vytisknout velikost písma Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!

Vauxhall VXR8 GTS a.k.a. my chceme tiež taký Opel!
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Nemecká automobilka pomaly uvádza na trh novú Corsu, ale to nie je jediný nový Opel, ktorý sa tento rok predstavil. Určite viete, že vo Veľkej Británii sa Ople volajú Vauxhall a že sa tu pod touto značkou predáva aj jedna austrálska špecialita pôvodom od Holdenu.

opel (21).jpgopel (19).jpgopel (46).jpgKompresorom dopovaný benzínový osemvalec, manuálne a pohon len zadných kolies. To sú veci, ktoré príliš (snáď okrem toho manuálu) nezodpovedajú požiadavkám priemerného európskeho zákazníka

Všetky tieto značky patria pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentálnej Európe tú smolu, že nám sem tento preznačkovaný Holden nikto nevozí. Veď kto by sa namáhal u takéhoto auta s prestavbou riadenia na druhú stranu, že?

Pritom ako cenovo výhodnejšia konkurencia BMW M5 alebo Mercedesu E63 AMG by toto bolo veľmi zaujímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prešiel poslednou modernizáciou, než sa nadobro odoberie do šrotu. A lúči sa kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,2 l, ktorý si požičal v sklade náhradných dielov na Camaro ZL1.

S výkonom 430 kW (585 koní) a krútiacim momentom 740 Nm je to najvýkonnejší a najsilnejší cestný automobil, ktorý kedy kto v Austrálii vyrobil. Napriek tomu sa zrýchlenie na stovku za zhruba päť sekúnd a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h nezdá ako nejaký zázrak.

Ale tu rovnako pôjde hlavne o to, koľko hluku narobí špeciálne odladený výfuk. Aj spotreba sa na 100 km nemeria v litroch benzínu, ale v zadných pneumatikách. Špeciálne kvôli britskému trhu má auto odolnejší šesťstupňový manuál s olejovým chladičom a dvojlamelovou spojkou. Môžete mať ale aj automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledných áut svojho druhu. Budúcnosť patrí niečomu inému. Trochu nás môže mrzieť, že my tento vskutku špeciálny Opel nedostaneme. Vedľa trojvalcového Adama a naftovej Insignie by sa v showroome vynímal skutočne pekne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY