vytisknout velikost písma Úžitkovým automobilom sa v Európe darilo

Nie je to ako v predošlých rokoch, ale predajcovia áut všetkých kategórií nad 3,5 tony (dodávky, autobusy, kamióny, ťahače) môžu byť tento rok v Európe po lete spokojnejší ako díleri osobných vozidiel.
Úžitkovým automobilom sa v Európe darilo

Ako naznačujú čísla Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA), registrácie nových úžitkových vozidiel priniesli cez prázdninové mesiace mierny optimizmus.

Prvých osem mesiacov tohto roka zaznamenali pokles o 5,5% a august sa prepadol o 4,4%. Ale celkom iste sa vydaril júl, kedy odobrali európski zákazníci o tri percentá viac áut, než tomu bolo v rovnakom mesiaci vlani.

Zaujímavé je, že 0,9 percenta stratili predajcovia autobusov, dodávok a kamiónov vo Veľkej Británii, ktorá v osobných autách patrí k európskym premiantom aj v súčasnej predajnej kríze. 13,3 percenta stratili v porovnaní s júlom 2012 Taliani. Iné krajiny EÚ však hlásili pomerne pozitívne výsledky.

Francúzi zaregistrovali o 3,2 percenta viac, Nemci 4 percentá hore a vysokou nezamestnanosťou sužované Španielsko nahlásilo o 25,8% viac "komerčných" automobilov. Zle si neviedli v Španielsku ani v auguste, kedy autá uvedenej kategórie posilnili o 10,3 percenta, polepšili si v Británii (o 15,3 percenta). Augustové štatistiky sa dostali do medziročného mínusu hlavne výsledky v Nemecku (-5,4%), Francúzsku (-8,5%) a Taliansku (-19,5%).

Jediná kategória, ktorá vykázala rast v júli aj auguste, boli autobusy a diaľkové autobusy. V júli ich bolo zaregistrovaných o 6,6% viac, v auguste o 1,8%.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY