vytisknout velikost písma V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

Kým dominantou SUV bola vždy Severná Amerika, Európa sa v tichosti doťahuje. Podľa analytikov z IHS Automotive by sa mohlo tento rok predať vyše pol milióna nových SUV v celej Európe a za ďalší rok až 600 000 áut tejto kategórie. Pritom v roku 2010 predaje SUV dosahovali polovice súčasných hodnôt.

Podľa Automotive News rastie záujem predovšetkým o malé a kompaktné SUV. Navyše dochádza k stabilizácii trhu a automobilky predstavujú stále nové a nové modely z tejto kategórie. Niekedy ale stačí upraviť auto tak, aby sa stalo atraktívnejšie, ako dokazuje Volvo XC60.

SUV od Volva sa vyšvihlo na druhé miesto, keď sa ho v roku 2014 predalo 62 650 kusov. To je medziročný nárast o 35%. Ako je to u tak starého auta možné? Automobilka totiž uviedla model s emisiami 117 g/km CO2, čím sa vozidlo zaradil, ako jeden z mála v segmente, do najnižšej daňovej kategórie v mnohých európskych krajinách.

S rastom predajov pomôže aj Mercedes GLA a tiež nový Land Rover Discovery Sport. Do tabuliek určite prehovorí aj nový Renault Kadjar. BMW stráca predovšetkým kvôli modelu X3 pôdu pod nohami, ale tento rok príde nové BMW X1, ktoré tiež ponúkne veľmi nízke emisie a tým sa stane atraktívne v krajinách, kde sa podľa nich určujú dane.

  model predeja zmena
1. Audi Q3 76 078 + 3 %
2. Volvo XC60 62 650 + 35 %
3. BMW X1 61 734 - 4 %
4. Audi Q5 60 522 + 9 %
5. Range Rover Evoque 50 828 - 2 %
6. BMW X3 48 144 - 18 %
7. Mercedes-Benz GLA 44 930
8. Mercedes-Benz GLK 23 152 - 22 %
9. Land Rover Freelander 16 915 - 20 %
10. Porsche Macan 14 611

Predaje SUV v Európe v roku 2014. Zdroj: JATO Dynamics

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY