vytisknout velikost písma V Mad Max: Fury Road si zahrala aj Tatra 815. Ale nespoznáte ju

V Mad Max: Fury Road si zahrala aj Tatra 815. Ale nespoznáte ju

Jednoduchá a robustná technika českej automobilky Tatra našla zaľúbu aj u tvorcov novej filmovej snímky Mad Max: Fury Road, ktorá práve prichádza do kín. Na základoch masívneho podvozku Tatry 815 vznikla nie len šialená cisterna The War Rig, ale aj niekoľko ďalších áut.

madmax (11).jpgmadmax (8).jpgmadmax (5).jpgAj keď to tak nevyzerá, filmové monštrá vznikali aj na základoch českej Tatry 815. Pôvodný motor bol nahradený závodným osemvalcom, aj keď tiež vzduchom chladeným. Cisterny The War Rig postavili filmári celkom tri

Z Tatry 815 pochádza trojnápravový podvozok 6x6 s rámom, karoséria je potom zvareninou všetkého, čo sa práve na šrotovisku váľalo. Vo filme sa objaví aj štvornápravová Tatra 815 ovešaná reproduktormi ako tzv. Doof Wagon.

Pôvodný vzduchom chladený osemvalec Tatry 815 ale prišiel filmárom slabý, a tak bol motor nahradený pretekárskym vzduchom chladeným osemvalcom. Dva vstupy sania na kapote sú falošné, aby vozidlo pôsobilo dojmom, že má dva motory.

madmax (1).jpgmadmax (7).jpgmadmax (9).jpgPrehliadka vozidiel a záberov z filmu Mad Max: Fury Road alebo Partička sa chystá na Veľkú jarnú cyklojazdu 2016...

Ťahač The War Rig má funkčnú hydraulicky ovládanú radlicu a tvorcovia filmu na účely natáčania vytvorili tri identické cisterny. Vozidlo slúži ako pojazdná základňa jedného z gangov, ktorému šéfuje jednoruká vládkyňa Furioso.

Niet pochýb o tom, že súčasná variácia na tému Mad Max bude opäť prehliadkou neuveriteľných pojazdných monštier, rovnako ako tomu bolo pred rokmi v predchádzajúcich dieloch kultovej filmovej série.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY