vytisknout velikost písma Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Mazda predstavila v domácom Japonsku model MX-5 RS, čo je z továrne upravená verzia nového roadstera. Prečo nechať ľudí utrácať za tuningové diely inde, keď im ich môže ponúknuť rovno výrobca auta. A so zárukou.

2056551361827336836.jpg7043971371874181683.jpg1412277401280074181.jpgPodľa tradície znamená RS plnú výbavu pre základný motor. Vnútri sú tak sedačky Recaro v koži a ďalšie detaily. Mazda MX-5 RS má aj účinnejšie brzdy

Úprava RS sa týka motorizácie 1.5 Skyactiv a parametrov sa nijako nedotkla. Motor má tak stále slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Zmenilo sa ale dosť vecí okolo. Popredne auto dostalo nový podvozok Bilstein, väčšie a účinnejšie brzdy a napríklad priečny stabilizátor do motorového priestoru.

Výbava RS znamená aj sedačky Recaro, lepší audio systém a ďalšie detaily, ktoré u nás nájdeme len v najvyšších výbavách s dvojlitrovým motorom. Dokonca má táto Mazda aj niečo, čo sa volá Intake Sound Enhancer. Aj tak má ale základná tisícpäťstovka už pekný zvuk.

239167527420956545.jpg9001980802136760540.jpg15301036841502398605.jpgModel RS dostal ale aj veci, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Upravené sanie má vydávať charakteristický zvuk, do motorového priestoru sa nasťahovala vzpera tlmičov a nový je aj podvozok Bilstein

Samosvorný diferenciál súčasťou balíka nie je, takže ak máte o slabší motor záujem, musíte hľadať iné cesty, ako zadným kolesám pomôcť s trakciou. Možno bude jednoduchšie si kúpiť dvojliter, ku ktorému "svor" dostanete v základe.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY