vytisknout velikost písma VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

Okrem tradičných značiek je možné vidieť na autosalóne v Detroite aj špeciality a jednou takou je nepochybne auto, ktoré sa volá VLF Force 1 V10. Extrémne rýchle kupé však nepredstavuje žiadnu prekvapivú novinku, technicky ide o upravený Dodge Viper.

Za týmto strojom stojí bývalý šéf GM Bob Lutz a známy dizajnér Henrik Fisker. Pôvodný Viper dostal kompletne novú karbónovú karosériu a ešte ostrejší vzhľad. Samozrejme spolu s tým sa dôkladne zapracovalo aj na interiéru, ktorý je o niečo luxusnejší.

Pohon má na starosť obrovský desaťvalec s objemom 8,4 litra, ktorý je v porovnaní s originálnym Dodge Viper ešte silnejší. Jeho výkon dosahuje na 556 kW (756 k) a krútiaci moment končí pri 865 Nm. Stovka je dielom troch sekúnd, najvyššiu rýchlosť dosahuje na 350 km/h. V aute môžete mať ako manuálnu prevodovku, tak aj šesťstupňový automat.

Aj keď sa zdá byť Force 1 skôr automobilom z kategórie sci-fi, naozaj sa bude vyrábať, pričom produkcia odštartuje koncom tohtoročného apríla, prvé autá by mala byť hotová v treťom štvrťroku tohto roka. V pláne je produkcia päťdesiatich kusov, keď základná cena jedného takéhoto činí necelých 260-tisíc eur.

force_1.jpgforce_2.jpgforce_4.jpgforce_5.jpgforce_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY