vytisknout velikost písma Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, vodiči chcú radšej volant ako joystick.
Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Hoci práve automobilka Mercedes-Benz patrí k priekopníkom autonómnej funkcie riadenia, klasický volant a pedále z áut nezmiznú. Ani z tých, ktoré sa budú používať primárne v autonómnom režime. Do kolízie sa totiž dostáva bezpečnosť so zvykmi vodičov.

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, pretože pred vodičom nie je prekážka, v prípade zlyhania autopilota by mohlo byť riadenie cez joystick alebo podobný "počítačový" ovládač v krízovej situácii ťažké.

"Skúšali sme to už pri koncepte F200 z roku 1996, ale vtedy sa ukázalo, že vodiči chcú radšej volant než joystick," povedal magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu. Podobné koncepty bez volantov skúšali neúspešne napríklad automobilky Saab alebo Toyota.

Hoci napríklad v civilnom letectve sa joystick presadil proti klasickým ovládačom vďaka automatizácii pomerne rýchlo, vodiči si skrátka volant s pedálmi vziať nenechajú, myslí si Mercedes. Automobilka sa domnieva, že aj s dostupným autopilotom bude chcieť stále veľký počet ľudí riadiť tradične manuálne.

A čo vy? Brali by ste autonómne vozidlo bez volantu a pedálov? Napíšte nám názor do komentárov pod článkom.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY