vytisknout velikost písma Utečeneckú krízu má riešiť celoeurópska daň z palív, navrhuje nemecký minister

Utečeneckú krízu má riešiť celoeurópska daň z palív, navrhuje nemecký minister

Nemecký minister financií Wolfgang Schaub (CDU) navrhol, aby sa v Európskej únii zaviedla jednotná mimoriadna daň z pohonných hmôt, ktorou by sa financovalo riešenie utečeneckej krízy. Ako by mala táto daň byť vysoká, teda koľko by si motoristi priplatili z každého litra, ale nepovedal.

Podľa Schäubeho by mali peniaze vybrané na mimoriadnej jednotnej dani smerovať primárne na ochranu vonkajších hraníc schengenského priestoru, prípadne na prevádzku záchytných zariadení. Sám nemecký minister nepripúšťa, že by sa z tejto dane malo financovať "vreckové" utečenca.

S nemeckým ministrom financií ale nesúhlasia ako niektorí jeho stranícki kolegovia z CDU, tak aj napríklad jeho český náprotivok Andrej Babiš, podľa ktorého je takýto návrh neprijateľný.

Ak by sa vôbec o jednotnej dani z paliva určenej na financovanie utečencov (resp. utečeneckej krízy) hlasovalo na pôde európskeho parlamentu, bola by potrebná jednohlasná zhoda všetkých zástupcov členských štátov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY