vytisknout velikost písma V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

Od roku 2016 možno budú nielen diaľnice, ale aj všetky ostatné cesty v Nemecku spoplatnené. Zaplatia Nemci, zahraniční turisti a dokonca aj motorkári. Platiť budú všetci. Minister dopravy Alexander Dobrindt tomu hovorí "poplatok za infraštruktúru".

Skôr sa predpokladalo, že platiť budú len zahraniční turisti za použitie diaľnic, ale nakoniec bolo rozhodnuté, že sa peniaze z vreciek vysajú úplne všetkým. Cena sa bude vypočítavať podľa objemu motora, vypúšťaných emisií, typu paliva, vek vozidla a tiež podľa aktuálnej dane.

Auto registrované v Nemecku musí platiť cestnú daň a tá bude od poplatku odpočítaná, takže domáci vodič zaplatí vo výsledku rovnako. Len časť peňazí pôjde cez diaľničnú známku a druhá časť cez cestnú daň. Priemerná sadzba je vraj okolo 88 eur, ale napríklad obľúbený dvojlitrový diesel zaplatí ročne v prepočte necelých 100 eur.

Zahraničný návštevník to bude mať trochu jednoduchšie. Za desaťdňovú známku zaplatí desať eur a za dvojmesačnú dvadsať eur. Ročná známka sa má vraj tiež vypočítať podľa modelu, akým budú platiť Nemci. Minimálna sadzba má byť 24 eur, maximálna zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zaviesť platenie od 1. januára 2016, ale návrh ešte musí schváliť parlament a už proti nemu bojujú ako doma v Nemecku, tak aj v Holandsku a Rakúsku, kde ho označujú za diskriminačné voči zahraničným návštevníkom a vraj ho dajú na súd.

Titulní foto: Wikipedia

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY