vytisknout velikost písma V českej Lužnej sa ukrývajú skvosty nielen amerického automobilového priemyslu

V českej Lužnej sa ukrývajú skvosty nielen amerického automobilového priemyslu
Zoznam kapitol
  1. Múzeum historických áut JK Classics
  2. Fotogaléria: Múzeum historických áut JK Classics

Keď sa povie, že sa v nejakej hale ukrýva niekoľko amerických áut, človek si ľahko predstaví polozbúranú búdu, v ktorej hrdzavie pár amerických popolníc, po ktorých by pes ani neštekol. Lenže keď som navštívil múzeum JK Classics v českej Lužnej u Rakovníka, pojem "múzeum amerických áut" získalo úplne nový rozmer.

Cadillac_LaSalle_1928.jpgBuick_Century_1957.jpgDodge_Challenger_1971.jpgV múzeu JK Classics si na svoje prídu fanúšikovia predvojnovej klasiky, ale aj milovníci opulentných chrómov päťdesiatych rokov či prvej generácie športových amerických áut z prelomu rokov 60. a 70.

Popredne ma upútala čistota a novota výstavných priestorov. Z podlahy by sa dalo jesť. Ba čo viac, bolo by možné na nej vykonávať sterilné lekárske operácie. A samotné exponáty sú pýchou majiteľa. Nejedná sa len o trochu umytá staré autá, ale o starostlivo zrenovované kusy, ktoré sú navyše prakticky všetky plne prevádzkyschopné. Naopak, u niektorých kusov možno obdivovať ich pôvodný zachovalý stav.

Vedľa amerických klasík tú uvidíte ale aj iné zaujímavé kúsky. Pozornosť upúta iste krásny exemplár Tatry 87. Za všetky exponáty ale menujme napríklad Cadillac La Salle z roku 1928, s ktorým jazdil napríklad Al Capone, alebo napríklad Buick Roadmaster Skylark z roku 1953, ktorý si zaobstaral napríklad Alfred Hitchcock.

Vedľa megalomanskej americkej klasiky päťdesiatych a šesťdesiatych rokov, na ktorej môžete obdivovať veľkorysé chrómovanie a až fanatickú posadnutosť detailom, pôsobia športové a jednoduché americké autá prelomu 60. a 70. rokov veľmi kontrastne. Samozrejme nemôže chýbať legendárny Mustang, Corvette alebo Dodge Challenger. Ale najlepšie urobíte, keď sa do múzea JK Classics pôjdete pozrieť sami. Navyše je len kúsok vedľa železničného múzea v českej Lužnej u Rakovníka, takže si môžete urobiť taký menší retro technický výlet.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY