vytisknout velikost písma V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Prieskum poisťovne Generali v Čechách ukázal, že tamojší vodiči tápu v prednosti sprava aj v riešení ďalších dopravných situácií.
V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Štvrtina ľudí by nedala prednosť sprava a viac ako dve tretiny nemajú jasno v prednosti na neoznačenej križovatke tvaru T - ak teda máme veriť prieskumu poisťovne Generali. Tá jeho výsledky zverejnila formou tlačovej správy, ktorej skutočným účelom je upozorniť na produkty tejto spoločnosti určené motoristom. Ale prečo nie, tak to robia aj ostatní vrátane automobiliek.

Štvrtina respondentov (veľkosť skupiny ani jej sociodemografické údaje poisťovňa neuvádza) údajne nevedela, ktoré auto má správne prejsť ako prvé križovatkou podľa nasledujúceho obrázku.

V.jpg

Ešte viac opýtaných podľa Generali nedokázali vyriešiť úlohu naznačenú na titulnom obrázku. Plných 61% malo odpovedať, že ako prvé prejde križovatkou zelené auto, po ňom červené a naposledy modré.

"Okrem prednosti sprava stále platí prednosť protiidúceho vozidla, ak vodič odbočuje vľavo," vysvetľuje situáciu tlačová správa ústami Martina Farára z Besip. "Správne je to teda tak, že do križovatky nabehne prvý vodič červeného auta, ktorý ale dáva prednosť autu zelenému. To však musí pustiť modré auto, pretože dáva prednosť sprava a zároveň pre modré auto už sprava nikto nestojí vzhľadom k tomu, že červené auto nabehlo do križovatky. Prvý teda prejde križovatkou modrý automobil, potom zelený a ako posledné opustí križovatku červené auto. "

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY