vytisknout velikost písma Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Na veľtrhu CES bude možné vidieť okrem známych automobiliek aj ďalšie spoločnosti zamerané na automobilovú dopravu. Napríklad Valeo si pre túto príležitosť pripravilo dva zaujímavé systémy naznačujúce nové technológie, ktoré by si časom mohli nájsť cestu do sériových automobilov. Prvou takouto novinkou je autonómne parkovanie.

Vodič jednoducho vystúpi z auta pri vjazde na parkovisko alebo do garáží a automobil za neho vykoná všetko potrebné. Systém používa laserový scanner, dvanásť ultrazvukových senzorov a štyri kamery. Vďaka tomu je možné presne detekovať prípadné prekážky a vyhľadať vhodné miesto. Vodič potom môže sledovať pomocou kamier celý manéver na svojom smartfóne.

Počíta sa tiež s tým, že bude systém využitý pre bežnú jazdu (napríklad pre jazdu v kolónach). Podľa spoločnosti Valeo vám táto novinka ušetrí za celý rok prevádzky jeden týždeň, ktorý by ste inak "preparkovali".

Sluší sa doplniť, že Audi predstavilo systém autonómneho parkovania na veľtrhu CES presne pred rokom. Vo Volve pre zmenu už hovoria o použití v sériových modeloch. Dočkať by sme sa tejto veci mali v kombinácii s novou generáciou XC90.

Druhou novinkou, s ktorou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládanie pohľadom. Táto technológia bola predstavená už skôr pre počítače alebo tablety, svoje využitie by mohla v budúcnosti nájsť aj v automobiloch. Ako príklad uvádza Valeo vo svojej tlačovej správe rádio. Jednoducho sa pozriete na ovládač a zmení sa vám rozhlasová stanica.

Počíta sa s tým, že by vybrané ovládače boli zobrazené pomocou head-up displeja priamo na čelné sklo. Vodič by vďaka tomu mal možnosť ovládania rôznych funkcií, bez toho, aby spustil oči z cesty. Rovnaký systém potom môže byť bez problémov použitý naopak, teda že auto bude kontrolovať oči vodiča, čo by umožnilo presné rozpoznanie únavy.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY