vytisknout velikost písma Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Volkswagen vôbec prvýkrát kombinuje balík opatrení na zníženie spotreby BlueMotion s benzínovým motorom. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí byť automaticky vybavený len turbodieselom TDI, teraz na jeho zadnej časti uvidíme aj ceduľku TSI. V Nemecku sa ekologické benzínové Polo predáva od 15 925 eur, v slovenskom cenníku zatiaľ nefiguruje.

DB2014AU00231_large.JPGDB2014AU00291_large.JPGDB2014AU00831_large.JPGMedzi rozpoznateľné úpravy patrí predovšetkým iná mriežka chladiča s nižším aerodynamickým odporom. Prečo nemá tieto efektívne úpravy každé Polo? Pretože by ste si potom nemohli za tieto nápady účtovať viac...

VW Polo TSI BlueMotion poháňa nový preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý bol aj dnes predstavený prvýkrát pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale späť k Volkswagenu. Trojvalec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verzia BlueMotion spotrebuje len 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 94 g/km. Hodnota spotreby je tak o 0,2 litra nižšia ako v prípade bežnej verzie 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozrejme emisnú normu Euro 6.

A v čom sa verzia BlueMotion líši? Má znížený podvozok a aerodynamické úpravy (napríklad v oblasti mriežky chladiča) pre nižší aerodynamický odpor, v prevodovke sú posledné prevodové stupne dlhšie pre nižšie nominálne otáčky pri ustálenej jazde, upravený bol aj manažment motora, auto má pneumatiky s nízkym valivým odporom a je tu aj systém stop/štart, aktívny alternátor fungujúci iba pri zložení nohy z pedálu plynu a indikátor radenia.

Môžeme samozrejme viesť dlhé diskusie o tom, či sa opatrenia skutočne prejavia na znížení spotreby v reálnej prevádzke. Rovnako tak sa dá dohadovať, či bude Polo BlueMotion jazdiť v reálnej prevádzke za 4,1 litra na 100 km. Napokon, meraniam rozdielov medzi udávanou a skutočnou spotrebou moderných áut sa venovalo už niekoľko nezávislých inštitúcií.

DB2014AU00210_large.JPGDB2014AU00228_large.JPGDB2014AU00229_large.JPGDB2014AU00828_large.JPGDB2014AU00829_large.JPGDB2014AU00830_large.JPG

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY