vytisknout velikost písma V Paríži zakázali jazdu autám s párnym číslom na značkách kvôli smogu

V Paríži zakázali jazdu autám s párnym číslom na značkách kvôli smogu

Francúzska metropola Paríž sa ocitla v jednej z najhorších smogových situácií v histórii. Vedenie mesta to samozrejme zase zhodilo na autá a v pondelok zakázalo jazdu vozidlám, ktorých registračná značka končí párnym číslom.

Počas dvadsaťštyrihodinového zákazu bola hromadná doprava zadarmo a zákaz sa netýkal elektromobilov alebo hybridov. Podobný zákaz platil aj v minulom marci. Do ulíc samozrejme vyrazili stovky policajtov pokutovať vodičov, ktorí prišli s párnym značkami.

Smog sa tvorí predovšetkým kvôli zlým rozptylovým podmienkam a nie iba tým, že je v meste veľa áut. Na exhaláciách sa podieľa popri osobnej dopravy aj doprava nákladná, námorná, letecká, železničná a samozrejme aj priemysel a domácnosti.

Paríž sa dlhodobo snaží bojovať proti individuálnej automobilovej doprave rozširovaním peších zón alebo prípravou tzv. Zelených zón, do ktorých by smeli jazdiť len ekologické vozidlá a cyklisti. Mesto plánuje aj plošný rýchlostný limit 30 km/h a zákaz jazdy starých áut s dieselovými motormi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY