vytisknout velikost písma V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

V Nemecku sa možno bude za cesty platiť minimálne 10 eur

Od roku 2016 možno budú nielen diaľnice, ale aj všetky ostatné cesty v Nemecku spoplatnené. Zaplatia Nemci, zahraniční turisti a dokonca aj motorkári. Platiť budú všetci. Minister dopravy Alexander Dobrindt tomu hovorí "poplatok za infraštruktúru".

Skôr sa predpokladalo, že platiť budú len zahraniční turisti za použitie diaľnic, ale nakoniec bolo rozhodnuté, že sa peniaze z vreciek vysajú úplne všetkým. Cena sa bude vypočítavať podľa objemu motora, vypúšťaných emisií, typu paliva, vek vozidla a tiež podľa aktuálnej dane.

Auto registrované v Nemecku musí platiť cestnú daň a tá bude od poplatku odpočítaná, takže domáci vodič zaplatí vo výsledku rovnako. Len časť peňazí pôjde cez diaľničnú známku a druhá časť cez cestnú daň. Priemerná sadzba je vraj okolo 88 eur, ale napríklad obľúbený dvojlitrový diesel zaplatí ročne v prepočte necelých 100 eur.

Zahraničný návštevník to bude mať trochu jednoduchšie. Za desaťdňovú známku zaplatí desať eur a za dvojmesačnú dvadsať eur. Ročná známka sa má vraj tiež vypočítať podľa modelu, akým budú platiť Nemci. Minimálna sadzba má byť 24 eur, maximálna zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zaviesť platenie od 1. januára 2016, ale návrh ešte musí schváliť parlament a už proti nemu bojujú ako doma v Nemecku, tak aj v Holandsku a Rakúsku, kde ho označujú za diskriminačné voči zahraničným návštevníkom a vraj ho dajú na súd.

Titulní foto: Wikipedia

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY