vytisknout velikost písma USA: japonskí dodávatelia dielov uznaní vinnými zo sprisahania

Americké ministerstvo spravodlivosti udelilo japonským firmám pokuty v celkovej výške 745 mil dolárov.
USA: japonskí dodávatelia dielov uznaní vinnými zo sprisahania

Celkom deväť japonských firiem dodávajúcim náhradné diely a dvaja manažéri boli uznaní vinnými z toho, že vzájomnými tajnými dohodami udržiavali nadhodnotené ceny náhradných dielov. Za to im americké Ministerstvo spravodlivosti dohromady udelilo pokutu vo výške približne 745 mil dolárov, teda v prepočte niečo vyše 500 miliónov dolárov. Tieto diely podľa verdiktu Ministerstva odoberali nielen americkej časti značiek Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Toyota a Subaru, ale tiež značkám tamojšej "veľkej trojky".

Podľa agentúry Reuters sa toto sprisahanie týkalo viac ako troch desiatok produktov a trvalo desať, ale možno aj viac rokov. "Postihnutých" ním bolo cez 25 miliónov áut a celková cena predaných dielov presiahla hranicu 5 miliárd dolárov. Správa už ale bohužiaľ neuvádza, o koľko boli tieto diely nadhodnotené, teda aká vlastne komu vznikla škoda. Išlo predovšetkým o stierače, diely riadenia a klimatizáciu, chladiče či bezpečnostné pásy.

Pokutovaným spoločnosťami, ktoré sa komplotu zúčastnili, sú firmy Hitachi Automotive Systems, Jtekt Corp, Mitsuba Corp, Mitsubishi Electric Corp, Mitsubishi Heavy Industries, NSK, T.RAD Co, Valeo Japan Co a Yamashita Rubber. Ceny sa medzi jej predstaviteľmi mali dohovárať telefonicky alebo osobne. "Aby zachovali svoje protiprávne konanie v tajnosti, používali krycie mená a stretávali sa na vzdialených miestach," doplnil generálny prokurátor Eric Holder.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY