vytisknout velikost písma V Škodovke sa opäť oslavuje. Tentoraz to je 11 miliónov vyrobených áut

V Škodovke sa opäť oslavuje. Tentoraz to je 11 miliónov vyrobených áut

Ako nám tak chodia tlačové správy, vyzerá to, že sa každú chvíľu v Škodovke niečo oslavuje. Včera to bolo päťdesiate výročie modelu 1000 MB, koncom minulého roka zisk titulu najlepšie auto roka podľa časopisu Auto motor a šport, v polovici decembra sa pre zmenu oslavoval rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode, v novembri to bol Superb s poradovým číslom 1,5 milióna, v septembri sa oslavoval rovnaký počet vyrobených kusov Fabie druhej generácie a tak ďalej.

Čo sa oslavuje dnes? Tentoraz Škoda upozorňuje na prekročenie hranice jedenástich miliónov automobilov vyrobených v závode v Mladej Boleslavi. História tejto fabriky siaha až do roku 1895, kedy v tesnej blízkosti dnešných hál bola zahájená výroba bicyklov, ktorá potom prešla na motocykle a v roku 1905 sa definitívne začali vyrábať automobily.

Závod Škoda v Mladej Boleslavi zamestnáva približne 10 000 ľudí. Vyrába sa tu Fabia, nová Octavia, Rapid a Rapid Spaceback, v súčasnosti dosahuje kapacita výrobnej linky cez 1200 áut denne.

rekord.jpg
Foto: Škoda

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY