vytisknout velikost písma Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Kolenný airbag vo Forde Mustang využíva novú technológiu spracovania plastov, čo šetrí miesto v interiéri aj peniaze.
Vedeli ste, že Ford Mustang má plastový, nie látkový airbag?

Fordu bolo pri návrhu nového kolenného airbagu pre model Mustang udelených celkom 23 patentov. Automobilka totiž umiestnila kolenný airbag do veka priehradky pred spolujazdcom, takže sa ušetrilo miesto, hmotnosť a aj peniaze.

Namiesto klasickej konštrukcie je vzduchový vak vyrobený zo špeciálneho plastu, do ktorého je zavedená "patróna" rýchlo sa rozpínajúceho plynu. V prípade aktivácie sa za 20 milisekúnd nafúkne, čím pôsobí ako tlmič nárazu a znižuje výrazne riziko poranenia nôh spolujazdca.

Masovo sa začali airbagy rozširovať pred zhruba pred 30 až 35 rokmi. Americký úrad NHTSA, ktorý skúma bezpečnosť v doprave, odhaduje, že airbagy na amerických cestách zachránili skoro 43 000 ľudských životov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY