vytisknout velikost písma Úžitkovým automobilom sa v Európe darilo

Nie je to ako v predošlých rokoch, ale predajcovia áut všetkých kategórií nad 3,5 tony (dodávky, autobusy, kamióny, ťahače) môžu byť tento rok v Európe po lete spokojnejší ako díleri osobných vozidiel.
Úžitkovým automobilom sa v Európe darilo

Ako naznačujú čísla Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA), registrácie nových úžitkových vozidiel priniesli cez prázdninové mesiace mierny optimizmus.

Prvých osem mesiacov tohto roka zaznamenali pokles o 5,5% a august sa prepadol o 4,4%. Ale celkom iste sa vydaril júl, kedy odobrali európski zákazníci o tri percentá viac áut, než tomu bolo v rovnakom mesiaci vlani.

Zaujímavé je, že 0,9 percenta stratili predajcovia autobusov, dodávok a kamiónov vo Veľkej Británii, ktorá v osobných autách patrí k európskym premiantom aj v súčasnej predajnej kríze. 13,3 percenta stratili v porovnaní s júlom 2012 Taliani. Iné krajiny EÚ však hlásili pomerne pozitívne výsledky.

Francúzi zaregistrovali o 3,2 percenta viac, Nemci 4 percentá hore a vysokou nezamestnanosťou sužované Španielsko nahlásilo o 25,8% viac "komerčných" automobilov. Zle si neviedli v Španielsku ani v auguste, kedy autá uvedenej kategórie posilnili o 10,3 percenta, polepšili si v Británii (o 15,3 percenta). Augustové štatistiky sa dostali do medziročného mínusu hlavne výsledky v Nemecku (-5,4%), Francúzsku (-8,5%) a Taliansku (-19,5%).

Jediná kategória, ktorá vykázala rast v júli aj auguste, boli autobusy a diaľkové autobusy. V júli ich bolo zaregistrovaných o 6,6% viac, v auguste o 1,8%.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY