vytisknout velikost písma V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Prieskum poisťovne Generali v Čechách ukázal, že tamojší vodiči tápu v prednosti sprava aj v riešení ďalších dopravných situácií.
V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Štvrtina ľudí by nedala prednosť sprava a viac ako dve tretiny nemajú jasno v prednosti na neoznačenej križovatke tvaru T - ak teda máme veriť prieskumu poisťovne Generali. Tá jeho výsledky zverejnila formou tlačovej správy, ktorej skutočným účelom je upozorniť na produkty tejto spoločnosti určené motoristom. Ale prečo nie, tak to robia aj ostatní vrátane automobiliek.

Štvrtina respondentov (veľkosť skupiny ani jej sociodemografické údaje poisťovňa neuvádza) údajne nevedela, ktoré auto má správne prejsť ako prvé križovatkou podľa nasledujúceho obrázku.

V.jpg

Ešte viac opýtaných podľa Generali nedokázali vyriešiť úlohu naznačenú na titulnom obrázku. Plných 61% malo odpovedať, že ako prvé prejde križovatkou zelené auto, po ňom červené a naposledy modré.

"Okrem prednosti sprava stále platí prednosť protiidúceho vozidla, ak vodič odbočuje vľavo," vysvetľuje situáciu tlačová správa ústami Martina Farára z Besip. "Správne je to teda tak, že do križovatky nabehne prvý vodič červeného auta, ktorý ale dáva prednosť autu zelenému. To však musí pustiť modré auto, pretože dáva prednosť sprava a zároveň pre modré auto už sprava nikto nestojí vzhľadom k tomu, že červené auto nabehlo do križovatky. Prvý teda prejde križovatkou modrý automobil, potom zelený a ako posledné opustí križovatku červené auto. "

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY