vytisknout velikost písma Vlastniť Bugatti Vision GT je pekne drahá zábavka

Bugatti Vision GT je funkčný prototyp predstavený pred Bugatti Chiron. Existuje iba jeden exemplár a ten nedávno zmenil majiteľa. Na verejnosť sa dostali zaujímavé informácie týkajúce sa tejto špeciality.
Vlastniť Bugatti Vision GT je pekne drahá zábavka

Koncept Bugatti Vision GT sa svetu predstavil v roku 2015 ako predobraz nástupcu modelu Veyron. Zároveň išlo o reálne stvárnenie virtuálneho automobilu, s ktorým sa môže v rámci simulátore Gran Turismo odviesť úplne každý. Vznikol iba jeden exemplár. Kúpil ho saudský princ Bader bin Saud (samozrejme spolu s vôbec prvým sériovým Chironom). Koncept Vision GT ale nakoniec predal zberateľovi z Los Angeles a pri tej príležitosti sa na svetlo sveta dostalo niekoľko zaujímavých informacií.

Nájdete ich zhruba v trinásť minút dlhom videu, ktoré si môžete prezrieť dole. Video monitoruje prepravu extrémne drahého vozidla a jeho "vybalenie". Ponúka aj podrobnú prehliadku. Z tej je napríklad vidieť, že pri Bugatti Vision GT možné diaľkovo ovládať okrem svetiel napríklad aj zadné gigantické krídlo, osvetlenie interiéru alebo výšku podvozku. Za pozornosť stojí aj kľúčik, ktorý je zhodný s tým, čo má kadejaká stará Octavia.

Najzaujímavejšie údaje sa však týkajú ďalších nákladov. Okrem toho, že vozidlo samotné stál odhadom v prepočte 4,3 milióna eur, musel nový majiteľ zaplatiť ďalších 20-tisíc dolárov za menšiu servisnú prehliadku, kedy bol vymenený olej, skontrolovaný tlak v pneumatikách a vyčistené čelné sklo. Pneumatiky sú mimochodom špeciálne vyrobené spoločnosťou Michelin a na svete údajne existujú iba dve sady. Jednu Vision GT obúva, hodnota tej druhej je 93 tisíc dolárov. S týmto autom naozaj pichnúť nechcete.

Koncept Vision GT používa preplňovaný šestnásťvalec známy z "bežných" modelov Bugatti. Jeho výkon je 1230 kW (1670 k) a krútiaci moment 1580 Nm. Maximálna rýchlosť leží niekde za hranicou 400 km/h, ale ako je známe, takou rýchlosťou dnes už jazdí kadejaký Koenigsegg.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY