vytisknout velikost písma V Rusku nedostanú vodičáky ľudia s postihnutím a sexuálnymi úchylkami

V Rusku nedostanú vodičáky ľudia s postihnutím a sexuálnymi úchylkami

V rámci kampane za vyššiu bezpečnosť na cestách schválila ruská vláda zákon značne sprísňujúci podmienky pre získanie vodičského preukazu. Po novom bude prakticky nemožné získať vodičák, ak má žiadateľ napríklad niektorú z definovaných sexuálnych a mentálnych porúch. Pôvodne sa v návrhu objavilo aj to, že riadiť nesmú ani homosexuáli, ľudia s ťažším telesným postihnutím a ľudia s nedostatočným telesným vzrastom.

Za volant si tak nesadnú ľudia so sexuálnymi aj mentálnymi poruchami a úchylkami. Medzi ne patrí napríklad porucha sexuálnej identity a preferencie definované Svetovou zdravotníckou organizáciou, teda napríklad Transsexualismus, fetišizmus, exhibicionizmus, voyerismus a ďalšie. Riadiť ale nesmie ani ľudia trpiaci kleptomániou či jedinci závislí na hazarde.

Vláda chce popri "zlepšení mentálneho zdravia" spoločnosti tiež prispieť k zníženiu počtu smrteľných nehôd a väčšej bezpečnosti na cestách. Celkom by nás zaujímali výsledky štúdie, ktoré dokazujú, že viac smrteľných nehôd spôsobí napríklad transvestiti. Áno, ani tí už riadiť nemôžu.

Rusko patrí medzi "vyspelé" krajiny s najvyšším počtom smrteľných nehôd na počet automobilov. V roku 2012 sa v Rusku zabilo pri nehodách 28 000 ľudí, to je 55 osôb na 100 000 automobilov. Len pre zaujímavosť je štatisticky najhoršia Stredoafrická republika, v ktorej robí ročná úmrtnosť 13 470 ľudí na 100 000 áut.

foto: wikipedia

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY