vytisknout velikost písma Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Funkciu automatického parkovania do pozdĺžneho alebo priečneho státia dnes ponúka snáď každá automobilka v rámci príplatkovej výbavy takmer do každého vozidla, aj do tých najmenších. Zvláštne ale je, že aj napriek dostupnosti a jednoduchosti obsluhy tohto systému mu vodiči neveria.

Prieskum vykonaný na americkom trhu ukázal, že 80% vodičov radšej parkuje manuálne než pomoci asistenta, ktorý túto činnosť zvládne sám. Iba necelá štvrtina vodičov aspoň niekedy používala alebo pravidelne používa systém automatického parkovania.

Pritom nezávislý test odhalil, že päť rôznych testovaných systémov automatického parkovania je schopnejší než človek. A to dokonca aj v okamihu, keď človek používa zadnú parkovaciu kameru.

Pokiaľ ide o pozdĺžne parkovanie, automatické systémy sú v priemere o 10% rýchlejšie ako človek. Automatické parkovanie dokonca zaparkuje o 37% bližšie k chodníku alebo obrubníku a zároveň o 81% zníži pravdepodobnosť nabehnutia na obrubník.

Automatické parkovanie tiež používa o 47% menej manévrov a korekcii a ani raz nedošlo ku kontaktu s iným vozidlom, čoho sa človeku naopak mnohokrát podarilo dosiahnuť.

Aj cez tieto veľmi pozitívne výsledky pre systémy automatického parkovanie ich ale vodiči nechcú používať. Niektorí dokonca považujú manuálne parkovanie za šport alebo akýsi dôkaz vlastných zručností. Verí si v tom 86% mužov a 71% žien.

Nie všetci majú ale parkovanie v malíčku, ako ukazuje nasledujúce video z viac než pätnásťminútového pokusu jednej dámy o pozdĺžne zaparkovanie:

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY