vytisknout velikost písma V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Prieskum poisťovne Generali v Čechách ukázal, že tamojší vodiči tápu v prednosti sprava aj v riešení ďalších dopravných situácií.
V akom poradí prejdú autá križovatkou? Väčšina vodičov odpovie zle

Štvrtina ľudí by nedala prednosť sprava a viac ako dve tretiny nemajú jasno v prednosti na neoznačenej križovatke tvaru T - ak teda máme veriť prieskumu poisťovne Generali. Tá jeho výsledky zverejnila formou tlačovej správy, ktorej skutočným účelom je upozorniť na produkty tejto spoločnosti určené motoristom. Ale prečo nie, tak to robia aj ostatní vrátane automobiliek.

Štvrtina respondentov (veľkosť skupiny ani jej sociodemografické údaje poisťovňa neuvádza) údajne nevedela, ktoré auto má správne prejsť ako prvé križovatkou podľa nasledujúceho obrázku.

V.jpg

Ešte viac opýtaných podľa Generali nedokázali vyriešiť úlohu naznačenú na titulnom obrázku. Plných 61% malo odpovedať, že ako prvé prejde križovatkou zelené auto, po ňom červené a naposledy modré.

"Okrem prednosti sprava stále platí prednosť protiidúceho vozidla, ak vodič odbočuje vľavo," vysvetľuje situáciu tlačová správa ústami Martina Farára z Besip. "Správne je to teda tak, že do križovatky nabehne prvý vodič červeného auta, ktorý ale dáva prednosť autu zelenému. To však musí pustiť modré auto, pretože dáva prednosť sprava a zároveň pre modré auto už sprava nikto nestojí vzhľadom k tomu, že červené auto nabehlo do križovatky. Prvý teda prejde križovatkou modrý automobil, potom zelený a ako posledné opustí križovatku červené auto. "

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY