vytisknout velikost písma V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

Manažéri automobiliek, ktoré vedome neohlásiu zvolávaciu akciu na výrobné chyby vedúce k smrteľným nehodám, majú dostať trest doživotného väzenia. Navrhuje to senátorka Claire McCaskillová.

V jej návrhu okrem iného stojí, že by automobilkám, ktoré nevykonajú zvolávaciu akciu na problémy, ktoré sú im známe, prepadol všetok majetok a že by manažéri čelili väzeniu v trvaní až 15 rokov, ak by bol niekto pri nehode spôsobenej touto výrobnou vadou vážne zranený.

Senátorka McCaskillová tým reaguje na údajný laxný prístup koncernu General Motors, ktorý údajne vedel o problémoch so spínacou skrinkou, ale nevykonal zvolávacie akcie. Podľa dostupných dát došlo kvôli tomuto problému minimálne k 54 nehodám, pri ktorých zomrelo 13 ľudí. V autách sa malo nechtiac vypnúť za jazdy zapaľovanie a pri následnej zrážke sa neaktivoval airbag.

Koncern General Motors už v máji zaplatil rekordnú pokutu 35 miliónov dolárov za to, že nevykonal včas zvolávaciu akciu. Sadzba pokuty doteraz predstavovala až 5000 dolárov za každé jednotlivé postihnuté auto. Maximálny strop pokuty je potom 35 miliónov dolárov, ktorý sa oproti roku 2012 zdvojnásobil.

Podľa nového návrhu by ale koncern čelil likvidačnej pokute až 55 miliárd dolárov za 2,2 milióna áut predaných v USA, pretože automobilky majú platiť za každé postihnuté auto pokutu 25 000 dolárov a strop pokút by sa zrušil. Iné návrhy zase chcú zdvihnúť strop pokút na 200 až 300 miliónov dolárov, vraj aby to automobilky viac pocítili.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY