vytisknout velikost písma Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Legendárny Viper už zase schádza z výrobnej linky. Jeho výroba bola na viac ako tri mesiace zastavená, pretože automobilka mala na sklade 756 nepredaných áut. Záujem o legendárny americký športiak je však veľmi nízky.

Zo štatistík predajov vyplýva, že ľudia radšej kupujú klasické muscle cars a aj novú Corvette, ktorá je vraj pomerne krotká, kvalitná a hlavne sa predáva aj s automatom. Je pravdou, že špecifický hrubiánský charakter Viper paradoxne môže limitovať jeho masový predajný potenciál.

Koncern Chrysler tiež zmení mená predávaných áut. Po zrušení samostatnej značky SRT špecializujúcej sa na ostré modely sa Viper zase vráti pod značku Dodge. Takže od modelového roku 2015, ktorý má veľmi skoro nabehnúť do výroby, sa už zase bude volať klasicky Dodge Viper, nie SRT Viper.

Len pripomíname, že Dodge Viper poháňa atmosférický desaťvalec 8,4 l s výkonom cez 640 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm. V súčasnej dobe sa jedná o nejobjemnejší motor v sériovom osobnom automobile. Dokonca aj Bugatti Veyron sa so svojimi ôsmimi litrami krčí hanbou v kúte.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY