vytisknout velikost písma Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Na veľtrhu CES bude možné vidieť okrem známych automobiliek aj ďalšie spoločnosti zamerané na automobilovú dopravu. Napríklad Valeo si pre túto príležitosť pripravilo dva zaujímavé systémy naznačujúce nové technológie, ktoré by si časom mohli nájsť cestu do sériových automobilov. Prvou takouto novinkou je autonómne parkovanie.

Vodič jednoducho vystúpi z auta pri vjazde na parkovisko alebo do garáží a automobil za neho vykoná všetko potrebné. Systém používa laserový scanner, dvanásť ultrazvukových senzorov a štyri kamery. Vďaka tomu je možné presne detekovať prípadné prekážky a vyhľadať vhodné miesto. Vodič potom môže sledovať pomocou kamier celý manéver na svojom smartfóne.

Počíta sa tiež s tým, že bude systém využitý pre bežnú jazdu (napríklad pre jazdu v kolónach). Podľa spoločnosti Valeo vám táto novinka ušetrí za celý rok prevádzky jeden týždeň, ktorý by ste inak "preparkovali".

Sluší sa doplniť, že Audi predstavilo systém autonómneho parkovania na veľtrhu CES presne pred rokom. Vo Volve pre zmenu už hovoria o použití v sériových modeloch. Dočkať by sme sa tejto veci mali v kombinácii s novou generáciou XC90.

Druhou novinkou, s ktorou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládanie pohľadom. Táto technológia bola predstavená už skôr pre počítače alebo tablety, svoje využitie by mohla v budúcnosti nájsť aj v automobiloch. Ako príklad uvádza Valeo vo svojej tlačovej správe rádio. Jednoducho sa pozriete na ovládač a zmení sa vám rozhlasová stanica.

Počíta sa s tým, že by vybrané ovládače boli zobrazené pomocou head-up displeja priamo na čelné sklo. Vodič by vďaka tomu mal možnosť ovládania rôznych funkcií, bez toho, aby spustil oči z cesty. Rovnaký systém potom môže byť bez problémov použitý naopak, teda že auto bude kontrolovať oči vodiča, čo by umožnilo presné rozpoznanie únavy.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY