Benz patrí k priekopníkom autonómnej funkcie riadenia, klasický volant a pedále z áut nezmiznú. Ani z tých, ktoré sa budú používať primárne v autonómnom režime. Do kolízie sa totiž dostáva bezpečnosť so zvykmi vodičov.

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, pretože pred vodičom nie je prekážka, v prípade zlyhania autopilota by mohlo byť riadenie cez joystick alebo podobný "počítačový" ovládač v krízovej situácii ťažké.

"Skúšali sme to už pri koncepte F200 z roku 1996, ale vtedy sa ukázalo, že vodiči chcú radšej volant než joystick," povedal magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu. Podobné koncepty bez volantov skúšali neúspešne napríklad automobilky Saab alebo Toyota.

Hoci napríklad v civilnom letectve sa joystick presadil proti klasickým ovládačom vďaka automatizácii pomerne rýchlo, vodiči si skrátka volant s pedálmi vziať nenechajú, myslí si Mercedes. Automobilka sa domnieva, že aj s dostupným autopilotom bude chcieť stále veľký počet ľudí riadiť tradične manuálne.

A čo vy? Brali by ste autonómne vozidlo bez volantu a pedálov? Napíšte nám názor do komentárov pod článkom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY