vytisknout velikost písma Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Volkswagen vôbec prvýkrát kombinuje balík opatrení na zníženie spotreby BlueMotion s benzínovým motorom. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí byť automaticky vybavený len turbodieselom TDI, teraz na jeho zadnej časti uvidíme aj ceduľku TSI. V Nemecku sa ekologické benzínové Polo predáva od 15 925 eur, v slovenskom cenníku zatiaľ nefiguruje.

DB2014AU00231_large.JPGDB2014AU00291_large.JPGDB2014AU00831_large.JPGMedzi rozpoznateľné úpravy patrí predovšetkým iná mriežka chladiča s nižším aerodynamickým odporom. Prečo nemá tieto efektívne úpravy každé Polo? Pretože by ste si potom nemohli za tieto nápady účtovať viac...

VW Polo TSI BlueMotion poháňa nový preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý bol aj dnes predstavený prvýkrát pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale späť k Volkswagenu. Trojvalec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verzia BlueMotion spotrebuje len 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 94 g/km. Hodnota spotreby je tak o 0,2 litra nižšia ako v prípade bežnej verzie 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozrejme emisnú normu Euro 6.

A v čom sa verzia BlueMotion líši? Má znížený podvozok a aerodynamické úpravy (napríklad v oblasti mriežky chladiča) pre nižší aerodynamický odpor, v prevodovke sú posledné prevodové stupne dlhšie pre nižšie nominálne otáčky pri ustálenej jazde, upravený bol aj manažment motora, auto má pneumatiky s nízkym valivým odporom a je tu aj systém stop/štart, aktívny alternátor fungujúci iba pri zložení nohy z pedálu plynu a indikátor radenia.

Môžeme samozrejme viesť dlhé diskusie o tom, či sa opatrenia skutočne prejavia na znížení spotreby v reálnej prevádzke. Rovnako tak sa dá dohadovať, či bude Polo BlueMotion jazdiť v reálnej prevádzke za 4,1 litra na 100 km. Napokon, meraniam rozdielov medzi udávanou a skutočnou spotrebou moderných áut sa venovalo už niekoľko nezávislých inštitúcií.

DB2014AU00210_large.JPGDB2014AU00228_large.JPGDB2014AU00229_large.JPGDB2014AU00828_large.JPGDB2014AU00829_large.JPGDB2014AU00830_large.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY