vytisknout velikost písma Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Funkciu automatického parkovania do pozdĺžneho alebo priečneho státia dnes ponúka snáď každá automobilka v rámci príplatkovej výbavy takmer do každého vozidla, aj do tých najmenších. Zvláštne ale je, že aj napriek dostupnosti a jednoduchosti obsluhy tohto systému mu vodiči neveria.

Prieskum vykonaný na americkom trhu ukázal, že 80% vodičov radšej parkuje manuálne než pomoci asistenta, ktorý túto činnosť zvládne sám. Iba necelá štvrtina vodičov aspoň niekedy používala alebo pravidelne používa systém automatického parkovania.

Pritom nezávislý test odhalil, že päť rôznych testovaných systémov automatického parkovania je schopnejší než človek. A to dokonca aj v okamihu, keď človek používa zadnú parkovaciu kameru.

Pokiaľ ide o pozdĺžne parkovanie, automatické systémy sú v priemere o 10% rýchlejšie ako človek. Automatické parkovanie dokonca zaparkuje o 37% bližšie k chodníku alebo obrubníku a zároveň o 81% zníži pravdepodobnosť nabehnutia na obrubník.

Automatické parkovanie tiež používa o 47% menej manévrov a korekcii a ani raz nedošlo ku kontaktu s iným vozidlom, čoho sa človeku naopak mnohokrát podarilo dosiahnuť.

Aj cez tieto veľmi pozitívne výsledky pre systémy automatického parkovanie ich ale vodiči nechcú používať. Niektorí dokonca považujú manuálne parkovanie za šport alebo akýsi dôkaz vlastných zručností. Verí si v tom 86% mužov a 71% žien.

Nie všetci majú ale parkovanie v malíčku, ako ukazuje nasledujúce video z viac než pätnásťminútového pokusu jednej dámy o pozdĺžne zaparkovanie:

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY