vytisknout velikost písma V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

A môže sa to stať aj v Číne: štátnym úradom tam bola nariadená preventívna oprava automobilov troch značiek.
V Číne zvolávajú do servisov cez 180 tis. áut BMW, Hyundai a Kia

V civilizovanom svete sú zvolávacie akcia pomerne bežné . Aj napriek (viac či menej) dôkladným predvýrobnym testom sa na určitých modeloch zistia potenciálne ložiská problémov až v bežnej prevádzke, avšak také zvolávacie akcie majú na svedomí prakticky výhradne samotné automobilky. Z posledných týždňov pripomeňme: Volkswagen mal problémy s prevodovkami DSG v Japonsku, Mitsubishi sťahoval Outlander v Austrálii, Renault pozýval SUV Koleos do servisov v Číne a BMW sa potýka s posilňovačom bŕzd u svojich štvorvalcov N20.

V Číne však podobné akcie bývajú výnimočné, avšak aj tam sa situácia v automobilovom priemysle mení (spomeňme napríklad čínske príspevky na nákup elektromobilov). Teraz ale prichádza vyslovene nevšedná situácia: vozidlá do servisov ženie štátna Generálna správa kvality, kontroly, inšpekcie a karantény. Akcia sa týka celkovo 181 492 automobilov značiek BMW - Brilliance, Hyundai a Kia - Dongfeng.

V prípade spoločného podniku spoločností BMW Group a Brilliance China Automotive ide podľa informácií Generálnej správy o 75 832 vozidiel BMW radu 5, ktoré môžu mať bližšie nespresnené problémy s konektormi v zadných svetlách. Drvivá väčšina z týchto áut bola vyrobená v rokoch 2007 až 2010 priamo v Číne, avšak rovnaký problém sa má na počudovanie týkať aj 88 BMW dovezených v rokoch 2007 až 2009 z Nemecka.

Do servisov má zamieriť tiež 64 795 produktov značky Hyundai a 40 865 vozov Dongfeng Yueda Kia. V oboch prípadoch sú na vine zlé brzdové pedále, avšak ani tentoraz neboli úrady konkrétnejšie. Každopádne ide o do značnej miery prelomový moment, kedy štátne inštitúcie nariaďujú preventívne servisné zákroky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY