vytisknout velikost písma V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

A môže sa to stať aj v Číne: štátnym úradom tam bola nariadená preventívna oprava automobilov troch značiek.
V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

V civilizovanom svete sú zvolávacie akcia pomerne bežné . Aj napriek (viac či menej) dôkladným predvýrobnym testom sa na určitých modeloch zistia potenciálne ložiská problémov až v bežnej prevádzke, avšak také zvolávacie akcie majú na svedomí prakticky výhradne samotné automobilky. Z posledných týždňov pripomeňme: Volkswagen mal problémy s prevodovkami DSG v Japonsku, Mitsubishi sťahoval Outlander v Austrálii, Renault pozýval SUV Koleos do servisov v Číne a BMW sa potýka s posilňovačom bŕzd u svojich štvorvalcov N20.

V Číne však podobné akcie bývajú výnimočné, avšak aj tam sa situácia v automobilovom priemysle mení (spomeňme napríklad čínske príspevky na nákup elektromobilov). Teraz ale prichádza vyslovene nevšedná situácia: vozidlá do servisov ženie štátna Generálna správa kvality, kontroly, inšpekcie a karantény. Akcia sa týka celkovo 181 492 automobilov značiek BMW - Brilliance, Hyundai a Kia - Dongfeng.

V prípade spoločného podniku spoločností BMW Group a Brilliance China Automotive ide podľa informácií Generálnej správy o 75 832 vozidiel BMW radu 5, ktoré môžu mať bližšie nespresnené problémy s konektormi v zadných svetlách. Drvivá väčšina z týchto áut bola vyrobená v rokoch 2007 až 2010 priamo v Číne, avšak rovnaký problém sa má na počudovanie týkať aj 88 BMW dovezených v rokoch 2007 až 2009 z Nemecka.

Do servisov má zamieriť tiež 64 795 produktov značky Hyundai a 40 865 vozov Dongfeng Yueda Kia. V oboch prípadoch sú na vine zlé brzdové pedále, avšak ani tentoraz neboli úrady konkrétnejšie. Každopádne ide o do značnej miery prelomový moment, kedy štátne inštitúcie nariaďujú preventívne servisné zákroky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY