vytisknout velikost písma Už aj Hankook má pneumatiky, ktoré nepotrebujú vzduch

Už aj Hankook má pneumatiky, ktoré nepotrebujú vzduch

Myšlienka pneumatiky bez vzduchu nie je nijako nová, ale napriek tomu sa ju stále nepodarilo uviesť do masovej sériovej produkcie. Predá vám ich napríklad výrobca pracovných štvorkoliek Polaris a Michelin svoj model Tweel vyrába sériovo v USA pre pracovné stroje. Ale na autá sa ešte bezvzduchová pneumatika nedáva.

Spoločnosť Hankook svoj koncept iFlex vyvíja už zhruba od roku 2011. Nejde ale len o pneumatiku ako takú, ale aj o technológiu výroby a jej minimálny dopad na životné prostredie. Hankook sa chváli, že sa mu podarilo zjednodušiť výrobu a znížiť počet materiálov potrebných na výrobu pneumatiky z ôsmich na štyri, čo vraj značne uľahčuje recykláciu a znižuje "uhlíkový odtlačok" spoločnosti.

Pneumatika bez vzduchu vraj už tiež prešla všetkými dôležitými skúškami, či už ide o odolnosť, priľnavosť, stabilitu alebo napríklad schopnosť odolávať deformácie vo vysokej rýchlosti. Hankook ale bohužiaľ nešpecifikuje, kedy sa má pneumatika bez vzduchu dostať do sériovej produkcie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY