vytisknout velikost písma V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

A môže sa to stať aj v Číne: štátnym úradom tam bola nariadená preventívna oprava automobilov troch značiek.
V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

V civilizovanom svete sú zvolávacie akcia pomerne bežné . Aj napriek (viac či menej) dôkladným predvýrobnym testom sa na určitých modeloch zistia potenciálne ložiská problémov až v bežnej prevádzke, avšak také zvolávacie akcie majú na svedomí prakticky výhradne samotné automobilky. Z posledných týždňov pripomeňme: Volkswagen mal problémy s prevodovkami DSG v Japonsku, Mitsubishi sťahoval Outlander v Austrálii, Renault pozýval SUV Koleos do servisov v Číne a BMW sa potýka s posilňovačom bŕzd u svojich štvorvalcov N20.

V Číne však podobné akcie bývajú výnimočné, avšak aj tam sa situácia v automobilovom priemysle mení (spomeňme napríklad čínske príspevky na nákup elektromobilov). Teraz ale prichádza vyslovene nevšedná situácia: vozidlá do servisov ženie štátna Generálna správa kvality, kontroly, inšpekcie a karantény. Akcia sa týka celkovo 181 492 automobilov značiek BMW - Brilliance, Hyundai a Kia - Dongfeng.

V prípade spoločného podniku spoločností BMW Group a Brilliance China Automotive ide podľa informácií Generálnej správy o 75 832 vozidiel BMW radu 5, ktoré môžu mať bližšie nespresnené problémy s konektormi v zadných svetlách. Drvivá väčšina z týchto áut bola vyrobená v rokoch 2007 až 2010 priamo v Číne, avšak rovnaký problém sa má na počudovanie týkať aj 88 BMW dovezených v rokoch 2007 až 2009 z Nemecka.

Do servisov má zamieriť tiež 64 795 produktov značky Hyundai a 40 865 vozov Dongfeng Yueda Kia. V oboch prípadoch sú na vine zlé brzdové pedále, avšak ani tentoraz neboli úrady konkrétnejšie. Každopádne ide o do značnej miery prelomový moment, kedy štátne inštitúcie nariaďujú preventívne servisné zákroky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY