vytisknout velikost písma Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Volkswagen vôbec prvýkrát kombinuje balík opatrení na zníženie spotreby BlueMotion s benzínovým motorom. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí byť automaticky vybavený len turbodieselom TDI, teraz na jeho zadnej časti uvidíme aj ceduľku TSI. V Nemecku sa ekologické benzínové Polo predáva od 15 925 eur, v slovenskom cenníku zatiaľ nefiguruje.

DB2014AU00231_large.JPGDB2014AU00291_large.JPGDB2014AU00831_large.JPGMedzi rozpoznateľné úpravy patrí predovšetkým iná mriežka chladiča s nižším aerodynamickým odporom. Prečo nemá tieto efektívne úpravy každé Polo? Pretože by ste si potom nemohli za tieto nápady účtovať viac...

VW Polo TSI BlueMotion poháňa nový preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý bol aj dnes predstavený prvýkrát pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale späť k Volkswagenu. Trojvalec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verzia BlueMotion spotrebuje len 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 94 g/km. Hodnota spotreby je tak o 0,2 litra nižšia ako v prípade bežnej verzie 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozrejme emisnú normu Euro 6.

A v čom sa verzia BlueMotion líši? Má znížený podvozok a aerodynamické úpravy (napríklad v oblasti mriežky chladiča) pre nižší aerodynamický odpor, v prevodovke sú posledné prevodové stupne dlhšie pre nižšie nominálne otáčky pri ustálenej jazde, upravený bol aj manažment motora, auto má pneumatiky s nízkym valivým odporom a je tu aj systém stop/štart, aktívny alternátor fungujúci iba pri zložení nohy z pedálu plynu a indikátor radenia.

Môžeme samozrejme viesť dlhé diskusie o tom, či sa opatrenia skutočne prejavia na znížení spotreby v reálnej prevádzke. Rovnako tak sa dá dohadovať, či bude Polo BlueMotion jazdiť v reálnej prevádzke za 4,1 litra na 100 km. Napokon, meraniam rozdielov medzi udávanou a skutočnou spotrebou moderných áut sa venovalo už niekoľko nezávislých inštitúcií.

DB2014AU00210_large.JPGDB2014AU00228_large.JPGDB2014AU00229_large.JPGDB2014AU00828_large.JPGDB2014AU00829_large.JPGDB2014AU00830_large.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY