vytisknout velikost písma Venturi Grand Prix: v tíme pre Formulu E zažiari Leonardo DiCaprio

Ďalším tímom pre nový šampionát Formule E bude Venturi. Za volantom jeho monopostu sa (možno) objaví Leonardo DiCaprio. Aspoň pri propagačných akciách...

Leonardo DiCaprio, povolaním hollywoodska hviezda, spolu so spoločnosťou Venturi Automobiles oznámil, že ich spoločný, novo sformovaný tím Venturi Grand Prix nastúpi do seriálu Formuly E. Ten pod hlavičkou FIA odštartuje budúci september a objaví sa v ňom celkom desať tímov, ktoré budú jazdiť na prakticky zhodných vozoch Spark-Renault SRT_01E. Zatiaľ posledným prihláseným bol doteraz indický tím Mahindra Racing.

Monacká spoločnosť Venturi Automobiles, inak tiež jeden z protagonistov elektrického pohonu v športových autách, síce plánuje do Formule E vstúpiť až v jej druhom ročníku, avšak chce do neho priniesť aj vlastnú pohonnú jednotku. Na priloženom videu si môžete vypočuť prejav zakladateľa firmy Venturi Spolok Pallanca Pastora, ktorý okrem iného poznamenal: "Formula E nám dáva výbornú príležitosť ďalej vylepšiť našu techniku ​​skrz motoristický šport a pomeriť sa s celým svetom."

Venturi Formule E DiCaprio.jpg
Protagonisti nového tímu pre Formulu E: uprostred Leonardo DiCaprio a zakladateľ značky Venturi Gildo Pallanca Pastor  

Vyjadrenie Leonarda DiCapria je trochu éterickejšie: "Budúcnosť našej planéty závisí na našej schopnosti prijať hospodárne, čisté vozidlá. (Tím) Venturi Grand Prix vo svojom rozhodnutí vytvoriť k životnému prostrediu priateľskú závodnú stajňu preukázal značnú predvídavosť a ja som rád, že môžem byť súčasťou tohto úsilia."

Zasadne DiCaprio do kokpitu? Asi ťažko, ale určite sa stane vítaným popularizačným prvkom ako pre tím Venturi Grand Prix, tak pre celý šampionát Formule E.

 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY