vytisknout velikost písma V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

Manažéri automobiliek, ktoré vedome neohlásiu zvolávaciu akciu na výrobné chyby vedúce k smrteľným nehodám, majú dostať trest doživotného väzenia. Navrhuje to senátorka Claire McCaskillová.

V jej návrhu okrem iného stojí, že by automobilkám, ktoré nevykonajú zvolávaciu akciu na problémy, ktoré sú im známe, prepadol všetok majetok a že by manažéri čelili väzeniu v trvaní až 15 rokov, ak by bol niekto pri nehode spôsobenej touto výrobnou vadou vážne zranený.

Senátorka McCaskillová tým reaguje na údajný laxný prístup koncernu General Motors, ktorý údajne vedel o problémoch so spínacou skrinkou, ale nevykonal zvolávacie akcie. Podľa dostupných dát došlo kvôli tomuto problému minimálne k 54 nehodám, pri ktorých zomrelo 13 ľudí. V autách sa malo nechtiac vypnúť za jazdy zapaľovanie a pri následnej zrážke sa neaktivoval airbag.

Koncern General Motors už v máji zaplatil rekordnú pokutu 35 miliónov dolárov za to, že nevykonal včas zvolávaciu akciu. Sadzba pokuty doteraz predstavovala až 5000 dolárov za každé jednotlivé postihnuté auto. Maximálny strop pokuty je potom 35 miliónov dolárov, ktorý sa oproti roku 2012 zdvojnásobil.

Podľa nového návrhu by ale koncern čelil likvidačnej pokute až 55 miliárd dolárov za 2,2 milióna áut predaných v USA, pretože automobilky majú platiť za každé postihnuté auto pokutu 25 000 dolárov a strop pokút by sa zrušil. Iné návrhy zase chcú zdvihnúť strop pokút na 200 až 300 miliónov dolárov, vraj aby to automobilky viac pocítili.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY