vytisknout velikost písma V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

Od roku 2016 možno budú nielen diaľnice, ale aj všetky ostatné cesty v Nemecku spoplatnené. Zaplatia Nemci, zahraniční turisti a dokonca aj motorkári. Platiť budú všetci. Minister dopravy Alexander Dobrindt tomu hovorí "poplatok za infraštruktúru".

Skôr sa predpokladalo, že platiť budú len zahraniční turisti za použitie diaľnic, ale nakoniec bolo rozhodnuté, že sa peniaze z vreciek vysajú úplne všetkým. Cena sa bude vypočítavať podľa objemu motora, vypúšťaných emisií, typu paliva, vek vozidla a tiež podľa aktuálnej dane.

Auto registrované v Nemecku musí platiť cestnú daň a tá bude od poplatku odpočítaná, takže domáci vodič zaplatí vo výsledku rovnako. Len časť peňazí pôjde cez diaľničnú známku a druhá časť cez cestnú daň. Priemerná sadzba je vraj okolo 88 eur, ale napríklad obľúbený dvojlitrový diesel zaplatí ročne v prepočte necelých 100 eur.

Zahraničný návštevník to bude mať trochu jednoduchšie. Za desaťdňovú známku zaplatí desať eur a za dvojmesačnú dvadsať eur. Ročná známka sa má vraj tiež vypočítať podľa modelu, akým budú platiť Nemci. Minimálna sadzba má byť 24 eur, maximálna zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zaviesť platenie od 1. januára 2016, ale návrh ešte musí schváliť parlament a už proti nemu bojujú ako doma v Nemecku, tak aj v Holandsku a Rakúsku, kde ho označujú za diskriminačné voči zahraničným návštevníkom a vraj ho dajú na súd.

Titulní foto: Wikipedia

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY