vytisknout velikost písma V Číne majú dúhový tunel. Vodičom má uľahčiť prechod zo svetla do tmy

V Číne majú dúhový tunel. Vodičom má uľahčiť prechod zo svetla do tmy

V centrálnej Číne vzniká unikátny tunel. Zaujímavý nie je svojou dĺžkou, meria iba 400 metrov, ale svojim spracovaním. Než sa vodiči dostanú priamo do tunela, a teda pod umelé osvetlenie, prejdú niekoľko desiatok rôzne farebných brán. Okrem estetického hľadiska je tým hlavným cieľom snaha zmierniť prechod z denného svetla na umelé osvetlenie a naopak.

Projekt sa volá Cheng Avenue a stáť bude blízko mesta Čeng-čou. Stred tunela je klasický, na oboch koncoch ale na neho nadväzujú spomínané brány. V severnej časti ich je 40, v južnej ešte o štyri viac. Mení sa aj ich rozostup. Kým v časti najbližšie tunelu sú od seba vzdialené len 80 cm, na konci už medzi sebou majú 27 metrov.

So vzdialenosťou sa potom mení aj farba. Akonáhle opustíte tunel, pôjdete najprv pod tmavo modrými bránami, ktoré postupne prejdú cez zelenú, oranžovú až po svetlo fialovú. Odtieňov je dohromady dvanásť. Údajne ide o projekt, ktorý zatiaľ nemá na svete obdobu. Stavba vyšla Čínu v prepočte na bezmála 14 miliónov eur.

tunel_1.jpgtunel_2.jpgtunel_3.jpgtunel_4.jpgtunel_5.jpg
Zdroj: inventorspot.com

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY