vytisknout velikost písma Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Funkciu automatického parkovania do pozdĺžneho alebo priečneho státia dnes ponúka snáď každá automobilka v rámci príplatkovej výbavy takmer do každého vozidla, aj do tých najmenších. Zvláštne ale je, že aj napriek dostupnosti a jednoduchosti obsluhy tohto systému mu vodiči neveria.

Prieskum vykonaný na americkom trhu ukázal, že 80% vodičov radšej parkuje manuálne než pomoci asistenta, ktorý túto činnosť zvládne sám. Iba necelá štvrtina vodičov aspoň niekedy používala alebo pravidelne používa systém automatického parkovania.

Pritom nezávislý test odhalil, že päť rôznych testovaných systémov automatického parkovania je schopnejší než človek. A to dokonca aj v okamihu, keď človek používa zadnú parkovaciu kameru.

Pokiaľ ide o pozdĺžne parkovanie, automatické systémy sú v priemere o 10% rýchlejšie ako človek. Automatické parkovanie dokonca zaparkuje o 37% bližšie k chodníku alebo obrubníku a zároveň o 81% zníži pravdepodobnosť nabehnutia na obrubník.

Automatické parkovanie tiež používa o 47% menej manévrov a korekcii a ani raz nedošlo ku kontaktu s iným vozidlom, čoho sa človeku naopak mnohokrát podarilo dosiahnuť.

Aj cez tieto veľmi pozitívne výsledky pre systémy automatického parkovanie ich ale vodiči nechcú používať. Niektorí dokonca považujú manuálne parkovanie za šport alebo akýsi dôkaz vlastných zručností. Verí si v tom 86% mužov a 71% žien.

Nie všetci majú ale parkovanie v malíčku, ako ukazuje nasledujúce video z viac než pätnásťminútového pokusu jednej dámy o pozdĺžne zaparkovanie:

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY