vytisknout velikost písma Veľká galéria: Diavel a ďalšie novinky Ducati z EICMA 2016

Taliansky výrobca priviezol na milánsky veľtrh rad noviniek. Niektoré z nich mieria do segmentov, v ktorých značka Ducati dosiaľ nikdy zastúpená nebola.
Veľká galéria: Diavel a ďalšie novinky Ducati z EICMA 2016

V Miláne dnes začína 73. veľtrh EICMA (Espozicione Mondiale del motociclismo), ktorý je motocyklovému svetu tým, čím je autám Ženeva či Frankfurt - tradičným miestom premiér nových modelov. Kompletné spravodajské pokrytie s potešením prenecháme kolegom zo špecializovaných médií, ale na AutoMag.sk si postupne ukážeme aspoň niekoľko najzaujímavejších noviniek.

Medzi prvými ich predstavila talianska značka Ducati, ktorá patrí pod krídla skupiny Volkswagen. Zvolila k tomu formát samostatnej prezentácie v predvečer vlastnej výstavy. Niektoré zo záplavy nových modelov sú pre Ducati čiastočne alebo úplne novým teritóriom.

2016 Ducati XDiavel

Najnovší člen rady Diavel je svojho druhu priznaním, že doterajší Diavel neprerazil tam, kde o to Ducati stálo predovšetkým - na trhu cruiserov v Severnej Amerike. Model XDiavel S má ako prvý Diavel predsunuté stupačky (nastaviteľné do štyroch polôh) a aj sekundárny prevod bezúzdržbovým ozubeným remeňom. Ducati sľubuje voľnosť náklonu cez 40° (zatiaľ čo väčšina cruiserov je rada, keď sa dostane na číslo začínajúce trojkou). Predĺžená zadná jednoramenná kyvná vidlica udeľuje strojom dlhší rázvor a tým aj viac "cruiserovský" vzhľad.

63-02 XDIAVEL S.jpg62-03 XDIAVEL S.jpg59-06 XDIAVEL.jpg60-05 XDIAVEL.jpg61-04 XDIAVEL.jpg58-07 XDIAVEL S.jpg
Ducati XDiavel dostal väčší motor a jazdeckú ergonómiu typickejšiu pre cruisery

Motor Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a vďaka premennému časovaniu (stále desmodromicky ovládaných) ventilov ponúka výkon 115 kW v 9500 ot./min. a krútiaci moment 129 Nm v 5000 ot./min. Motor ale prešiel aj estetickými úpravami - vďaka premiestneniu vodnej pumpy dovnútra "véčka" mohli dizajnéri ukryť hadice vodného chladenia, takže Testastretta teraz viac lahodí oku puristu.

52-13 XDIAVEL S.jpg50-15 XDIAVEL S.jpg55-10 XDIAVEL S.jpgPohon zadného kolesa remeňom je v Ducati novinkou; opierka pre spolujazdca; digitálny prístrojový panel s farebným displejom

S prenosom hnacej sily na zadnú pneumatiku širokú 240 mm pomáha elektronika od Boscha, ktorá vedľa nastaviteľnej kontroly trakcie po novom disponuje aj funkciou DPL (Ducati Power Launch). Jedná sa vlastne o launch control. Vodičovi po jej aktivácii stačí čo najrýchlejšie uvoľniť spojku, otočiť plynom na doraz a pevne sa držať.

39-26 XDIAVEL S.jpg36-29 XDIAVEL S.jpg40-25 XDIAVEL.jpg
XDiavel má okrem iného funkciu launch control, ktorú v Ducati pomenovali DPL

2016 Ducati Multistrada Enduro a Multistrada Pikes Peak

Po minuloročnej veľkej modernizácii Multistrady prichádza verzia Enduro, s ktorou Ducati prvýkrát otvorene mieri aj mimo asfaltové cesty. Multistrada sa tak púšťa do priameho súboja s motocyklami ako BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1290 Super Adventure.

10-03 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg5-08 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg7-06 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg
Multistrada Enduro má 19" predné kolo, dlhšie zdvihy pérovania, väčšiu nádrž a lepšiu ochranu chúlostivých partií

Zatiaľ čo štandardná Multistrada jazdí na 17" kolesách s typicky cestnými rozmermi pneumatík, Enduro má vpredu užšie devätnásťpalcové koleso, ktoré je vhodnejšie pre pohyb v nespevnenom teréne. Ráfiky sú vypletané, elektronicky nastaviteľné pruženie má o 30 mm dlhšie zdvihy (200 mm vpredu i vzadu) a výfuk je posadený vyššie, aby nebol tak na rane. tridsaťlitrová nádrž umožňuje teoretický dojazd až 450 km.

2-16 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg3-15 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg4-12 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg
Oficiálne fotografie nenechávajú nikoho na pochybách, že Ducati to s terénnými ambíciami myslí vážne

Svojho druhu opak modelu Enduro predstavuje nová špeciálna séria Pikes Peak, inšpirovaná slávnymi pretekmi do vrchu v Colorade. Vedľa farebného prevedenia je jeho hlavnou špecialitou pasívny, ale plne nastaviteľný podvozok Öhlins a nahradenie niektorých plastových dielov karbónovými.

MultistradaPP_2016_studio_A01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_C01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_D01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_G01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
1106PP_2016_Amb-01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg1106PP_2016_Amb-13_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
Limitovaná edícia Pikes Peak pripomína účasť Multistrady na slávnom závode do vrchu

2016 Ducati 959 Panigale

"Malý" superbike Panigale dostal kvôli emisnej norme Euro 4 motor prevŕtaný z 898 ma 959 cm3. Vďaka tomu vzrástol výkon aj krútiaci moment, z 109 kW v 10 750 min-1 a 99 Nm v 9000 min-1 na 116 kW v 10 500 min-1 a 107 Nm v 9000 min-1. Väčší motor a náročnejšie čistenie spalín si vynútili nárast hmotnosti, ale len nepatrný - zo 169 na 176 "suchých" kilogramov. Veľkú časť z toho má zrejme na svedomí nový, objemnejší výfuk 2-1-2.

SBK-959-Panigale_2016_Amb-12_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_Amb-08_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_eu_studio_R_G01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_eu_studio_R_B01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
„Malá“ Panigale dostala motor prevrtaný z 898 na 959 cm3

2016 Ducati Hypermotard a Hyperstrada

Takisto rodina Hypermotard vchádza do modelového roka 2016 s väčším motorom. Aj tu je hlavným dôvodom norma Euro 4, respektíve snaha výrobcu udržať rovnaké alebo lepšie parametre aj s prísnejším emisným predpisom. Konštruktéri preto prevrtali "malú" Testastretta 11 z 821 na 939 cm3.

hypermotard_939_2.jpghypermotard_939_sp_2.jpghyperstrada_939_1.jpg
Aj Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada majú väčší zdvihový objem

Hodnota najvyššieho výkonu sa takmer nezmenila, z 81 kW v 9250 ot./min. je teraz 83 kW v rovných deviatich tisícoch. Vďaka prevŕtaniu má ale motor podstatne viac sily, namiesto 89 Nm v 7750 min-1 rovno 98 Nm o 250 otáčok ktorej.

hypermotard_939_1.jpghypermotard_939_sp_1.jpghyperstrada_939_2.jpg
Hypermotard SP (uprostred) je ešte ostrejšou variantou základného Hypermotardu (vlevo), naopak Hyperstrada myslí aj  na praktickosť a pohodlie

Aj tu došlo k zvýšeniu suchej hmotnosti - o šesť kg v prípade Hypermotard (na 181), o sedem pri Hypermotarde SP (178) a osem v Hyperstrade (187 kg). Inak sa tieto modely nemenia ani vzhľadovo, ani technicky. Hypermotard je diviakom na okresky; Hypermotard SP má nastaviteľný podvozok Öhlins s dlhšími zdvihmi, karbónové diely a lepkavé pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP; a Hyperstrada predstavuje cestovný variant s predným plexi, pohodlnejším sedadlom a sériovo dodávanými bočnými kuframi.

2016 Ducati Scrambler Sixty2 a Scrambler Flat Track Pro

Najmä na úplných začiatočníkov a zákazníkov z regiónov mimo Európy a Severnej Ameriku cieli nový malý Scrambler. Vzduchom chladený dvojvalec 399 cm3 ponúka 30 kW a 34 Nm. Lacnejšie prevedenie detailov by malo pomôcť zraziť cenu pod 7-tisíc eur. (Veľký Scrambler začína na sume 8 200 eur.)

scrambler_orange.jpegscrambler_orange_2.jpegscrambler_orange_3.jpeg
Srambler Sixty2 je novým základným modelom Ducati, poháňa ho vduchom chladený dvojvalec s objemom 399 cm3

Flat Track Pro je piatou variáciou veľkého Scramblera, odlišnosti sú len štylistické: štítok nad svetlometom, ceduľky na štartové číslo, žlto-biele farebné prevedenie. Z doterajších verzií Scrambler má Flat Track Pre najbližšie k Full Throttle, od ktorého si požičiava nižšia riadidlá aj výfuk Termignoni. Všetky Scramblery sú ale akousi skladačkou a diely z jednotlivých variantov je možné voľne kombinovať, takže každý zákazník si môže zostaviť Scrambler podľa svojho gusta.

scrambler_2.jpegscrambler_profile.jpeg
Scrambler Flat Track Pro vychádza z Full Throttle
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY