vytisknout velikost písma V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

Od roku 2016 možno budú nielen diaľnice, ale aj všetky ostatné cesty v Nemecku spoplatnené. Zaplatia Nemci, zahraniční turisti a dokonca aj motorkári. Platiť budú všetci. Minister dopravy Alexander Dobrindt tomu hovorí "poplatok za infraštruktúru".

Skôr sa predpokladalo, že platiť budú len zahraniční turisti za použitie diaľnic, ale nakoniec bolo rozhodnuté, že sa peniaze z vreciek vysajú úplne všetkým. Cena sa bude vypočítavať podľa objemu motora, vypúšťaných emisií, typu paliva, vek vozidla a tiež podľa aktuálnej dane.

Auto registrované v Nemecku musí platiť cestnú daň a tá bude od poplatku odpočítaná, takže domáci vodič zaplatí vo výsledku rovnako. Len časť peňazí pôjde cez diaľničnú známku a druhá časť cez cestnú daň. Priemerná sadzba je vraj okolo 88 eur, ale napríklad obľúbený dvojlitrový diesel zaplatí ročne v prepočte necelých 100 eur.

Zahraničný návštevník to bude mať trochu jednoduchšie. Za desaťdňovú známku zaplatí desať eur a za dvojmesačnú dvadsať eur. Ročná známka sa má vraj tiež vypočítať podľa modelu, akým budú platiť Nemci. Minimálna sadzba má byť 24 eur, maximálna zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zaviesť platenie od 1. januára 2016, ale návrh ešte musí schváliť parlament a už proti nemu bojujú ako doma v Nemecku, tak aj v Holandsku a Rakúsku, kde ho označujú za diskriminačné voči zahraničným návštevníkom a vraj ho dajú na súd.

Titulní foto: Wikipedia

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY