vytisknout velikost písma Venturi Grand Prix: v tíme pre Formulu E zažiari Leonardo DiCaprio

Ďalším tímom pre nový šampionát Formule E bude Venturi. Za volantom jeho monopostu sa (možno) objaví Leonardo DiCaprio. Aspoň pri propagačných akciách...

Leonardo DiCaprio, povolaním hollywoodska hviezda, spolu so spoločnosťou Venturi Automobiles oznámil, že ich spoločný, novo sformovaný tím Venturi Grand Prix nastúpi do seriálu Formuly E. Ten pod hlavičkou FIA odštartuje budúci september a objaví sa v ňom celkom desať tímov, ktoré budú jazdiť na prakticky zhodných vozoch Spark-Renault SRT_01E. Zatiaľ posledným prihláseným bol doteraz indický tím Mahindra Racing.

Monacká spoločnosť Venturi Automobiles, inak tiež jeden z protagonistov elektrického pohonu v športových autách, síce plánuje do Formule E vstúpiť až v jej druhom ročníku, avšak chce do neho priniesť aj vlastnú pohonnú jednotku. Na priloženom videu si môžete vypočuť prejav zakladateľa firmy Venturi Spolok Pallanca Pastora, ktorý okrem iného poznamenal: "Formula E nám dáva výbornú príležitosť ďalej vylepšiť našu techniku ​​skrz motoristický šport a pomeriť sa s celým svetom."

Venturi Formule E DiCaprio.jpg
Protagonisti nového tímu pre Formulu E: uprostred Leonardo DiCaprio a zakladateľ značky Venturi Gildo Pallanca Pastor  

Vyjadrenie Leonarda DiCapria je trochu éterickejšie: "Budúcnosť našej planéty závisí na našej schopnosti prijať hospodárne, čisté vozidlá. (Tím) Venturi Grand Prix vo svojom rozhodnutí vytvoriť k životnému prostrediu priateľskú závodnú stajňu preukázal značnú predvídavosť a ja som rád, že môžem byť súčasťou tohto úsilia."

Zasadne DiCaprio do kokpitu? Asi ťažko, ale určite sa stane vítaným popularizačným prvkom ako pre tím Venturi Grand Prix, tak pre celý šampionát Formule E.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY