vytisknout velikost písma Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Medzi zvolávacími akciami ale nájdeme aj niekoľko kurióznych prípadov.
Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Rok 2015 bol z pohľadu zvolávacích akcií opäť rekordný. Len na americkom trhu, kde zvolávacia akcia eviduje alebo priamo nariaďuje úrad NHTSA, bolo zvolávaných celkovo 51,2 milióna áut v 868 samostatných servisných akciách. Niektoré autá museli ísť do servisu dokonca opakovane.

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Práve riešenie airbagov Takato sa vykľulo v najväčšiu zvolávaciu akciu v histórii automobilového priemyslu. Koncern General Motor tiež pokračoval vo zvolávaní vozidiel s chybnou spínacou skrinkou.

Medzi svolávacími akciami nájdeme aj niekoľko vskutku kurióznych prípadov. Avšak hlavnou príčinou je vždy nedostatok v oblasti bezpečnosti, či už sa jedná o funkciu airbagov, brzdy, podvozok alebo napríklad riziko vzniku požiaru. Kvôli tomu automobilky zvolávajú autá veľmi často.

Nie vždy sa jedná o skutočne vážny problém, ale automobilky sa chcú najmä na americkom trhu poistiť a radšej vyhlásia zvolávaciu akciu, než aby potom museli platiť masívne pokuty až 25 000 dolárov za každé postihnuté auto.

Podľa NHTSA je najväčším rizikom nerešpektovanie zvolávacích akcií zo strany majiteľov. Ako príklad uvádza menšiu nehodu jedného tínedžera, ktorý bol zabitý úlomkami z airbagu Takato v júli 2015, hoci jeho auto bolo predmetom zvolávacej akcie už vo februári 2010.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY