vytisknout velikost písma VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

Okrem tradičných značiek je možné vidieť na autosalóne v Detroite aj špeciality a jednou takou je nepochybne auto, ktoré sa volá VLF Force 1 V10. Extrémne rýchle kupé však nepredstavuje žiadnu prekvapivú novinku, technicky ide o upravený Dodge Viper.

Za týmto strojom stojí bývalý šéf GM Bob Lutz a známy dizajnér Henrik Fisker. Pôvodný Viper dostal kompletne novú karbónovú karosériu a ešte ostrejší vzhľad. Samozrejme spolu s tým sa dôkladne zapracovalo aj na interiéru, ktorý je o niečo luxusnejší.

Pohon má na starosť obrovský desaťvalec s objemom 8,4 litra, ktorý je v porovnaní s originálnym Dodge Viper ešte silnejší. Jeho výkon dosahuje na 556 kW (756 k) a krútiaci moment končí pri 865 Nm. Stovka je dielom troch sekúnd, najvyššiu rýchlosť dosahuje na 350 km/h. V aute môžete mať ako manuálnu prevodovku, tak aj šesťstupňový automat.

Aj keď sa zdá byť Force 1 skôr automobilom z kategórie sci-fi, naozaj sa bude vyrábať, pričom produkcia odštartuje koncom tohtoročného apríla, prvé autá by mala byť hotová v treťom štvrťroku tohto roka. V pláne je produkcia päťdesiatich kusov, keď základná cena jedného takéhoto činí necelých 260-tisíc eur.

force_1.jpgforce_2.jpgforce_4.jpgforce_5.jpgforce_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY