vytisknout velikost písma Vo Francúzsku sa na malých pokutách vybrala skoro miliarda eur

Rýchlostné radary údajne zvyšujú bezpečnosť premávky. Tvrdia to všetci vrátane francúzskej polície. Vo Francúzsku sa vlani vybrala na pokutách za rýchlosť takmer miliarda eur. Prevažná väčšina je dielom pokút za malé prekročenie rýchlosti.
Vo Francúzsku sa na malých pokutách vybrala skoro miliarda eur

Je to vždy rovnaká pesnička. Akonáhle dôjde na tému rýchlostných radarov, úrady nikdy nezabudnú spomenúť, že ich úplne zásadným prínosom je zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. Preto sa rýchlostné radary inštalujú, preto sa nakupujú neoznačené policajné autá. Lenže je tu ešte jeden taký úplne zanedbateľný efekt - vybrané peniaze na pokutách. Ako veľmi zanedbateľný? Vo Francúzsku to za minulý rok bola skoro miliarda eur.

Francúzski policajti nedávno zverejnili vskutku zaujímavé štatistiky. Tie zhŕňajú rok 2016 z pohľadu zaznamenaných priestupkov. Konkrétne išlo o prekračovanie rýchlosti. Rôzne zariadenia dohromady vygenerovali za minulý rok 25,6 miliónov záznamov, po ktorých nasledovalo uloženie šestnástich miliónov pokút. Oproti roku 2015 rozoslali tamojší úradníci takmer o tri milióny pokút viac. A to sa počíta.

Nárast počtu pokút si francúzska polícia vykladá zvýšením počtu radarov a nákupom nových policajných áut. Zároveň ale vzrástol počet spolupracujúcich krajín, takže isté percento pokút odišlo do zahraničia. Mimochodom, aktuálne medzi také štáty patrí aj Česká republika a Slovensko. To aby ste sa po návrate z dovolenky nečudovali.

Celkovo bolo minulý rok vo Francúzsku vybraných na pokutách 920 miliónov eur, čo predstavuje nárast oproti roku 2015 o necelých 20%. Najlepšie je však zloženie priestupkov. Pokutu za prekročenie rýchlosti o viac ako 20 km/h dostalo iba šesť percent dotknutých vodičov. Zvyšok si počínal spôsobom, kedy je dosť diskutabilné, či uloženie pokuty naozaj znamenalo prínos pre bezpečnosť cestnej premávky.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY