vytisknout velikost písma Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion teraz aj s benzínovým motorom TSI

Volkswagen vôbec prvýkrát kombinuje balík opatrení na zníženie spotreby BlueMotion s benzínovým motorom. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí byť automaticky vybavený len turbodieselom TDI, teraz na jeho zadnej časti uvidíme aj ceduľku TSI. V Nemecku sa ekologické benzínové Polo predáva od 15 925 eur, v slovenskom cenníku zatiaľ nefiguruje.

DB2014AU00231_large.JPGDB2014AU00291_large.JPGDB2014AU00831_large.JPGMedzi rozpoznateľné úpravy patrí predovšetkým iná mriežka chladiča s nižším aerodynamickým odporom. Prečo nemá tieto efektívne úpravy každé Polo? Pretože by ste si potom nemohli za tieto nápady účtovať viac...

VW Polo TSI BlueMotion poháňa nový preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý bol aj dnes predstavený prvýkrát pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale späť k Volkswagenu. Trojvalec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verzia BlueMotion spotrebuje len 4,1 l/100 km pri emisiách CO2 94 g/km. Hodnota spotreby je tak o 0,2 litra nižšia ako v prípade bežnej verzie 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozrejme emisnú normu Euro 6.

A v čom sa verzia BlueMotion líši? Má znížený podvozok a aerodynamické úpravy (napríklad v oblasti mriežky chladiča) pre nižší aerodynamický odpor, v prevodovke sú posledné prevodové stupne dlhšie pre nižšie nominálne otáčky pri ustálenej jazde, upravený bol aj manažment motora, auto má pneumatiky s nízkym valivým odporom a je tu aj systém stop/štart, aktívny alternátor fungujúci iba pri zložení nohy z pedálu plynu a indikátor radenia.

Môžeme samozrejme viesť dlhé diskusie o tom, či sa opatrenia skutočne prejavia na znížení spotreby v reálnej prevádzke. Rovnako tak sa dá dohadovať, či bude Polo BlueMotion jazdiť v reálnej prevádzke za 4,1 litra na 100 km. Napokon, meraniam rozdielov medzi udávanou a skutočnou spotrebou moderných áut sa venovalo už niekoľko nezávislých inštitúcií.

DB2014AU00210_large.JPGDB2014AU00228_large.JPGDB2014AU00229_large.JPGDB2014AU00828_large.JPGDB2014AU00829_large.JPGDB2014AU00830_large.JPG

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY