vytisknout velikost písma Vezme si divízia M do parády aj BMW radu i?

Vezme si divízia M do parády aj BMW radu i?

Frankfurtský autosalón sa stal dejiskom svetovej výstavnej premiéry dvoch noviniek radu i. BMW priviezlo mestské vozidlo i3 a na druhej strane hybridné športové kupé i8. Už teraz je jasné, že sa v neďalekej budúcnosti dočkáme ďalších. Nakoniec samotná automobilka niekoľkokrát vyhlásila, že tieto dva modely sú iba začiatkom revolúcie.

Elektromobily | Premiéry | Video | Frankfurt 2013 | BMW

Prvýkrát sme sa zviezli v elektrickom BMW i3. Tu sú naše dojmy

Ponúka sa otázka, či s rozširujúcim sa radom "i" niekoho nenapadne vypustiť na trh niečo ako i8 M, či raz BMW svoju športovú divíziu poprosí, aby upravila tieto nové automobily. Vo Frankfurte sa hneď niekoľko predstaviteľov nemeckej značky dušovalo, že niečo podobné neprichádza do úvahy. V podstate ide o to, že z jednej strany si môžu športovo založení fanúšikovia zaobstarať rýchle auto so silným motorom, alebo môžu ísť na vec opačne a kúpiť si moderný a rýchly automobil, ktorý však má byť podstatne ekologickejší. BMW chce stavať na týchto dvoch pilieroch a nechce ich miešať dohromady.

Autosalóny | Design | Hybridy | Technika | Video | Frankfurt 2013 | BMW

Prezrite si sériové BMW i8 zo všetkých strán (video, veľká galéria)

Uvidíme, ako dlho tento prístup nemeckej automobilke vydrží. Že to bude trvať večne, na to by sme si nestavili. Nie je to tak dávno, čo si nikto nevedel predstaviť SUV zaradené do divízie M a rovnako tak "emko" s dieselom pod kapotou...

i8.jpgi8_2.jpg
Zdroj: Car Advice

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY