vytisknout velikost písma Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Kolenný airbag vo Forde Mustang využíva novú technológiu spracovania plastov, čo šetrí miesto v interiéri aj peniaze.
Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Fordu bolo pri návrhu nového kolenného airbagu pre model Mustang udelených celkom 23 patentov. Automobilka totiž umiestnila kolenný airbag do veka priehradky pred spolujazdcom, takže sa ušetrilo miesto, hmotnosť a aj peniaze.

Namiesto klasickej konštrukcie je vzduchový vak vyrobený zo špeciálneho plastu, do ktorého je zavedená "patróna" rýchlo sa rozpínajúceho plynu. V prípade aktivácie sa za 20 milisekúnd nafúkne, čím pôsobí ako tlmič nárazu a znižuje výrazne riziko poranenia nôh spolujazdca.

Masovo sa začali airbagy rozširovať pred zhruba pred 30 až 35 rokmi. Americký úrad NHTSA, ktorý skúma bezpečnosť v doprave, odhaduje, že airbagy na amerických cestách zachránili skoro 43 000 ľudských životov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY