vytisknout velikost písma Venturi Grand Prix: v tíme pre Formulu E zažiari Leonardo DiCaprio

Ďalším tímom pre nový šampionát Formule E bude Venturi. Za volantom jeho monopostu sa (možno) objaví Leonardo DiCaprio. Aspoň pri propagačných akciách...

Leonardo DiCaprio, povolaním hollywoodska hviezda, spolu so spoločnosťou Venturi Automobiles oznámil, že ich spoločný, novo sformovaný tím Venturi Grand Prix nastúpi do seriálu Formuly E. Ten pod hlavičkou FIA odštartuje budúci september a objaví sa v ňom celkom desať tímov, ktoré budú jazdiť na prakticky zhodných vozoch Spark-Renault SRT_01E. Zatiaľ posledným prihláseným bol doteraz indický tím Mahindra Racing.

Monacká spoločnosť Venturi Automobiles, inak tiež jeden z protagonistov elektrického pohonu v športových autách, síce plánuje do Formule E vstúpiť až v jej druhom ročníku, avšak chce do neho priniesť aj vlastnú pohonnú jednotku. Na priloženom videu si môžete vypočuť prejav zakladateľa firmy Venturi Spolok Pallanca Pastora, ktorý okrem iného poznamenal: "Formula E nám dáva výbornú príležitosť ďalej vylepšiť našu techniku ​​skrz motoristický šport a pomeriť sa s celým svetom."

Venturi Formule E DiCaprio.jpg
Protagonisti nového tímu pre Formulu E: uprostred Leonardo DiCaprio a zakladateľ značky Venturi Gildo Pallanca Pastor  

Vyjadrenie Leonarda DiCapria je trochu éterickejšie: "Budúcnosť našej planéty závisí na našej schopnosti prijať hospodárne, čisté vozidlá. (Tím) Venturi Grand Prix vo svojom rozhodnutí vytvoriť k životnému prostrediu priateľskú závodnú stajňu preukázal značnú predvídavosť a ja som rád, že môžem byť súčasťou tohto úsilia."

Zasadne DiCaprio do kokpitu? Asi ťažko, ale určite sa stane vítaným popularizačným prvkom ako pre tím Venturi Grand Prix, tak pre celý šampionát Formule E.

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY