vytisknout velikost písma V Kolíne bola zahájená výroba nových generácii modelov Aygo, 108 a C1

V Kolíne bola zahájená výroba nových generácii modelov Aygo, 108 a C1

Včera (26. mája) bola v kolínskej fabrike TPCA oficiálne zahájená výroba nových generácií modelov Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kolínsky závod tak začal ďalšiu etapu svojej produkcie. Tá predchádzajúca bola ukončená v apríli, pričom do tej doby bolo vyrobených 2 359 375 vozov.

Pôvodná kolínska výrobná linka vyprodukovala nové auto každých 55 sekúnd, za deň bolo v priemere vyrobených 300 automobilov. Po modernizácii bude možné každý deň vyrobiť najprv 700 vozidiel, od júna potom kapacita narastie na 1000 automobilov za deň. Celkovo sa počíta s produkciou cez 210 000 vozidiel ročne. Začatie výroby nových trojčiat potom okrem iného prinesie aj 700 nových pracovných miest.

Nové modely Aygo, 108 a C1 sa prvýkrát ukázali na autosalóne v Ženeve. Novinky sú dlhšie a ponúknu priestrannejší interiér. Základným motorom je litrový trojvalec ponúkajúce 69 koní. Predaj sa začne v lete.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY