vytisknout velikost písma Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Mazda predstavila v domácom Japonsku model MX-5 RS, čo je z továrne upravená verzia nového roadstera. Prečo nechať ľudí utrácať za tuningové diely inde, keď im ich môže ponúknuť rovno výrobca auta. A so zárukou.

2056551361827336836.jpg7043971371874181683.jpg1412277401280074181.jpgPodľa tradície znamená RS plnú výbavu pre základný motor. Vnútri sú tak sedačky Recaro v koži a ďalšie detaily. Mazda MX-5 RS má aj účinnejšie brzdy

Úprava RS sa týka motorizácie 1.5 Skyactiv a parametrov sa nijako nedotkla. Motor má tak stále slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Zmenilo sa ale dosť vecí okolo. Popredne auto dostalo nový podvozok Bilstein, väčšie a účinnejšie brzdy a napríklad priečny stabilizátor do motorového priestoru.

Výbava RS znamená aj sedačky Recaro, lepší audio systém a ďalšie detaily, ktoré u nás nájdeme len v najvyšších výbavách s dvojlitrovým motorom. Dokonca má táto Mazda aj niečo, čo sa volá Intake Sound Enhancer. Aj tak má ale základná tisícpäťstovka už pekný zvuk.

239167527420956545.jpg9001980802136760540.jpg15301036841502398605.jpgModel RS dostal ale aj veci, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Upravené sanie má vydávať charakteristický zvuk, do motorového priestoru sa nasťahovala vzpera tlmičov a nový je aj podvozok Bilstein

Samosvorný diferenciál súčasťou balíka nie je, takže ak máte o slabší motor záujem, musíte hľadať iné cesty, ako zadným kolesám pomôcť s trakciou. Možno bude jednoduchšie si kúpiť dvojliter, ku ktorému "svor" dostanete v základe.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY