vytisknout velikost písma Už aj Hankook má pneumatiky, ktoré nepotrebujú vzduch

Už aj Hankook má pneumatiky, ktoré nepotrebujú vzduch

Myšlienka pneumatiky bez vzduchu nie je nijako nová, ale napriek tomu sa ju stále nepodarilo uviesť do masovej sériovej produkcie. Predá vám ich napríklad výrobca pracovných štvorkoliek Polaris a Michelin svoj model Tweel vyrába sériovo v USA pre pracovné stroje. Ale na autá sa ešte bezvzduchová pneumatika nedáva.

Spoločnosť Hankook svoj koncept iFlex vyvíja už zhruba od roku 2011. Nejde ale len o pneumatiku ako takú, ale aj o technológiu výroby a jej minimálny dopad na životné prostredie. Hankook sa chváli, že sa mu podarilo zjednodušiť výrobu a znížiť počet materiálov potrebných na výrobu pneumatiky z ôsmich na štyri, čo vraj značne uľahčuje recykláciu a znižuje "uhlíkový odtlačok" spoločnosti.

Pneumatika bez vzduchu vraj už tiež prešla všetkými dôležitými skúškami, či už ide o odolnosť, priľnavosť, stabilitu alebo napríklad schopnosť odolávať deformácie vo vysokej rýchlosti. Hankook ale bohužiaľ nešpecifikuje, kedy sa má pneumatika bez vzduchu dostať do sériovej produkcie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY