vytisknout velikost písma V Ženeve nechýba vôbec nič. Okrem normálnych áut pre normálnych ľudí

[Komentár] Keď nepočítame koncepty, prototypy či autá odhalené už pred autosalónom, luxusné a hlavne športové novinky majú tento rok v Ženeve suverénne početnú prevahu nad masovými modelmi.
V Ženeve nechýba vôbec nič. Okrem normálnych áut pre normálnych ľudí

Odo dneška až do 13. marca je 86. medzinárodný autosalón v Ženeve otvorený pre verejnosť. Ak od neho čakáte možnosť zblízka si pozrieť fascinujúce ukážky súčasných medzí automobilovej techniky, prehliadku rozkošných kuriozít alebo vízie áut, ktoré si (možno) budete môcť kúpiť o niekoľko rokov, určite stojí za návštevu. Ak ale očakávate bežné autá pre bežného európskeho zákazníka, noviniek je prekvapivo málo.

Počítajte so mnou. Renault Scénic a Mégane kombi. Fiat Tipo vrátane kombíku. Snáď aj Seat Ateca môžeme ešte počítať medzi masové modely pre európskeho zákazníka. Ale mnoho ďalších podobných už v Ženeve neuvidíme.

Iste, normálne autá tvoria väčšinu vystavovaných exponátov. Ja mám ale teraz na mysli tie, ktoré majú v Ženeve premiéru v produkčnej verzii (preto nemôžem počítať napríklad prototyp Civicu hatchback) a ktoré neboli odhalené so všetkými podrobnosťami dlho pred autosalónom. A na tie sa tento rok nejako nedostáva.

Zato s premiérami super- a hyperšportov sa roztrhlo vrece. Zďaleka to nie je len Bugatti Chiron, ale napríklad aj nové multimiliónové verzie modelov od zavedených malovýrobcov ako Pagani alebo Koenigsegg. A k tomu prehliadka viac či menej obskurných značiek typu Arash, Apollo, reinkarnovaný Spyker, chorvátsky Rimac a ďalšie. Skrátka ak ste členom vládnucej rodiny v nejakej blízkovýchodnej krajine, budú sa mať vaše ropné vrty v nasledujúcich mechoch čím oháňať, aby vo vašej zbierke malosériových exotických áut náhodou nejaký kúsok nechýbal.
A keď už nejakú úplnú novinku predstaví jedna z "ľudových" značiek, potom je to luxusný sedan, ktorý sa v Európe vôbec predávať nebude. Ako Volkswagen Phideon.

O čom to svedčí? Snáď o ničom. Možno sa len zišiel voľnejší rok pri niekoľkých veľkých značkách (Volkswagen, Ford), ktoré si po modelovej ofenzíve v minulých rokoch dali oddychovú pauzu. Ale čo keď je to inak?

Nie, nemyslím si, že by automobilky začali európskeho "mediánového" zákazníka odpisovať. Koniec koncov najpredávanejšie autá v Európe sú stále obyčajné malé a kompaktné hatchbacky pre najširšiu verejnosť. To skôr výrobcovia odpisujú formát tradičného autosalónu. Napríklad spomínaný Ford ukázal facelift Kugy pred týždňom na veľtrhu mobilov a na jeseň v Paríži nebude vôbec. Ďalší veľkí hráči môžu nasledovať. Tradičné autosalóny majú svoje čaro, ale v digitálnej ére už nie sú jediným spôsobom, ako dostať k verejnosti informácie o novom modeli. A možno ani tým najlepším.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY