vytisknout velikost písma Utečeneckú krízu má riešiť celoeurópska daň z palív, navrhuje nemecký minister

Utečeneckú krízu má riešiť celoeurópska daň z palív, navrhuje nemecký minister

Nemecký minister financií Wolfgang Schaub (CDU) navrhol, aby sa v Európskej únii zaviedla jednotná mimoriadna daň z pohonných hmôt, ktorou by sa financovalo riešenie utečeneckej krízy. Ako by mala táto daň byť vysoká, teda koľko by si motoristi priplatili z každého litra, ale nepovedal.

Podľa Schäubeho by mali peniaze vybrané na mimoriadnej jednotnej dani smerovať primárne na ochranu vonkajších hraníc schengenského priestoru, prípadne na prevádzku záchytných zariadení. Sám nemecký minister nepripúšťa, že by sa z tejto dane malo financovať "vreckové" utečenca.

S nemeckým ministrom financií ale nesúhlasia ako niektorí jeho stranícki kolegovia z CDU, tak aj napríklad jeho český náprotivok Andrej Babiš, podľa ktorého je takýto návrh neprijateľný.

Ak by sa vôbec o jednotnej dani z paliva určenej na financovanie utečencov (resp. utečeneckej krízy) hlasovalo na pôde európskeho parlamentu, bola by potrebná jednohlasná zhoda všetkých zástupcov členských štátov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY