vytisknout velikost písma V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

A môže sa to stať aj v Číne: štátnym úradom tam bola nariadená preventívna oprava automobilov troch značiek.
V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

V civilizovanom svete sú zvolávacie akcia pomerne bežné . Aj napriek (viac či menej) dôkladným predvýrobnym testom sa na určitých modeloch zistia potenciálne ložiská problémov až v bežnej prevádzke, avšak také zvolávacie akcie majú na svedomí prakticky výhradne samotné automobilky. Z posledných týždňov pripomeňme: Volkswagen mal problémy s prevodovkami DSG v Japonsku, Mitsubishi sťahoval Outlander v Austrálii, Renault pozýval SUV Koleos do servisov v Číne a BMW sa potýka s posilňovačom bŕzd u svojich štvorvalcov N20.

V Číne však podobné akcie bývajú výnimočné, avšak aj tam sa situácia v automobilovom priemysle mení (spomeňme napríklad čínske príspevky na nákup elektromobilov). Teraz ale prichádza vyslovene nevšedná situácia: vozidlá do servisov ženie štátna Generálna správa kvality, kontroly, inšpekcie a karantény. Akcia sa týka celkovo 181 492 automobilov značiek BMW - Brilliance, Hyundai a Kia - Dongfeng.

V prípade spoločného podniku spoločností BMW Group a Brilliance China Automotive ide podľa informácií Generálnej správy o 75 832 vozidiel BMW radu 5, ktoré môžu mať bližšie nespresnené problémy s konektormi v zadných svetlách. Drvivá väčšina z týchto áut bola vyrobená v rokoch 2007 až 2010 priamo v Číne, avšak rovnaký problém sa má na počudovanie týkať aj 88 BMW dovezených v rokoch 2007 až 2009 z Nemecka.

Do servisov má zamieriť tiež 64 795 produktov značky Hyundai a 40 865 vozov Dongfeng Yueda Kia. V oboch prípadoch sú na vine zlé brzdové pedále, avšak ani tentoraz neboli úrady konkrétnejšie. Každopádne ide o do značnej miery prelomový moment, kedy štátne inštitúcie nariaďujú preventívne servisné zákroky.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY