vytisknout velikost písma Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Kolenný airbag vo Forde Mustang využíva novú technológiu spracovania plastov, čo šetrí miesto v interiéri aj peniaze.
Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Fordu bolo pri návrhu nového kolenného airbagu pre model Mustang udelených celkom 23 patentov. Automobilka totiž umiestnila kolenný airbag do veka priehradky pred spolujazdcom, takže sa ušetrilo miesto, hmotnosť a aj peniaze.

Namiesto klasickej konštrukcie je vzduchový vak vyrobený zo špeciálneho plastu, do ktorého je zavedená "patróna" rýchlo sa rozpínajúceho plynu. V prípade aktivácie sa za 20 milisekúnd nafúkne, čím pôsobí ako tlmič nárazu a znižuje výrazne riziko poranenia nôh spolujazdca.

Masovo sa začali airbagy rozširovať pred zhruba pred 30 až 35 rokmi. Americký úrad NHTSA, ktorý skúma bezpečnosť v doprave, odhaduje, že airbagy na amerických cestách zachránili skoro 43 000 ľudských životov.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY