vytisknout velikost písma V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

V Európe sa tento rok predá viac ako pol milióna SUV

Kým dominantou SUV bola vždy Severná Amerika, Európa sa v tichosti doťahuje. Podľa analytikov z IHS Automotive by sa mohlo tento rok predať vyše pol milióna nových SUV v celej Európe a za ďalší rok až 600 000 áut tejto kategórie. Pritom v roku 2010 predaje SUV dosahovali polovice súčasných hodnôt.

Podľa Automotive News rastie záujem predovšetkým o malé a kompaktné SUV. Navyše dochádza k stabilizácii trhu a automobilky predstavujú stále nové a nové modely z tejto kategórie. Niekedy ale stačí upraviť auto tak, aby sa stalo atraktívnejšie, ako dokazuje Volvo XC60.

SUV od Volva sa vyšvihlo na druhé miesto, keď sa ho v roku 2014 predalo 62 650 kusov. To je medziročný nárast o 35%. Ako je to u tak starého auta možné? Automobilka totiž uviedla model s emisiami 117 g/km CO2, čím sa vozidlo zaradil, ako jeden z mála v segmente, do najnižšej daňovej kategórie v mnohých európskych krajinách.

S rastom predajov pomôže aj Mercedes GLA a tiež nový Land Rover Discovery Sport. Do tabuliek určite prehovorí aj nový Renault Kadjar. BMW stráca predovšetkým kvôli modelu X3 pôdu pod nohami, ale tento rok príde nové BMW X1, ktoré tiež ponúkne veľmi nízke emisie a tým sa stane atraktívne v krajinách, kde sa podľa nich určujú dane.

  model predeja zmena
1. Audi Q3 76 078 + 3 %
2. Volvo XC60 62 650 + 35 %
3. BMW X1 61 734 - 4 %
4. Audi Q5 60 522 + 9 %
5. Range Rover Evoque 50 828 - 2 %
6. BMW X3 48 144 - 18 %
7. Mercedes-Benz GLA 44 930
8. Mercedes-Benz GLK 23 152 - 22 %
9. Land Rover Freelander 16 915 - 20 %
10. Porsche Macan 14 611

Predaje SUV v Európe v roku 2014. Zdroj: JATO Dynamics

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY