vytisknout velikost písma Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!

Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Nemecká automobilka pomaly uvádza na trh novú Corsu, ale to nie je jediný nový Opel, ktorý sa tento rok predstavil. Určite viete, že vo Veľkej Británii sa Ople volajú Vauxhall a že sa tu pod touto značkou predáva aj jedna austrálska špecialita pôvodom od Holdenu.

opel (21).jpgopel (19).jpgopel (46).jpgKompresorom dopovaný benzínový osemvalec, manuálne a pohon len zadných kolies. To sú veci, ktoré príliš (snáď okrem toho manuálu) nezodpovedajú požiadavkám priemerného európskeho zákazníka

Všetky tieto značky patria pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentálnej Európe tú smolu, že nám sem tento preznačkovaný Holden nikto nevozí. Veď kto by sa namáhal u takéhoto auta s prestavbou riadenia na druhú stranu, že?

Pritom ako cenovo výhodnejšia konkurencia BMW M5 alebo Mercedesu E63 AMG by toto bolo veľmi zaujímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prešiel poslednou modernizáciou, než sa nadobro odoberie do šrotu. A lúči sa kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,2 l, ktorý si požičal v sklade náhradných dielov na Camaro ZL1.

S výkonom 430 kW (585 koní) a krútiacim momentom 740 Nm je to najvýkonnejší a najsilnejší cestný automobil, ktorý kedy kto v Austrálii vyrobil. Napriek tomu sa zrýchlenie na stovku za zhruba päť sekúnd a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h nezdá ako nejaký zázrak.

Ale tu rovnako pôjde hlavne o to, koľko hluku narobí špeciálne odladený výfuk. Aj spotreba sa na 100 km nemeria v litroch benzínu, ale v zadných pneumatikách. Špeciálne kvôli britskému trhu má auto odolnejší šesťstupňový manuál s olejovým chladičom a dvojlamelovou spojkou. Môžete mať ale aj automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledných áut svojho druhu. Budúcnosť patrí niečomu inému. Trochu nás môže mrzieť, že my tento vskutku špeciálny Opel nedostaneme. Vedľa trojvalcového Adama a naftovej Insignie by sa v showroome vynímal skutočne pekne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY