vytisknout velikost písma Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Valeo na CES: Autonómne parkovanie a ovládanie pohľadom

Na veľtrhu CES bude možné vidieť okrem známych automobiliek aj ďalšie spoločnosti zamerané na automobilovú dopravu. Napríklad Valeo si pre túto príležitosť pripravilo dva zaujímavé systémy naznačujúce nové technológie, ktoré by si časom mohli nájsť cestu do sériových automobilov. Prvou takouto novinkou je autonómne parkovanie.

Vodič jednoducho vystúpi z auta pri vjazde na parkovisko alebo do garáží a automobil za neho vykoná všetko potrebné. Systém používa laserový scanner, dvanásť ultrazvukových senzorov a štyri kamery. Vďaka tomu je možné presne detekovať prípadné prekážky a vyhľadať vhodné miesto. Vodič potom môže sledovať pomocou kamier celý manéver na svojom smartfóne.

Počíta sa tiež s tým, že bude systém využitý pre bežnú jazdu (napríklad pre jazdu v kolónach). Podľa spoločnosti Valeo vám táto novinka ušetrí za celý rok prevádzky jeden týždeň, ktorý by ste inak "preparkovali".

Sluší sa doplniť, že Audi predstavilo systém autonómneho parkovania na veľtrhu CES presne pred rokom. Vo Volve pre zmenu už hovoria o použití v sériových modeloch. Dočkať by sme sa tejto veci mali v kombinácii s novou generáciou XC90.

Druhou novinkou, s ktorou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládanie pohľadom. Táto technológia bola predstavená už skôr pre počítače alebo tablety, svoje využitie by mohla v budúcnosti nájsť aj v automobiloch. Ako príklad uvádza Valeo vo svojej tlačovej správe rádio. Jednoducho sa pozriete na ovládač a zmení sa vám rozhlasová stanica.

Počíta sa s tým, že by vybrané ovládače boli zobrazené pomocou head-up displeja priamo na čelné sklo. Vodič by vďaka tomu mal možnosť ovládania rôznych funkcií, bez toho, aby spustil oči z cesty. Rovnaký systém potom môže byť bez problémov použitý naopak, teda že auto bude kontrolovať oči vodiča, čo by umožnilo presné rozpoznanie únavy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY