vytisknout velikost písma Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Už aj nová Mazda MX-5 je vo verzii RS. Ale zatiaľ len v Japonsku

Mazda predstavila v domácom Japonsku model MX-5 RS, čo je z továrne upravená verzia nového roadstera. Prečo nechať ľudí utrácať za tuningové diely inde, keď im ich môže ponúknuť rovno výrobca auta. A so zárukou.

2056551361827336836.jpg7043971371874181683.jpg1412277401280074181.jpgPodľa tradície znamená RS plnú výbavu pre základný motor. Vnútri sú tak sedačky Recaro v koži a ďalšie detaily. Mazda MX-5 RS má aj účinnejšie brzdy

Úprava RS sa týka motorizácie 1.5 Skyactiv a parametrov sa nijako nedotkla. Motor má tak stále slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Zmenilo sa ale dosť vecí okolo. Popredne auto dostalo nový podvozok Bilstein, väčšie a účinnejšie brzdy a napríklad priečny stabilizátor do motorového priestoru.

Výbava RS znamená aj sedačky Recaro, lepší audio systém a ďalšie detaily, ktoré u nás nájdeme len v najvyšších výbavách s dvojlitrovým motorom. Dokonca má táto Mazda aj niečo, čo sa volá Intake Sound Enhancer. Aj tak má ale základná tisícpäťstovka už pekný zvuk.

239167527420956545.jpg9001980802136760540.jpg15301036841502398605.jpgModel RS dostal ale aj veci, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Upravené sanie má vydávať charakteristický zvuk, do motorového priestoru sa nasťahovala vzpera tlmičov a nový je aj podvozok Bilstein

Samosvorný diferenciál súčasťou balíka nie je, takže ak máte o slabší motor záujem, musíte hľadať iné cesty, ako zadným kolesám pomôcť s trakciou. Možno bude jednoduchšie si kúpiť dvojliter, ku ktorému "svor" dostanete v základe.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY