vytisknout velikost písma V Rusku nedostanú vodičáky ľudia s postihnutím a sexuálnymi úchylkami

V Rusku nedostanú vodičáky ľudia s postihnutím a sexuálnymi úchylkami

V rámci kampane za vyššiu bezpečnosť na cestách schválila ruská vláda zákon značne sprísňujúci podmienky pre získanie vodičského preukazu. Po novom bude prakticky nemožné získať vodičák, ak má žiadateľ napríklad niektorú z definovaných sexuálnych a mentálnych porúch. Pôvodne sa v návrhu objavilo aj to, že riadiť nesmú ani homosexuáli, ľudia s ťažším telesným postihnutím a ľudia s nedostatočným telesným vzrastom.

Za volant si tak nesadnú ľudia so sexuálnymi aj mentálnymi poruchami a úchylkami. Medzi ne patrí napríklad porucha sexuálnej identity a preferencie definované Svetovou zdravotníckou organizáciou, teda napríklad Transsexualismus, fetišizmus, exhibicionizmus, voyerismus a ďalšie. Riadiť ale nesmie ani ľudia trpiaci kleptomániou či jedinci závislí na hazarde.

Vláda chce popri "zlepšení mentálneho zdravia" spoločnosti tiež prispieť k zníženiu počtu smrteľných nehôd a väčšej bezpečnosti na cestách. Celkom by nás zaujímali výsledky štúdie, ktoré dokazujú, že viac smrteľných nehôd spôsobí napríklad transvestiti. Áno, ani tí už riadiť nemôžu.

Rusko patrí medzi "vyspelé" krajiny s najvyšším počtom smrteľných nehôd na počet automobilov. V roku 2012 sa v Rusku zabilo pri nehodách 28 000 ľudí, to je 55 osôb na 100 000 automobilov. Len pre zaujímavosť je štatisticky najhoršia Stredoafrická republika, v ktorej robí ročná úmrtnosť 13 470 ľudí na 100 000 áut.

foto: wikipedia

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY