vytisknout velikost písma V Nemecku vzniká nový elektromobil: nulové náklady a dojazd 250 km

Vozidlo je dielom malej spoločnosti Sono Motors. Interiér pojme až šesť ľudí. Solárne panely pridajú na dojazde ďalších 30 km.
V Nemecku vzniká nový elektromobil: nulové náklady a dojazd 250 km

Budúcnosť údajne patrí elektromobilom. Zariaďujú sa podľa toho nielen veľké automobilky, ale objavujú aj úplne nové automobily vzniknuté v rámci súkromných projektov. Jeden taký sa volá Sion.

Ide o projekt, za ktorým stojí niekoľko málo ľudí z Mníchova. Tí v garáži postavili vlastný elektromobil. Majú ambície ho do dvoch rokov začať naozaj predávať. Verejnosť im na ďalšiu realizáciu už prispela sumou viac ako 260 000 eur. O čo ide?

Elektromobil pomenovaný Sion je dlhý 4,1 m a poháňa ho elektromotor s výkonom 50 kW. Zaujímavé majú byť na tomto aute dve veci. Po prvé odvezie až šesť ľudí, po druhé sa vie nabíjať sám. Autori obalili voz solárnymi panelmi, ktoré dohromady pokrývajú plochu 7,5 m2. Myšlienka je taká, že vozidlo sa bude cez deň svojpomocne dobíjať, pričom toto samočinné dobíjanie má priniesť dojazd 30 km. Bežné denné cesty by tak Sion mal absolvovať úplne zadarmo. Maximálna rýchlosť vozidla je 140 km/h a zapriahnuť môžete aj príves ťažký až 1,3 tuny.

V automobile majú byť samozrejme aj klasické batérie. Lacnejšia mestská verzia Urban ponúkne dojazd 120 km, drahšie prevedenie Extender prejde na jedno nabitie až 250 km. Počíta sa aj s možnosťou využívať automobil ako zdroj elektrickej energie, takže si budete môcť napríklad uvariť kávu v rýchlovarnej kanvici úplne všade. Autori sľubujú aj jednoduchý systém objednávania náhradných dielov a názorné videá, kde vám bude vysvetlené, ako sa menia jednotlivé diely.

Ďalšou špecialitou má byť takzvaný prírodný vzduchový filter. Tvorí ho mach zabudovaný do palubnej dosky. Ten odfiltruje nečistoty a v interiéri sa vďaka tomu posádka dočká doslova prírodného vzduchu. Navyše mach dobre funguje aj ako zvuková izolácia, sľubuje firma.

Úvodné testovacie jazdy by sa mali uskutočniť budúci rok. Ako prví sa odvezú tí, ktorí na projekt prispeli. Plány počítajú so štartom predaja do dvoch rokov. Za lacnejší Sion zaplatíte zhruba 11 850 eur, drahšie prevedenie s dlhším dojazdom vyjde na 15 999 eur. V cene ale nie sú započítané batérie, ktoré si môžete prípadne prenajať.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY