vytisknout velikost písma Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Medzi zvolávacími akciami ale nájdeme aj niekoľko kurióznych prípadov.
Vlani putovalo do servisu cez 50 miliónov áut v 868 zvolávacích akciách

Rok 2015 bol z pohľadu zvolávacích akcií opäť rekordný. Len na americkom trhu, kde zvolávacia akcia eviduje alebo priamo nariaďuje úrad NHTSA, bolo zvolávaných celkovo 51,2 milióna áut v 868 samostatných servisných akciách. Niektoré autá museli ísť do servisu dokonca opakovane.

Medzi najväčšie prípady patria nebezpečné airbagy Takato, ktoré pri explózii môžu uvoľniť kovové časti a vážne zraniť alebo usmrtiť cestujúcich. Práve riešenie airbagov Takato sa vykľulo v najväčšiu zvolávaciu akciu v histórii automobilového priemyslu. Koncern General Motor tiež pokračoval vo zvolávaní vozidiel s chybnou spínacou skrinkou.

Medzi svolávacími akciami nájdeme aj niekoľko vskutku kurióznych prípadov. Avšak hlavnou príčinou je vždy nedostatok v oblasti bezpečnosti, či už sa jedná o funkciu airbagov, brzdy, podvozok alebo napríklad riziko vzniku požiaru. Kvôli tomu automobilky zvolávajú autá veľmi často.

Nie vždy sa jedná o skutočne vážny problém, ale automobilky sa chcú najmä na americkom trhu poistiť a radšej vyhlásia zvolávaciu akciu, než aby potom museli platiť masívne pokuty až 25 000 dolárov za každé postihnuté auto.

Podľa NHTSA je najväčším rizikom nerešpektovanie zvolávacích akcií zo strany majiteľov. Ako príklad uvádza menšiu nehodu jedného tínedžera, ktorý bol zabitý úlomkami z airbagu Takato v júli 2015, hoci jeho auto bolo predmetom zvolávacej akcie už vo februári 2010.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY