vytisknout velikost písma Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Mazda predstavila v domácom Japonsku model MX-5 RS, čo je z továrne upravená verzia nového roadstera. Prečo nechať ľudí utrácať za tuningové diely inde, keď im ich môže ponúknuť rovno výrobca auta. A so zárukou.

2056551361827336836.jpg7043971371874181683.jpg1412277401280074181.jpgPodľa tradície znamená RS plnú výbavu pre základný motor. Vnútri sú tak sedačky Recaro v koži a ďalšie detaily. Mazda MX-5 RS má aj účinnejšie brzdy

Úprava RS sa týka motorizácie 1.5 Skyactiv a parametrov sa nijako nedotkla. Motor má tak stále slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Zmenilo sa ale dosť vecí okolo. Popredne auto dostalo nový podvozok Bilstein, väčšie a účinnejšie brzdy a napríklad priečny stabilizátor do motorového priestoru.

Výbava RS znamená aj sedačky Recaro, lepší audio systém a ďalšie detaily, ktoré u nás nájdeme len v najvyšších výbavách s dvojlitrovým motorom. Dokonca má táto Mazda aj niečo, čo sa volá Intake Sound Enhancer. Aj tak má ale základná tisícpäťstovka už pekný zvuk.

239167527420956545.jpg9001980802136760540.jpg15301036841502398605.jpgModel RS dostal ale aj veci, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Upravené sanie má vydávať charakteristický zvuk, do motorového priestoru sa nasťahovala vzpera tlmičov a nový je aj podvozok Bilstein

Samosvorný diferenciál súčasťou balíka nie je, takže ak máte o slabší motor záujem, musíte hľadať iné cesty, ako zadným kolesám pomôcť s trakciou. Možno bude jednoduchšie si kúpiť dvojliter, ku ktorému "svor" dostanete v základe.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY