vytisknout velikost písma Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Funkciu automatického parkovania do pozdĺžneho alebo priečneho státia dnes ponúka snáď každá automobilka v rámci príplatkovej výbavy takmer do každého vozidla, aj do tých najmenších. Zvláštne ale je, že aj napriek dostupnosti a jednoduchosti obsluhy tohto systému mu vodiči neveria.

Prieskum vykonaný na americkom trhu ukázal, že 80% vodičov radšej parkuje manuálne než pomoci asistenta, ktorý túto činnosť zvládne sám. Iba necelá štvrtina vodičov aspoň niekedy používala alebo pravidelne používa systém automatického parkovania.

Pritom nezávislý test odhalil, že päť rôznych testovaných systémov automatického parkovania je schopnejší než človek. A to dokonca aj v okamihu, keď človek používa zadnú parkovaciu kameru.

Pokiaľ ide o pozdĺžne parkovanie, automatické systémy sú v priemere o 10% rýchlejšie ako človek. Automatické parkovanie dokonca zaparkuje o 37% bližšie k chodníku alebo obrubníku a zároveň o 81% zníži pravdepodobnosť nabehnutia na obrubník.

Automatické parkovanie tiež používa o 47% menej manévrov a korekcii a ani raz nedošlo ku kontaktu s iným vozidlom, čoho sa človeku naopak mnohokrát podarilo dosiahnuť.

Aj cez tieto veľmi pozitívne výsledky pre systémy automatického parkovanie ich ale vodiči nechcú používať. Niektorí dokonca považujú manuálne parkovanie za šport alebo akýsi dôkaz vlastných zručností. Verí si v tom 86% mužov a 71% žien.

Nie všetci majú ale parkovanie v malíčku, ako ukazuje nasledujúce video z viac než pätnásťminútového pokusu jednej dámy o pozdĺžne zaparkovanie:

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY