vytisknout velikost písma V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Prieskum poisťovne Generali v Čechách ukázal, že tamojší vodiči tápu v prednosti sprava aj v riešení ďalších dopravných situácií.
V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Štvrtina ľudí by nedala prednosť sprava a viac ako dve tretiny nemajú jasno v prednosti na neoznačenej križovatke tvaru T - ak teda máme veriť prieskumu poisťovne Generali. Tá jeho výsledky zverejnila formou tlačovej správy, ktorej skutočným účelom je upozorniť na produkty tejto spoločnosti určené motoristom. Ale prečo nie, tak to robia aj ostatní vrátane automobiliek.

Štvrtina respondentov (veľkosť skupiny ani jej sociodemografické údaje poisťovňa neuvádza) údajne nevedela, ktoré auto má správne prejsť ako prvé križovatkou podľa nasledujúceho obrázku.

V.jpg

Ešte viac opýtaných podľa Generali nedokázali vyriešiť úlohu naznačenú na titulnom obrázku. Plných 61% malo odpovedať, že ako prvé prejde križovatkou zelené auto, po ňom červené a naposledy modré.

"Okrem prednosti sprava stále platí prednosť protiidúceho vozidla, ak vodič odbočuje vľavo," vysvetľuje situáciu tlačová správa ústami Martina Farára z Besip. "Správne je to teda tak, že do križovatky nabehne prvý vodič červeného auta, ktorý ale dáva prednosť autu zelenému. To však musí pustiť modré auto, pretože dáva prednosť sprava a zároveň pre modré auto už sprava nikto nestojí vzhľadom k tomu, že červené auto nabehlo do križovatky. Prvý teda prejde križovatkou modrý automobil, potom zelený a ako posledné opustí križovatku červené auto. "

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY