vytisknout velikost písma V Číne majú dúhový tunel. Vodičom má uľahčiť prechod zo svetla do tmy

V Číne majú dúhový tunel. Vodičom má uľahčiť prechod zo svetla do tmy

V centrálnej Číne vzniká unikátny tunel. Zaujímavý nie je svojou dĺžkou, meria iba 400 metrov, ale svojim spracovaním. Než sa vodiči dostanú priamo do tunela, a teda pod umelé osvetlenie, prejdú niekoľko desiatok rôzne farebných brán. Okrem estetického hľadiska je tým hlavným cieľom snaha zmierniť prechod z denného svetla na umelé osvetlenie a naopak.

Projekt sa volá Cheng Avenue a stáť bude blízko mesta Čeng-čou. Stred tunela je klasický, na oboch koncoch ale na neho nadväzujú spomínané brány. V severnej časti ich je 40, v južnej ešte o štyri viac. Mení sa aj ich rozostup. Kým v časti najbližšie tunelu sú od seba vzdialené len 80 cm, na konci už medzi sebou majú 27 metrov.

So vzdialenosťou sa potom mení aj farba. Akonáhle opustíte tunel, pôjdete najprv pod tmavo modrými bránami, ktoré postupne prejdú cez zelenú, oranžovú až po svetlo fialovú. Odtieňov je dohromady dvanásť. Údajne ide o projekt, ktorý zatiaľ nemá na svete obdobu. Stavba vyšla Čínu v prepočte na bezmála 14 miliónov eur.

tunel_1.jpgtunel_2.jpgtunel_3.jpgtunel_4.jpgtunel_5.jpg
Zdroj: inventorspot.com

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY