vytisknout velikost písma V Škodovke sa opäť oslavuje. Tentoraz to je 11 miliónov vyrobených áut

V Škodovke sa opäť oslavuje. Tentoraz to je 11 miliónov vyrobených áut

Ako nám tak chodia tlačové správy, vyzerá to, že sa každú chvíľu v Škodovke niečo oslavuje. Včera to bolo päťdesiate výročie modelu 1000 MB, koncom minulého roka zisk titulu najlepšie auto roka podľa časopisu Auto motor a šport, v polovici decembra sa pre zmenu oslavoval rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode, v novembri to bol Superb s poradovým číslom 1,5 milióna, v septembri sa oslavoval rovnaký počet vyrobených kusov Fabie druhej generácie a tak ďalej.

Čo sa oslavuje dnes? Tentoraz Škoda upozorňuje na prekročenie hranice jedenástich miliónov automobilov vyrobených v závode v Mladej Boleslavi. História tejto fabriky siaha až do roku 1895, kedy v tesnej blízkosti dnešných hál bola zahájená výroba bicyklov, ktorá potom prešla na motocykle a v roku 1905 sa definitívne začali vyrábať automobily.

Závod Škoda v Mladej Boleslavi zamestnáva približne 10 000 ľudí. Vyrába sa tu Fabia, nová Octavia, Rapid a Rapid Spaceback, v súčasnosti dosahuje kapacita výrobnej linky cez 1200 áut denne.

rekord.jpg
Foto: Škoda

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY