vytisknout velikost písma V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

V USA chcú doživotie pre manažérov automobiliek kvôli zvolávacím akciám

Manažéri automobiliek, ktoré vedome neohlásiu zvolávaciu akciu na výrobné chyby vedúce k smrteľným nehodám, majú dostať trest doživotného väzenia. Navrhuje to senátorka Claire McCaskillová.

V jej návrhu okrem iného stojí, že by automobilkám, ktoré nevykonajú zvolávaciu akciu na problémy, ktoré sú im známe, prepadol všetok majetok a že by manažéri čelili väzeniu v trvaní až 15 rokov, ak by bol niekto pri nehode spôsobenej touto výrobnou vadou vážne zranený.

Senátorka McCaskillová tým reaguje na údajný laxný prístup koncernu General Motors, ktorý údajne vedel o problémoch so spínacou skrinkou, ale nevykonal zvolávacie akcie. Podľa dostupných dát došlo kvôli tomuto problému minimálne k 54 nehodám, pri ktorých zomrelo 13 ľudí. V autách sa malo nechtiac vypnúť za jazdy zapaľovanie a pri následnej zrážke sa neaktivoval airbag.

Koncern General Motors už v máji zaplatil rekordnú pokutu 35 miliónov dolárov za to, že nevykonal včas zvolávaciu akciu. Sadzba pokuty doteraz predstavovala až 5000 dolárov za každé jednotlivé postihnuté auto. Maximálny strop pokuty je potom 35 miliónov dolárov, ktorý sa oproti roku 2012 zdvojnásobil.

Podľa nového návrhu by ale koncern čelil likvidačnej pokute až 55 miliárd dolárov za 2,2 milióna áut predaných v USA, pretože automobilky majú platiť za každé postihnuté auto pokutu 25 000 dolárov a strop pokút by sa zrušil. Iné návrhy zase chcú zdvihnúť strop pokút na 200 až 300 miliónov dolárov, vraj aby to automobilky viac pocítili.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY