vytisknout velikost písma Vezme si divízia M do parády aj BMW radu i?

Vezme si divízia M do parády aj BMW radu i?

Frankfurtský autosalón sa stal dejiskom svetovej výstavnej premiéry dvoch noviniek radu i. BMW priviezlo mestské vozidlo i3 a na druhej strane hybridné športové kupé i8. Už teraz je jasné, že sa v neďalekej budúcnosti dočkáme ďalších. Nakoniec samotná automobilka niekoľkokrát vyhlásila, že tieto dva modely sú iba začiatkom revolúcie.

Elektromobily | Premiéry | Video | Frankfurt 2013 | BMW

Prvýkrát sme sa zviezli v elektrickom BMW i3. Tu sú naše dojmy

Ponúka sa otázka, či s rozširujúcim sa radom "i" niekoho nenapadne vypustiť na trh niečo ako i8 M, či raz BMW svoju športovú divíziu poprosí, aby upravila tieto nové automobily. Vo Frankfurte sa hneď niekoľko predstaviteľov nemeckej značky dušovalo, že niečo podobné neprichádza do úvahy. V podstate ide o to, že z jednej strany si môžu športovo založení fanúšikovia zaobstarať rýchle auto so silným motorom, alebo môžu ísť na vec opačne a kúpiť si moderný a rýchly automobil, ktorý však má byť podstatne ekologickejší. BMW chce stavať na týchto dvoch pilieroch a nechce ich miešať dohromady.

Autosalóny | Design | Hybridy | Technika | Video | Frankfurt 2013 | BMW

Prezrite si sériové BMW i8 zo všetkých strán (video, veľká galéria)

Uvidíme, ako dlho tento prístup nemeckej automobilke vydrží. Že to bude trvať večne, na to by sme si nestavili. Nie je to tak dávno, čo si nikto nevedel predstaviť SUV zaradené do divízie M a rovnako tak "emko" s dieselom pod kapotou...

i8.jpgi8_2.jpg
Zdroj: Car Advice

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY