vytisknout velikost písma V Detroite bol predstavený aj facelift pre Mercedes-AMG GT

Okrem novej triedy E Coupé a modernizovaného GLA ukázal Mercedes na autosalóne v Detroite aj niekoľko noviniek pre model AMG GT. Základná verzia GT a GT S prešli faceliftom. Novinkou je aktívna aerodynamika a vyšší výkon. Vidno tu aj AMG GT C s karosériou kupé.
V Detroite bol predstavený aj facelift pre Mercedes-AMG GT

Mercedes si pre aktuálny autosalón v Detroite pripravil hneď niekoľko noviniek. Predstavuje sa aj nová generácia triedy E s karosériou kupé, modernizované GLA a na svoje si prídu aj fanúšikovia modelu AMG GT. Nemecká automobilka totiž predstavila facelift základných variantov a ukázala aj prevedenie GT C s karosériou kupé.

Najviditeľnejšou novinkou týkajúcou sa základných variantov GT a GT S je prepracovaná predná časť. Tá nadväzuje na to, čo sme si mohli po prvýkrát pozrieť pri AMG GT R, respektíve u predtým predstavenej varianty GT C Roadster. Súčasťou modernizácie je aj aktívna aerodynamika, ktorá sa sem opäť nasťahovala z GT R.

mercedes_GT_1.jpg

Mercedes v rámci modernizácie navýšil výkon preplňovaného štvorlitrového osemvalca. Základné AMG GT po novom disponuje parametrami 350 kW (476 k) a 630 Nm, čo je o 10 kW (14 k) a 30 Nm viac, než tomu bolo doteraz. Vyhotovenie GT S posilnilo na konečných 384 kW (522 k) a 670 Nm. Po novom teda ponúkne výkon o 9 kW (12 k) vyšší, respektíve o 20 Nm lepší vrchol krútiaceho momentu.

V praxi zrýchli upravené AMG GT z nuly na 100 km/h za štyri sekundy a najviac sa rozbehne na 304 km/h. AMG GT S potrebuje o 0,2 s menej a jeho maximálna rýchlosť je lepšia o 6 km/h. To preložene znamená, že sa zvýšený výkon na dynamike neprejavil. Rovnaké hodnoty ponúka už existujúca verzia.

Okrem modernizovaného AMG GT sa v Detroite ukázalo ešte aj AMG GT C. To sme síce už videli v Paríži, tam však nemecká automobilka vystavila otvorenú verziu Roadster. V Detroite bolo predstavené kupé. Len pripomenieme, že GT C používa niektoré prvky prevzaté z GT R. Reč je najmä o rozšírenom rozchode kolies a systéme riadenia zadnej nápravy. Výkon osemvalcového motora dosahuje v tomto prípade hodnoty 410 kW (557 k).

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY