vytisknout velikost písma Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Viper sa už zase vyrába. A opäť sa volá Dodge

Legendárny Viper už zase schádza z výrobnej linky. Jeho výroba bola na viac ako tri mesiace zastavená, pretože automobilka mala na sklade 756 nepredaných áut. Záujem o legendárny americký športiak je však veľmi nízky.

Zo štatistík predajov vyplýva, že ľudia radšej kupujú klasické muscle cars a aj novú Corvette, ktorá je vraj pomerne krotká, kvalitná a hlavne sa predáva aj s automatom. Je pravdou, že špecifický hrubiánský charakter Viper paradoxne môže limitovať jeho masový predajný potenciál.

Koncern Chrysler tiež zmení mená predávaných áut. Po zrušení samostatnej značky SRT špecializujúcej sa na ostré modely sa Viper zase vráti pod značku Dodge. Takže od modelového roku 2015, ktorý má veľmi skoro nabehnúť do výroby, sa už zase bude volať klasicky Dodge Viper, nie SRT Viper.

Len pripomíname, že Dodge Viper poháňa atmosférický desaťvalec 8,4 l s výkonom cez 640 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm. V súčasnej dobe sa jedná o nejobjemnejší motor v sériovom osobnom automobile. Dokonca aj Bugatti Veyron sa so svojimi ôsmimi litrami krčí hanbou v kúte.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY