vytisknout velikost písma VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

Okrem tradičných značiek je možné vidieť na autosalóne v Detroite aj špeciality a jednou takou je nepochybne auto, ktoré sa volá VLF Force 1 V10. Extrémne rýchle kupé však nepredstavuje žiadnu prekvapivú novinku, technicky ide o upravený Dodge Viper.

Za týmto strojom stojí bývalý šéf GM Bob Lutz a známy dizajnér Henrik Fisker. Pôvodný Viper dostal kompletne novú karbónovú karosériu a ešte ostrejší vzhľad. Samozrejme spolu s tým sa dôkladne zapracovalo aj na interiéru, ktorý je o niečo luxusnejší.

Pohon má na starosť obrovský desaťvalec s objemom 8,4 litra, ktorý je v porovnaní s originálnym Dodge Viper ešte silnejší. Jeho výkon dosahuje na 556 kW (756 k) a krútiaci moment končí pri 865 Nm. Stovka je dielom troch sekúnd, najvyššiu rýchlosť dosahuje na 350 km/h. V aute môžete mať ako manuálnu prevodovku, tak aj šesťstupňový automat.

Aj keď sa zdá byť Force 1 skôr automobilom z kategórie sci-fi, naozaj sa bude vyrábať, pričom produkcia odštartuje koncom tohtoročného apríla, prvé autá by mala byť hotová v treťom štvrťroku tohto roka. V pláne je produkcia päťdesiatich kusov, keď základná cena jedného takéhoto činí necelých 260-tisíc eur.

force_1.jpgforce_2.jpgforce_4.jpgforce_5.jpgforce_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY