vytisknout velikost písma Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Mazda predstavila v domácom Japonsku model MX-5 RS, čo je z továrne upravená verzia nového roadstera. Prečo nechať ľudí utrácať za tuningové diely inde, keď im ich môže ponúknuť rovno výrobca auta. A so zárukou.

2056551361827336836.jpg7043971371874181683.jpg1412277401280074181.jpgPodľa tradície znamená RS plnú výbavu pre základný motor. Vnútri sú tak sedačky Recaro v koži a ďalšie detaily. Mazda MX-5 RS má aj účinnejšie brzdy

Úprava RS sa týka motorizácie 1.5 Skyactiv a parametrov sa nijako nedotkla. Motor má tak stále slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Zmenilo sa ale dosť vecí okolo. Popredne auto dostalo nový podvozok Bilstein, väčšie a účinnejšie brzdy a napríklad priečny stabilizátor do motorového priestoru.

Výbava RS znamená aj sedačky Recaro, lepší audio systém a ďalšie detaily, ktoré u nás nájdeme len v najvyšších výbavách s dvojlitrovým motorom. Dokonca má táto Mazda aj niečo, čo sa volá Intake Sound Enhancer. Aj tak má ale základná tisícpäťstovka už pekný zvuk.

239167527420956545.jpg9001980802136760540.jpg15301036841502398605.jpgModel RS dostal ale aj veci, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Upravené sanie má vydávať charakteristický zvuk, do motorového priestoru sa nasťahovala vzpera tlmičov a nový je aj podvozok Bilstein

Samosvorný diferenciál súčasťou balíka nie je, takže ak máte o slabší motor záujem, musíte hľadať iné cesty, ako zadným kolesám pomôcť s trakciou. Možno bude jednoduchšie si kúpiť dvojliter, ku ktorému "svor" dostanete v základe.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY