vytisknout velikost písma Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!

Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Nemecká automobilka pomaly uvádza na trh novú Corsu, ale to nie je jediný nový Opel, ktorý sa tento rok predstavil. Určite viete, že vo Veľkej Británii sa Ople volajú Vauxhall a že sa tu pod touto značkou predáva aj jedna austrálska špecialita pôvodom od Holdenu.

opel (21).jpgopel (19).jpgopel (46).jpgKompresorom dopovaný benzínový osemvalec, manuálne a pohon len zadných kolies. To sú veci, ktoré príliš (snáď okrem toho manuálu) nezodpovedajú požiadavkám priemerného európskeho zákazníka

Všetky tieto značky patria pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentálnej Európe tú smolu, že nám sem tento preznačkovaný Holden nikto nevozí. Veď kto by sa namáhal u takéhoto auta s prestavbou riadenia na druhú stranu, že?

Pritom ako cenovo výhodnejšia konkurencia BMW M5 alebo Mercedesu E63 AMG by toto bolo veľmi zaujímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prešiel poslednou modernizáciou, než sa nadobro odoberie do šrotu. A lúči sa kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,2 l, ktorý si požičal v sklade náhradných dielov na Camaro ZL1.

S výkonom 430 kW (585 koní) a krútiacim momentom 740 Nm je to najvýkonnejší a najsilnejší cestný automobil, ktorý kedy kto v Austrálii vyrobil. Napriek tomu sa zrýchlenie na stovku za zhruba päť sekúnd a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h nezdá ako nejaký zázrak.

Ale tu rovnako pôjde hlavne o to, koľko hluku narobí špeciálne odladený výfuk. Aj spotreba sa na 100 km nemeria v litroch benzínu, ale v zadných pneumatikách. Špeciálne kvôli britskému trhu má auto odolnejší šesťstupňový manuál s olejovým chladičom a dvojlamelovou spojkou. Môžete mať ale aj automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledných áut svojho druhu. Budúcnosť patrí niečomu inému. Trochu nás môže mrzieť, že my tento vskutku špeciálny Opel nedostaneme. Vedľa trojvalcového Adama a naftovej Insignie by sa v showroome vynímal skutočne pekne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY