vytisknout velikost písma VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

Okrem tradičných značiek je možné vidieť na autosalóne v Detroite aj špeciality a jednou takou je nepochybne auto, ktoré sa volá VLF Force 1 V10. Extrémne rýchle kupé však nepredstavuje žiadnu prekvapivú novinku, technicky ide o upravený Dodge Viper.

Za týmto strojom stojí bývalý šéf GM Bob Lutz a známy dizajnér Henrik Fisker. Pôvodný Viper dostal kompletne novú karbónovú karosériu a ešte ostrejší vzhľad. Samozrejme spolu s tým sa dôkladne zapracovalo aj na interiéru, ktorý je o niečo luxusnejší.

Pohon má na starosť obrovský desaťvalec s objemom 8,4 litra, ktorý je v porovnaní s originálnym Dodge Viper ešte silnejší. Jeho výkon dosahuje na 556 kW (756 k) a krútiaci moment končí pri 865 Nm. Stovka je dielom troch sekúnd, najvyššiu rýchlosť dosahuje na 350 km/h. V aute môžete mať ako manuálnu prevodovku, tak aj šesťstupňový automat.

Aj keď sa zdá byť Force 1 skôr automobilom z kategórie sci-fi, naozaj sa bude vyrábať, pričom produkcia odštartuje koncom tohtoročného apríla, prvé autá by mala byť hotová v treťom štvrťroku tohto roka. V pláne je produkcia päťdesiatich kusov, keď základná cena jedného takéhoto činí necelých 260-tisíc eur.

force_1.jpgforce_2.jpgforce_4.jpgforce_5.jpgforce_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY