vytisknout velikost písma Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!

Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Nemecká automobilka pomaly uvádza na trh novú Corsu, ale to nie je jediný nový Opel, ktorý sa tento rok predstavil. Určite viete, že vo Veľkej Británii sa Ople volajú Vauxhall a že sa tu pod touto značkou predáva aj jedna austrálska špecialita pôvodom od Holdenu.

opel (21).jpgopel (19).jpgopel (46).jpgKompresorom dopovaný benzínový osemvalec, manuálne a pohon len zadných kolies. To sú veci, ktoré príliš (snáď okrem toho manuálu) nezodpovedajú požiadavkám priemerného európskeho zákazníka

Všetky tieto značky patria pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentálnej Európe tú smolu, že nám sem tento preznačkovaný Holden nikto nevozí. Veď kto by sa namáhal u takéhoto auta s prestavbou riadenia na druhú stranu, že?

Pritom ako cenovo výhodnejšia konkurencia BMW M5 alebo Mercedesu E63 AMG by toto bolo veľmi zaujímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prešiel poslednou modernizáciou, než sa nadobro odoberie do šrotu. A lúči sa kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,2 l, ktorý si požičal v sklade náhradných dielov na Camaro ZL1.

S výkonom 430 kW (585 koní) a krútiacim momentom 740 Nm je to najvýkonnejší a najsilnejší cestný automobil, ktorý kedy kto v Austrálii vyrobil. Napriek tomu sa zrýchlenie na stovku za zhruba päť sekúnd a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h nezdá ako nejaký zázrak.

Ale tu rovnako pôjde hlavne o to, koľko hluku narobí špeciálne odladený výfuk. Aj spotreba sa na 100 km nemeria v litroch benzínu, ale v zadných pneumatikách. Špeciálne kvôli britskému trhu má auto odolnejší šesťstupňový manuál s olejovým chladičom a dvojlamelovou spojkou. Môžete mať ale aj automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledných áut svojho druhu. Budúcnosť patrí niečomu inému. Trochu nás môže mrzieť, že my tento vskutku špeciálny Opel nedostaneme. Vedľa trojvalcového Adama a naftovej Insignie by sa v showroome vynímal skutočne pekne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY