vytisknout velikost písma Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Medzi zvolávacími akciami ale nájdeme aj niekoľko kurióznych prípadov.
Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Rok 2015 bol z pohľadu zvolávacích akcií opäť rekordný. Len na americkom trhu, kde zvolávacia akcia eviduje alebo priamo nariaďuje úrad NHTSA, bolo zvolávaných celkovo 51,2 milióna áut v 868 samostatných servisných akciách. Niektoré autá museli ísť do servisu dokonca opakovane.

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Práve riešenie airbagov Takato sa vykľulo v najväčšiu zvolávaciu akciu v histórii automobilového priemyslu. Koncern General Motor tiež pokračoval vo zvolávaní vozidiel s chybnou spínacou skrinkou.

Medzi svolávacími akciami nájdeme aj niekoľko vskutku kurióznych prípadov. Avšak hlavnou príčinou je vždy nedostatok v oblasti bezpečnosti, či už sa jedná o funkciu airbagov, brzdy, podvozok alebo napríklad riziko vzniku požiaru. Kvôli tomu automobilky zvolávajú autá veľmi často.

Nie vždy sa jedná o skutočne vážny problém, ale automobilky sa chcú najmä na americkom trhu poistiť a radšej vyhlásia zvolávaciu akciu, než aby potom museli platiť masívne pokuty až 25 000 dolárov za každé postihnuté auto.

Podľa NHTSA je najväčším rizikom nerešpektovanie zvolávacích akcií zo strany majiteľov. Ako príklad uvádza menšiu nehodu jedného tínedžera, ktorý bol zabitý úlomkami z airbagu Takato v júli 2015, hoci jeho auto bolo predmetom zvolávacej akcie už vo februári 2010.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY