vytisknout velikost písma Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Medzi zvolávacími akciami ale nájdeme aj niekoľko kurióznych prípadov.
Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Rok 2015 bol z pohľadu zvolávacích akcií opäť rekordný. Len na americkom trhu, kde zvolávacia akcia eviduje alebo priamo nariaďuje úrad NHTSA, bolo zvolávaných celkovo 51,2 milióna áut v 868 samostatných servisných akciách. Niektoré autá museli ísť do servisu dokonca opakovane.

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Práve riešenie airbagov Takato sa vykľulo v najväčšiu zvolávaciu akciu v histórii automobilového priemyslu. Koncern General Motor tiež pokračoval vo zvolávaní vozidiel s chybnou spínacou skrinkou.

Medzi svolávacími akciami nájdeme aj niekoľko vskutku kurióznych prípadov. Avšak hlavnou príčinou je vždy nedostatok v oblasti bezpečnosti, či už sa jedná o funkciu airbagov, brzdy, podvozok alebo napríklad riziko vzniku požiaru. Kvôli tomu automobilky zvolávajú autá veľmi často.

Nie vždy sa jedná o skutočne vážny problém, ale automobilky sa chcú najmä na americkom trhu poistiť a radšej vyhlásia zvolávaciu akciu, než aby potom museli platiť masívne pokuty až 25 000 dolárov za každé postihnuté auto.

Podľa NHTSA je najväčším rizikom nerešpektovanie zvolávacích akcií zo strany majiteľov. Ako príklad uvádza menšiu nehodu jedného tínedžera, ktorý bol zabitý úlomkami z airbagu Takato v júli 2015, hoci jeho auto bolo predmetom zvolávacej akcie už vo februári 2010.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY