vytisknout velikost písma Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Volkswagen vôbec prvýkrát kombinuje balík opatrení na zníženie spotreby BlueMotion s benzínovým motorom. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí byť automaticky vybavený len turbodieselom TDI, teraz na jeho zadnej časti uvidíme aj ceduľku TSI. V Nemecku sa ekologické benzínové Polo predáva od 15 925 eur, v slovenskom cenníku zatiaľ nefiguruje.

DB2014AU00231_large.JPGDB2014AU00291_large.JPGDB2014AU00831_large.JPGMedzi rozpoznateľné úpravy patrí predovšetkým iná mriežka chladiča s nižším aerodynamickým odporom. Prečo nemá tieto efektívne úpravy každé Polo? Pretože by ste si potom nemohli za tieto nápady účtovať viac...

VW Polo TSI BlueMotion poháňa nový preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý bol aj dnes predstavený prvýkrát pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale späť k Volkswagenu. Trojvalec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verzia BlueMotion spotrebuje len 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 94 g/km. Hodnota spotreby je tak o 0,2 litra nižšia ako v prípade bežnej verzie 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozrejme emisnú normu Euro 6.

A v čom sa verzia BlueMotion líši? Má znížený podvozok a aerodynamické úpravy (napríklad v oblasti mriežky chladiča) pre nižší aerodynamický odpor, v prevodovke sú posledné prevodové stupne dlhšie pre nižšie nominálne otáčky pri ustálenej jazde, upravený bol aj manažment motora, auto má pneumatiky s nízkym valivým odporom a je tu aj systém stop/štart, aktívny alternátor fungujúci iba pri zložení nohy z pedálu plynu a indikátor radenia.

Môžeme samozrejme viesť dlhé diskusie o tom, či sa opatrenia skutočne prejavia na znížení spotreby v reálnej prevádzke. Rovnako tak sa dá dohadovať, či bude Polo BlueMotion jazdiť v reálnej prevádzke za 4,1 litra na 100 km. Napokon, meraniam rozdielov medzi udávanou a skutočnou spotrebou moderných áut sa venovalo už niekoľko nezávislých inštitúcií.

DB2014AU00210_large.JPGDB2014AU00228_large.JPGDB2014AU00229_large.JPGDB2014AU00828_large.JPGDB2014AU00829_large.JPGDB2014AU00830_large.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY