vytisknout velikost písma Vlastniť Bugatti Vision GT je pekne drahá zábavka

Bugatti Vision GT je funkčný prototyp predstavený pred Bugatti Chiron. Existuje iba jeden exemplár a ten nedávno zmenil majiteľa. Na verejnosť sa dostali zaujímavé informácie týkajúce sa tejto špeciality.
Vlastniť Bugatti Vision GT je pekne drahá zábavka

Koncept Bugatti Vision GT sa svetu predstavil v roku 2015 ako predobraz nástupcu modelu Veyron. Zároveň išlo o reálne stvárnenie virtuálneho automobilu, s ktorým sa môže v rámci simulátore Gran Turismo odviesť úplne každý. Vznikol iba jeden exemplár. Kúpil ho saudský princ Bader bin Saud (samozrejme spolu s vôbec prvým sériovým Chironom). Koncept Vision GT ale nakoniec predal zberateľovi z Los Angeles a pri tej príležitosti sa na svetlo sveta dostalo niekoľko zaujímavých informacií.

Nájdete ich zhruba v trinásť minút dlhom videu, ktoré si môžete prezrieť dole. Video monitoruje prepravu extrémne drahého vozidla a jeho "vybalenie". Ponúka aj podrobnú prehliadku. Z tej je napríklad vidieť, že pri Bugatti Vision GT možné diaľkovo ovládať okrem svetiel napríklad aj zadné gigantické krídlo, osvetlenie interiéru alebo výšku podvozku. Za pozornosť stojí aj kľúčik, ktorý je zhodný s tým, čo má kadejaká stará Octavia.

Najzaujímavejšie údaje sa však týkajú ďalších nákladov. Okrem toho, že vozidlo samotné stál odhadom v prepočte 4,3 milióna eur, musel nový majiteľ zaplatiť ďalších 20-tisíc dolárov za menšiu servisnú prehliadku, kedy bol vymenený olej, skontrolovaný tlak v pneumatikách a vyčistené čelné sklo. Pneumatiky sú mimochodom špeciálne vyrobené spoločnosťou Michelin a na svete údajne existujú iba dve sady. Jednu Vision GT obúva, hodnota tej druhej je 93 tisíc dolárov. S týmto autom naozaj pichnúť nechcete.

Koncept Vision GT používa preplňovaný šestnásťvalec známy z "bežných" modelov Bugatti. Jeho výkon je 1230 kW (1670 k) a krútiaci moment 1580 Nm. Maximálna rýchlosť leží niekde za hranicou 400 km/h, ale ako je známe, takou rýchlosťou dnes už jazdí kadejaký Koenigsegg.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY