vytisknout velikost písma V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

Kým dominantou SUV bola vždy Severná Amerika, Európa sa v tichosti doťahuje. Podľa analytikov z IHS Automotive by sa mohlo tento rok predať vyše pol milióna nových SUV v celej Európe a za ďalší rok až 600 000 áut tejto kategórie. Pritom v roku 2010 predaje SUV dosahovali polovice súčasných hodnôt.

Podľa Automotive News rastie záujem predovšetkým o malé a kompaktné SUV. Navyše dochádza k stabilizácii trhu a automobilky predstavujú stále nové a nové modely z tejto kategórie. Niekedy ale stačí upraviť auto tak, aby sa stalo atraktívnejšie, ako dokazuje Volvo XC60.

SUV od Volva sa vyšvihlo na druhé miesto, keď sa ho v roku 2014 predalo 62 650 kusov. To je medziročný nárast o 35%. Ako je to u tak starého auta možné? Automobilka totiž uviedla model s emisiami 117 g/km CO2, čím sa vozidlo zaradil, ako jeden z mála v segmente, do najnižšej daňovej kategórie v mnohých európskych krajinách.

S rastom predajov pomôže aj Mercedes GLA a tiež nový Land Rover Discovery Sport. Do tabuliek určite prehovorí aj nový Renault Kadjar. BMW stráca predovšetkým kvôli modelu X3 pôdu pod nohami, ale tento rok príde nové BMW X1, ktoré tiež ponúkne veľmi nízke emisie a tým sa stane atraktívne v krajinách, kde sa podľa nich určujú dane.

  model predeja zmena
1. Audi Q3 76 078 + 3 %
2. Volvo XC60 62 650 + 35 %
3. BMW X1 61 734 - 4 %
4. Audi Q5 60 522 + 9 %
5. Range Rover Evoque 50 828 - 2 %
6. BMW X3 48 144 - 18 %
7. Mercedes-Benz GLA 44 930
8. Mercedes-Benz GLK 23 152 - 22 %
9. Land Rover Freelander 16 915 - 20 %
10. Porsche Macan 14 611

Predaje SUV v Európe v roku 2014. Zdroj: JATO Dynamics

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY