vytisknout velikost písma Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, vodiči chcú radšej volant ako joystick.
Volant a pedále nezmiznú ani z autonómnych vozov, tvrdí Mercedes-Benz

Hoci práve automobilka Mercedes-Benz patrí k priekopníkom autonómnej funkcie riadenia, klasický volant a pedále z áut nezmiznú. Ani z tých, ktoré sa budú používať primárne v autonómnom režime. Do kolízie sa totiž dostáva bezpečnosť so zvykmi vodičov.

Aj keď je auto bez volantu v prípade nárazu bezpečnejšie, pretože pred vodičom nie je prekážka, v prípade zlyhania autopilota by mohlo byť riadenie cez joystick alebo podobný "počítačový" ovládač v krízovej situácii ťažké.

"Skúšali sme to už pri koncepte F200 z roku 1996, ale vtedy sa ukázalo, že vodiči chcú radšej volant než joystick," povedal magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu. Podobné koncepty bez volantov skúšali neúspešne napríklad automobilky Saab alebo Toyota.

Hoci napríklad v civilnom letectve sa joystick presadil proti klasickým ovládačom vďaka automatizácii pomerne rýchlo, vodiči si skrátka volant s pedálmi vziať nenechajú, myslí si Mercedes. Automobilka sa domnieva, že aj s dostupným autopilotom bude chcieť stále veľký počet ľudí riadiť tradične manuálne.

A čo vy? Brali by ste autonómne vozidlo bez volantu a pedálov? Napíšte nám názor do komentárov pod článkom.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY