vytisknout velikost písma Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!

Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Nemecká automobilka pomaly uvádza na trh novú Corsu, ale to nie je jediný nový Opel, ktorý sa tento rok predstavil. Určite viete, že vo Veľkej Británii sa Ople volajú Vauxhall a že sa tu pod touto značkou predáva aj jedna austrálska špecialita pôvodom od Holdenu.

opel (21).jpgopel (19).jpgopel (46).jpgKompresorom dopovaný benzínový osemvalec, manuálne a pohon len zadných kolies. To sú veci, ktoré príliš (snáď okrem toho manuálu) nezodpovedajú požiadavkám priemerného európskeho zákazníka

Všetky tieto značky patria pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentálnej Európe tú smolu, že nám sem tento preznačkovaný Holden nikto nevozí. Veď kto by sa namáhal u takéhoto auta s prestavbou riadenia na druhú stranu, že?

Pritom ako cenovo výhodnejšia konkurencia BMW M5 alebo Mercedesu E63 AMG by toto bolo veľmi zaujímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prešiel poslednou modernizáciou, než sa nadobro odoberie do šrotu. A lúči sa kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,2 l, ktorý si požičal v sklade náhradných dielov na Camaro ZL1.

S výkonom 430 kW (585 koní) a krútiacim momentom 740 Nm je to najvýkonnejší a najsilnejší cestný automobil, ktorý kedy kto v Austrálii vyrobil. Napriek tomu sa zrýchlenie na stovku za zhruba päť sekúnd a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h nezdá ako nejaký zázrak.

Ale tu rovnako pôjde hlavne o to, koľko hluku narobí špeciálne odladený výfuk. Aj spotreba sa na 100 km nemeria v litroch benzínu, ale v zadných pneumatikách. Špeciálne kvôli britskému trhu má auto odolnejší šesťstupňový manuál s olejovým chladičom a dvojlamelovou spojkou. Môžete mať ale aj automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledných áut svojho druhu. Budúcnosť patrí niečomu inému. Trochu nás môže mrzieť, že my tento vskutku špeciálny Opel nedostaneme. Vedľa trojvalcového Adama a naftovej Insignie by sa v showroome vynímal skutočne pekne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY