vytisknout velikost písma VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

VLF Force 1: Dodge Viper dostal novú karosériu a maximálku 350 km/h

Okrem tradičných značiek je možné vidieť na autosalóne v Detroite aj špeciality a jednou takou je nepochybne auto, ktoré sa volá VLF Force 1 V10. Extrémne rýchle kupé však nepredstavuje žiadnu prekvapivú novinku, technicky ide o upravený Dodge Viper.

Za týmto strojom stojí bývalý šéf GM Bob Lutz a známy dizajnér Henrik Fisker. Pôvodný Viper dostal kompletne novú karbónovú karosériu a ešte ostrejší vzhľad. Samozrejme spolu s tým sa dôkladne zapracovalo aj na interiéru, ktorý je o niečo luxusnejší.

Pohon má na starosť obrovský desaťvalec s objemom 8,4 litra, ktorý je v porovnaní s originálnym Dodge Viper ešte silnejší. Jeho výkon dosahuje na 556 kW (756 k) a krútiaci moment končí pri 865 Nm. Stovka je dielom troch sekúnd, najvyššiu rýchlosť dosahuje na 350 km/h. V aute môžete mať ako manuálnu prevodovku, tak aj šesťstupňový automat.

Aj keď sa zdá byť Force 1 skôr automobilom z kategórie sci-fi, naozaj sa bude vyrábať, pričom produkcia odštartuje koncom tohtoročného apríla, prvé autá by mala byť hotová v treťom štvrťroku tohto roka. V pláne je produkcia päťdesiatich kusov, keď základná cena jedného takéhoto činí necelých 260-tisíc eur.

force_1.jpgforce_2.jpgforce_4.jpgforce_5.jpgforce_3.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY