vytisknout velikost písma V Austrálii majú inteligentné billboardy, rozoznajú typ auta aj farbu

V Austrálii majú inteligentné billboardy, rozoznajú typ auta aj farbu

Na Austrálskych cestách sa objavili interaktívne billboardy, ktoré dokážu rozpoznať prechádzajúce auto a podľa toho zobraziť určité reklamné oznámenie. Ako taká vec môže vyzerať v praxi, to celkom dobre demonštruje Lexus, ktorý tento systém používa pre propagáciu nového crossoveru NX.

V momente, kedy prechádza okolo niektorý z priamych konkurentov, napríklad Range Rover Evoque, sa objaví správa "Hej biely Evoque, nikdy nie je neskoro prejsť na druhú stranu". Na vodičov Audi čaká podobné oznámenie (hej Audi, je čas prejsť na druhú stranu), u Mercedesov zase billboard hlása, že sa "Nebesia otvorili. Toto je nový Lexus NX ".

Systém pracuje s kamerami, ktoré sú umiestnené zhruba 300 metrov pred billboardom. Tie monitorujú prechádzajúce automobily, kedy dokážu rozpoznať značku auta, konkrétny model aj jeho farbu. Ľudí sediacich v aute kamery údajne neodoberajú. Dohromady systém pracuje s osemdesiatimi rôznymi správami.

Rovnaký systém použila pred časom na austrálskych cestách aj automobilka Porsche, ktorá však cielila reklamu priamo na vlastného vodiča. Keď daným úsekom prechádzalo Porsche, objavila sa na billboarde hláška o tom, ako "ľahké je rozpoznať Porsche v dave".

Nie je ťažké si predstaviť, ako by takýto systém fungoval na slovenských cestách.

lexus_nx_1.jpglexus_nx_2.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY