vytisknout velikost písma Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Legendárny Viper už zase schádza z výrobnej linky. Jeho výroba bola na viac ako tri mesiace zastavená, pretože automobilka mala na sklade 756 nepredaných áut. Záujem o legendárny americký športiak je však veľmi nízky.

Zo štatistík predajov vyplýva, že ľudia radšej kupujú klasické muscle cars a aj novú Corvette, ktorá je vraj pomerne krotká, kvalitná a hlavne sa predáva aj s automatom. Je pravdou, že špecifický hrubiánský charakter Viper paradoxne môže limitovať jeho masový predajný potenciál.

Koncern Chrysler tiež zmení mená predávaných áut. Po zrušení samostatnej značky SRT špecializujúcej sa na ostré modely sa Viper zase vráti pod značku Dodge. Takže od modelového roku 2015, ktorý má veľmi skoro nabehnúť do výroby, sa už zase bude volať klasicky Dodge Viper, nie SRT Viper.

Len pripomíname, že Dodge Viper poháňa atmosférický desaťvalec 8,4 l s výkonom cez 640 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm. V súčasnej dobe sa jedná o nejobjemnejší motor v sériovom osobnom automobile. Dokonca aj Bugatti Veyron sa so svojimi ôsmimi litrami krčí hanbou v kúte.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY