vytisknout velikost písma Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Šesťdesiatdvaročný Brit Mike Watts nezniesol byrokratické odklady opráv krátkeho úseku cesty číslo A431 medzi mestami Bristol a Bath. Miesto nárekov si proste okolo uzávierky postavil na vlastnom pozemku súkromnú cestu a vyberá mýto od tých, ktorí chcú jeho cestu využiť.

Hlavnú cestu a dôležitú spojnicu medzi obidvoma mestami poškodil zosuv pôdy, ale úrady sa len nečinne prizerali a s cestou nič doposiaľ neurobili. Zriadili len obchádzku dlhú 22 km. To dopadlo predovšetkým na obyvateľa a podnikateľov vo mestečku Kelston, ktorí sa potrebujú dostať to Bathu.

Miestni sa sťažujú, že sa na obchádzke tvoria zápchy, cesta im zaberie až o hodinu dlhšie a týždenne utratia za palivo viac než dvojnásobok. Hoci úrady nič oficiálne neoznámili, medzi obyvateľmi sa otvorenie súkromnej ​​ani nie pol kilometra dlhej cesty rýchlo rozkríklo a začali ju hojne využívať. Uľavilo sa miestnym podnikateľom, ale cestu využívajú napríklad aj súkromní lekári.

Mike Watts do stavby ciest na svojom vlastnom pozemku investoval asi 150 000 libier a očakáva, že ho údržba a prevádzka komunikácie bude stáť ešte raz toľko. Úrady nijako stavbu nedotovali a oficiálne s ňou nechcú mať nič spoločné.

Podnikateľ vyberá mýto 2 libry za jednu cestu autom (motocykel platí jednu libru) a pravidelní užívatelia dostávajú zľavu (12 ciest za 10 libier). Watts zakázal na svojej ceste jazdu cyklistom.

Watss si spočítal, že pri rýchlosti práce úradov a opravárov hlavnej cesty by sa mu mala investícia vrátiť a ešte by mohol niečo zarobiť. Zatiaľ vraj súkromnú cestu použije denne až 1250 áut. Miestna štatistika hovorí o priemernom počte 7000 áut na ceste A431 denne.

Angličtinári si môžu pustiť nasledujúce video, v ktorom podnikateľ opisuje svoj ​​projekt.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY