vytisknout velikost písma Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Kolenný airbag vo Forde Mustang využíva novú technológiu spracovania plastov, čo šetrí miesto v interiéri aj peniaze.
Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Fordu bolo pri návrhu nového kolenného airbagu pre model Mustang udelených celkom 23 patentov. Automobilka totiž umiestnila kolenný airbag do veka priehradky pred spolujazdcom, takže sa ušetrilo miesto, hmotnosť a aj peniaze.

Namiesto klasickej konštrukcie je vzduchový vak vyrobený zo špeciálneho plastu, do ktorého je zavedená "patróna" rýchlo sa rozpínajúceho plynu. V prípade aktivácie sa za 20 milisekúnd nafúkne, čím pôsobí ako tlmič nárazu a znižuje výrazne riziko poranenia nôh spolujazdca.

Masovo sa začali airbagy rozširovať pred zhruba pred 30 až 35 rokmi. Americký úrad NHTSA, ktorý skúma bezpečnosť v doprave, odhaduje, že airbagy na amerických cestách zachránili skoro 43 000 ľudských životov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY