vytisknout velikost písma V Kolíne bola zahájená výroba nových generácii modelov Aygo, 108 a C1

V Kolíne bola zahájená výroba nových generácii modelov Aygo, 108 a C1

Včera (26. mája) bola v kolínskej fabrike TPCA oficiálne zahájená výroba nových generácií modelov Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kolínsky závod tak začal ďalšiu etapu svojej produkcie. Tá predchádzajúca bola ukončená v apríli, pričom do tej doby bolo vyrobených 2 359 375 vozov.

Pôvodná kolínska výrobná linka vyprodukovala nové auto každých 55 sekúnd, za deň bolo v priemere vyrobených 300 automobilov. Po modernizácii bude možné každý deň vyrobiť najprv 700 vozidiel, od júna potom kapacita narastie na 1000 automobilov za deň. Celkovo sa počíta s produkciou cez 210 000 vozidiel ročne. Začatie výroby nových trojčiat potom okrem iného prinesie aj 700 nových pracovných miest.

Nové modely Aygo, 108 a C1 sa prvýkrát ukázali na autosalóne v Ženeve. Novinky sú dlhšie a ponúknu priestrannejší interiér. Základným motorom je litrový trojvalec ponúkajúce 69 koní. Predaj sa začne v lete.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY