vytisknout velikost písma Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Šesťdesiatdvaročný Brit Mike Watts nezniesol byrokratické odklady opráv krátkeho úseku cesty číslo A431 medzi mestami Bristol a Bath. Miesto nárekov si proste okolo uzávierky postavil na vlastnom pozemku súkromnú cestu a vyberá mýto od tých, ktorí chcú jeho cestu využiť.

Hlavnú cestu a dôležitú spojnicu medzi obidvoma mestami poškodil zosuv pôdy, ale úrady sa len nečinne prizerali a s cestou nič doposiaľ neurobili. Zriadili len obchádzku dlhú 22 km. To dopadlo predovšetkým na obyvateľa a podnikateľov vo mestečku Kelston, ktorí sa potrebujú dostať to Bathu.

Miestni sa sťažujú, že sa na obchádzke tvoria zápchy, cesta im zaberie až o hodinu dlhšie a týždenne utratia za palivo viac než dvojnásobok. Hoci úrady nič oficiálne neoznámili, medzi obyvateľmi sa otvorenie súkromnej ​​ani nie pol kilometra dlhej cesty rýchlo rozkríklo a začali ju hojne využívať. Uľavilo sa miestnym podnikateľom, ale cestu využívajú napríklad aj súkromní lekári.

Mike Watts do stavby ciest na svojom vlastnom pozemku investoval asi 150 000 libier a očakáva, že ho údržba a prevádzka komunikácie bude stáť ešte raz toľko. Úrady nijako stavbu nedotovali a oficiálne s ňou nechcú mať nič spoločné.

Podnikateľ vyberá mýto 2 libry za jednu cestu autom (motocykel platí jednu libru) a pravidelní užívatelia dostávajú zľavu (12 ciest za 10 libier). Watts zakázal na svojej ceste jazdu cyklistom.

Watss si spočítal, že pri rýchlosti práce úradov a opravárov hlavnej cesty by sa mu mala investícia vrátiť a ešte by mohol niečo zarobiť. Zatiaľ vraj súkromnú cestu použije denne až 1250 áut. Miestna štatistika hovorí o priemernom počte 7000 áut na ceste A431 denne.

Angličtinári si môžu pustiť nasledujúce video, v ktorom podnikateľ opisuje svoj ​​projekt.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY