vytisknout velikost písma Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, vodiči chcú radšej volant ako joystick.
Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Hoci práve automobilka Mercedes-Benz patrí k priekopníkom autonómnej funkcie riadenia, klasický volant a pedále z áut nezmiznú. Ani z tých, ktoré sa budú používať primárne v autonómnom režime. Do kolízie sa totiž dostáva bezpečnosť so zvykmi vodičov.

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, pretože pred vodičom nie je prekážka, v prípade zlyhania autopilota by mohlo byť riadenie cez joystick alebo podobný "počítačový" ovládač v krízovej situácii ťažké.

"Skúšali sme to už pri koncepte F200 z roku 1996, ale vtedy sa ukázalo, že vodiči chcú radšej volant než joystick," povedal magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu. Podobné koncepty bez volantov skúšali neúspešne napríklad automobilky Saab alebo Toyota.

Hoci napríklad v civilnom letectve sa joystick presadil proti klasickým ovládačom vďaka automatizácii pomerne rýchlo, vodiči si skrátka volant s pedálmi vziať nenechajú, myslí si Mercedes. Automobilka sa domnieva, že aj s dostupným autopilotom bude chcieť stále veľký počet ľudí riadiť tradične manuálne.

A čo vy? Brali by ste autonómne vozidlo bez volantu a pedálov? Napíšte nám názor do komentárov pod článkom.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY