vytisknout velikost písma V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

Manažéri automobiliek, ktoré vedome neohlásiu zvolávaciu akciu na výrobné chyby vedúce k smrteľným nehodám, majú dostať trest doživotného väzenia. Navrhuje to senátorka Claire McCaskillová.

V jej návrhu okrem iného stojí, že by automobilkám, ktoré nevykonajú zvolávaciu akciu na problémy, ktoré sú im známe, prepadol všetok majetok a že by manažéri čelili väzeniu v trvaní až 15 rokov, ak by bol niekto pri nehode spôsobenej touto výrobnou vadou vážne zranený.

Senátorka McCaskillová tým reaguje na údajný laxný prístup koncernu General Motors, ktorý údajne vedel o problémoch so spínacou skrinkou, ale nevykonal zvolávacie akcie. Podľa dostupných dát došlo kvôli tomuto problému minimálne k 54 nehodám, pri ktorých zomrelo 13 ľudí. V autách sa malo nechtiac vypnúť za jazdy zapaľovanie a pri následnej zrážke sa neaktivoval airbag.

Koncern General Motors už v máji zaplatil rekordnú pokutu 35 miliónov dolárov za to, že nevykonal včas zvolávaciu akciu. Sadzba pokuty doteraz predstavovala až 5000 dolárov za každé jednotlivé postihnuté auto. Maximálny strop pokuty je potom 35 miliónov dolárov, ktorý sa oproti roku 2012 zdvojnásobil.

Podľa nového návrhu by ale koncern čelil likvidačnej pokute až 55 miliárd dolárov za 2,2 milióna áut predaných v USA, pretože automobilky majú platiť za každé postihnuté auto pokutu 25 000 dolárov a strop pokút by sa zrušil. Iné návrhy zase chcú zdvihnúť strop pokút na 200 až 300 miliónov dolárov, vraj aby to automobilky viac pocítili.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY