vytisknout velikost písma Vodíková Toyota Mirai sa predstavuje aj v európskej verzii. Stovku dá za 9,6 s

Nádrže Toyoty Mirai majú (podľa teploty okolitého vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíka. Obmedzujúcim faktorom je sieť čerpacích staníc a tiež cena.
Vodíková Toyota Mirai sa predstavuje aj v európskej verzii. Stovku dá za 9,6 s
Zoznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogaléria: Toyota Mirai

Toyota Mirai nie je len experimentálne auto. Je to prvý produkčný automobil, ktorý na pohon používa vodík. Ten potom v palivových článkoch premení na elektrickú energiu, ktorá roztáča elektromotory. Z výfuku ide len voda, ktorá "zapácha po plastoch". Technicky je tak Mirai elektromobil.

MIRAI_EXT_10_DPL.JPGMIRAI_INT_07_DPL.JPGMIRAI_HYD_10_DPL.JPG
Toyota Mirai je určite zaujímavé auto, ale trochu ho obmezuje sieť čerpacích staníc na vodík. Pohon spoľahlivo funguje do teplôt -22°C, ale odskúšaný je aj v -30°C

Európska špecifikácia vodíkovej Toyoty Mirai má certifikovaný dojazd 483 km. Hnacia sústava dosahuje výkon 114 kW (155 k) a krútiaci moment 335 Nm. Akceleráciu na 100 km/h zvládne Mirai za slušných 9,6 sekundy. Maximálna rýchlosť činí iste postačujúcich 178 km/h.

Akokoľvek je dojazd v porovnaní s konvenčným elektromobilom oveľa väčší a tankovanie vodíka trvá len asi tri minúty, obmedzujúcim faktorom je sieť čerpacích staníc. A prípadných záujemcov asi nepoteší cena (paliva i autá). Toyota Mirai stojí v Nemecku 65-tisíc eur bez dane.

Nádrže Toyoty Mirai majú (podľa teploty okolitého vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíka. Cena vodíka sa odvíja podľa technológie výroby, ale 96% vodíka sa vyrába z fosílnych palív. Avšak vodík sa získava aj ako "odpadový" produkt pri procesoch v chemických závodoch a rafinériách.

Pri súčasných cenách vodíka by sa mali kilometrové náklady Toyoty Mirai pohybovať niekde na úrovni auta s úsporným vznetovým motorom. Záleží ale na tom, ako sa bude rozvíjať sieť čerpacích staníc a technológia výroby vodíka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY