vytisknout velikost písma Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Kolenný airbag vo Forde Mustang využíva novú technológiu spracovania plastov, čo šetrí miesto v interiéri aj peniaze.
Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Fordu bolo pri návrhu nového kolenného airbagu pre model Mustang udelených celkom 23 patentov. Automobilka totiž umiestnila kolenný airbag do veka priehradky pred spolujazdcom, takže sa ušetrilo miesto, hmotnosť a aj peniaze.

Namiesto klasickej konštrukcie je vzduchový vak vyrobený zo špeciálneho plastu, do ktorého je zavedená "patróna" rýchlo sa rozpínajúceho plynu. V prípade aktivácie sa za 20 milisekúnd nafúkne, čím pôsobí ako tlmič nárazu a znižuje výrazne riziko poranenia nôh spolujazdca.

Masovo sa začali airbagy rozširovať pred zhruba pred 30 až 35 rokmi. Americký úrad NHTSA, ktorý skúma bezpečnosť v doprave, odhaduje, že airbagy na amerických cestách zachránili skoro 43 000 ľudských životov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY