vytisknout velikost písma Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Vodiči nepoužívajú automatické parkovanie, aj keď je lepšie ako človek

Funkciu automatického parkovania do pozdĺžneho alebo priečneho státia dnes ponúka snáď každá automobilka v rámci príplatkovej výbavy takmer do každého vozidla, aj do tých najmenších. Zvláštne ale je, že aj napriek dostupnosti a jednoduchosti obsluhy tohto systému mu vodiči neveria.

Prieskum vykonaný na americkom trhu ukázal, že 80% vodičov radšej parkuje manuálne než pomoci asistenta, ktorý túto činnosť zvládne sám. Iba necelá štvrtina vodičov aspoň niekedy používala alebo pravidelne používa systém automatického parkovania.

Pritom nezávislý test odhalil, že päť rôznych testovaných systémov automatického parkovania je schopnejší než človek. A to dokonca aj v okamihu, keď človek používa zadnú parkovaciu kameru.

Pokiaľ ide o pozdĺžne parkovanie, automatické systémy sú v priemere o 10% rýchlejšie ako človek. Automatické parkovanie dokonca zaparkuje o 37% bližšie k chodníku alebo obrubníku a zároveň o 81% zníži pravdepodobnosť nabehnutia na obrubník.

Automatické parkovanie tiež používa o 47% menej manévrov a korekcii a ani raz nedošlo ku kontaktu s iným vozidlom, čoho sa človeku naopak mnohokrát podarilo dosiahnuť.

Aj cez tieto veľmi pozitívne výsledky pre systémy automatického parkovanie ich ale vodiči nechcú používať. Niektorí dokonca považujú manuálne parkovanie za šport alebo akýsi dôkaz vlastných zručností. Verí si v tom 86% mužov a 71% žien.

Nie všetci majú ale parkovanie v malíčku, ako ukazuje nasledujúce video z viac než pätnásťminútového pokusu jednej dámy o pozdĺžne zaparkovanie:

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY