vytisknout velikost písma V Austrálii majú inteligentné billboardy, rozoznajú typ auta aj farbu

V Austrálii majú inteligentné billboardy, rozoznajú typ auta aj farbu

Na Austrálskych cestách sa objavili interaktívne billboardy, ktoré dokážu rozpoznať prechádzajúce auto a podľa toho zobraziť určité reklamné oznámenie. Ako taká vec môže vyzerať v praxi, to celkom dobre demonštruje Lexus, ktorý tento systém používa pre propagáciu nového crossoveru NX.

V momente, kedy prechádza okolo niektorý z priamych konkurentov, napríklad Range Rover Evoque, sa objaví správa "Hej biely Evoque, nikdy nie je neskoro prejsť na druhú stranu". Na vodičov Audi čaká podobné oznámenie (hej Audi, je čas prejsť na druhú stranu), u Mercedesov zase billboard hlása, že sa "Nebesia otvorili. Toto je nový Lexus NX ".

Systém pracuje s kamerami, ktoré sú umiestnené zhruba 300 metrov pred billboardom. Tie monitorujú prechádzajúce automobily, kedy dokážu rozpoznať značku auta, konkrétny model aj jeho farbu. Ľudí sediacich v aute kamery údajne neodoberajú. Dohromady systém pracuje s osemdesiatimi rôznymi správami.

Rovnaký systém použila pred časom na austrálskych cestách aj automobilka Porsche, ktorá však cielila reklamu priamo na vlastného vodiča. Keď daným úsekom prechádzalo Porsche, objavila sa na billboarde hláška o tom, ako "ľahké je rozpoznať Porsche v dave".

Nie je ťažké si predstaviť, ako by takýto systém fungoval na slovenských cestách.

lexus_nx_1.jpglexus_nx_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY