vytisknout velikost písma V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

Manažéri automobiliek, ktoré vedome neohlásiu zvolávaciu akciu na výrobné chyby vedúce k smrteľným nehodám, majú dostať trest doživotného väzenia. Navrhuje to senátorka Claire McCaskillová.

V jej návrhu okrem iného stojí, že by automobilkám, ktoré nevykonajú zvolávaciu akciu na problémy, ktoré sú im známe, prepadol všetok majetok a že by manažéri čelili väzeniu v trvaní až 15 rokov, ak by bol niekto pri nehode spôsobenej touto výrobnou vadou vážne zranený.

Senátorka McCaskillová tým reaguje na údajný laxný prístup koncernu General Motors, ktorý údajne vedel o problémoch so spínacou skrinkou, ale nevykonal zvolávacie akcie. Podľa dostupných dát došlo kvôli tomuto problému minimálne k 54 nehodám, pri ktorých zomrelo 13 ľudí. V autách sa malo nechtiac vypnúť za jazdy zapaľovanie a pri následnej zrážke sa neaktivoval airbag.

Koncern General Motors už v máji zaplatil rekordnú pokutu 35 miliónov dolárov za to, že nevykonal včas zvolávaciu akciu. Sadzba pokuty doteraz predstavovala až 5000 dolárov za každé jednotlivé postihnuté auto. Maximálny strop pokuty je potom 35 miliónov dolárov, ktorý sa oproti roku 2012 zdvojnásobil.

Podľa nového návrhu by ale koncern čelil likvidačnej pokute až 55 miliárd dolárov za 2,2 milióna áut predaných v USA, pretože automobilky majú platiť za každé postihnuté auto pokutu 25 000 dolárov a strop pokút by sa zrušil. Iné návrhy zase chcú zdvihnúť strop pokút na 200 až 300 miliónov dolárov, vraj aby to automobilky viac pocítili.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY