vytisknout velikost písma V Ženeve nechýba vôbec nič. Okrem normálnych áut pre normálnych ľudí

[Komentár] Keď nepočítame koncepty, prototypy či autá odhalené už pred autosalónom, luxusné a hlavne športové novinky majú tento rok v Ženeve suverénne početnú prevahu nad masovými modelmi.
V Ženeve nechýba vôbec nič. Okrem normálnych áut pre normálnych ľudí

Odo dneška až do 13. marca je 86. medzinárodný autosalón v Ženeve otvorený pre verejnosť. Ak od neho čakáte možnosť zblízka si pozrieť fascinujúce ukážky súčasných medzí automobilovej techniky, prehliadku rozkošných kuriozít alebo vízie áut, ktoré si (možno) budete môcť kúpiť o niekoľko rokov, určite stojí za návštevu. Ak ale očakávate bežné autá pre bežného európskeho zákazníka, noviniek je prekvapivo málo.

Počítajte so mnou. Renault Scénic a Mégane kombi. Fiat Tipo vrátane kombíku. Snáď aj Seat Ateca môžeme ešte počítať medzi masové modely pre európskeho zákazníka. Ale mnoho ďalších podobných už v Ženeve neuvidíme.

Iste, normálne autá tvoria väčšinu vystavovaných exponátov. Ja mám ale teraz na mysli tie, ktoré majú v Ženeve premiéru v produkčnej verzii (preto nemôžem počítať napríklad prototyp Civicu hatchback) a ktoré neboli odhalené so všetkými podrobnosťami dlho pred autosalónom. A na tie sa tento rok nejako nedostáva.

Zato s premiérami super- a hyperšportov sa roztrhlo vrece. Zďaleka to nie je len Bugatti Chiron, ale napríklad aj nové multimiliónové verzie modelov od zavedených malovýrobcov ako Pagani alebo Koenigsegg. A k tomu prehliadka viac či menej obskurných značiek typu Arash, Apollo, reinkarnovaný Spyker, chorvátsky Rimac a ďalšie. Skrátka ak ste členom vládnucej rodiny v nejakej blízkovýchodnej krajine, budú sa mať vaše ropné vrty v nasledujúcich mechoch čím oháňať, aby vo vašej zbierke malosériových exotických áut náhodou nejaký kúsok nechýbal.
A keď už nejakú úplnú novinku predstaví jedna z "ľudových" značiek, potom je to luxusný sedan, ktorý sa v Európe vôbec predávať nebude. Ako Volkswagen Phideon.

O čom to svedčí? Snáď o ničom. Možno sa len zišiel voľnejší rok pri niekoľkých veľkých značkách (Volkswagen, Ford), ktoré si po modelovej ofenzíve v minulých rokoch dali oddychovú pauzu. Ale čo keď je to inak?

Nie, nemyslím si, že by automobilky začali európskeho "mediánového" zákazníka odpisovať. Koniec koncov najpredávanejšie autá v Európe sú stále obyčajné malé a kompaktné hatchbacky pre najširšiu verejnosť. To skôr výrobcovia odpisujú formát tradičného autosalónu. Napríklad spomínaný Ford ukázal facelift Kugy pred týždňom na veľtrhu mobilov a na jeseň v Paríži nebude vôbec. Ďalší veľkí hráči môžu nasledovať. Tradičné autosalóny majú svoje čaro, ale v digitálnej ére už nie sú jediným spôsobom, ako dostať k verejnosti informácie o novom modeli. A možno ani tým najlepším.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY