vytisknout velikost písma V Mad Max: Fury Road si zahrala aj Tatra 815. Ale nespoznáte ju

V Mad Max: Fury Road si zahrala aj Tatra 815. Ale nespoznáte ju

Jednoduchá a robustná technika českej automobilky Tatra našla zaľúbu aj u tvorcov novej filmovej snímky Mad Max: Fury Road, ktorá práve prichádza do kín. Na základoch masívneho podvozku Tatry 815 vznikla nie len šialená cisterna The War Rig, ale aj niekoľko ďalších áut.

madmax (11).jpgmadmax (8).jpgmadmax (5).jpgAj keď to tak nevyzerá, filmové monštrá vznikali aj na základoch českej Tatry 815. Pôvodný motor bol nahradený závodným osemvalcom, aj keď tiež vzduchom chladeným. Cisterny The War Rig postavili filmári celkom tri

Z Tatry 815 pochádza trojnápravový podvozok 6x6 s rámom, karoséria je potom zvareninou všetkého, čo sa práve na šrotovisku váľalo. Vo filme sa objaví aj štvornápravová Tatra 815 ovešaná reproduktormi ako tzv. Doof Wagon.

Pôvodný vzduchom chladený osemvalec Tatry 815 ale prišiel filmárom slabý, a tak bol motor nahradený pretekárskym vzduchom chladeným osemvalcom. Dva vstupy sania na kapote sú falošné, aby vozidlo pôsobilo dojmom, že má dva motory.

madmax (1).jpgmadmax (7).jpgmadmax (9).jpgPrehliadka vozidiel a záberov z filmu Mad Max: Fury Road alebo Partička sa chystá na Veľkú jarnú cyklojazdu 2016...

Ťahač The War Rig má funkčnú hydraulicky ovládanú radlicu a tvorcovia filmu na účely natáčania vytvorili tri identické cisterny. Vozidlo slúži ako pojazdná základňa jedného z gangov, ktorému šéfuje jednoruká vládkyňa Furioso.

Niet pochýb o tom, že súčasná variácia na tému Mad Max bude opäť prehliadkou neuveriteľných pojazdných monštier, rovnako ako tomu bolo pred rokmi v predchádzajúcich dieloch kultovej filmovej série.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY