vytisknout velikost písma Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Šesťdesiatdvaročný Brit Mike Watts nezniesol byrokratické odklady opráv krátkeho úseku cesty číslo A431 medzi mestami Bristol a Bath. Miesto nárekov si proste okolo uzávierky postavil na vlastnom pozemku súkromnú cestu a vyberá mýto od tých, ktorí chcú jeho cestu využiť.

Hlavnú cestu a dôležitú spojnicu medzi obidvoma mestami poškodil zosuv pôdy, ale úrady sa len nečinne prizerali a s cestou nič doposiaľ neurobili. Zriadili len obchádzku dlhú 22 km. To dopadlo predovšetkým na obyvateľa a podnikateľov vo mestečku Kelston, ktorí sa potrebujú dostať to Bathu.

Miestni sa sťažujú, že sa na obchádzke tvoria zápchy, cesta im zaberie až o hodinu dlhšie a týždenne utratia za palivo viac než dvojnásobok. Hoci úrady nič oficiálne neoznámili, medzi obyvateľmi sa otvorenie súkromnej ​​ani nie pol kilometra dlhej cesty rýchlo rozkríklo a začali ju hojne využívať. Uľavilo sa miestnym podnikateľom, ale cestu využívajú napríklad aj súkromní lekári.

Mike Watts do stavby ciest na svojom vlastnom pozemku investoval asi 150 000 libier a očakáva, že ho údržba a prevádzka komunikácie bude stáť ešte raz toľko. Úrady nijako stavbu nedotovali a oficiálne s ňou nechcú mať nič spoločné.

Podnikateľ vyberá mýto 2 libry za jednu cestu autom (motocykel platí jednu libru) a pravidelní užívatelia dostávajú zľavu (12 ciest za 10 libier). Watts zakázal na svojej ceste jazdu cyklistom.

Watss si spočítal, že pri rýchlosti práce úradov a opravárov hlavnej cesty by sa mu mala investícia vrátiť a ešte by mohol niečo zarobiť. Zatiaľ vraj súkromnú cestu použije denne až 1250 áut. Miestna štatistika hovorí o priemernom počte 7000 áut na ceste A431 denne.

Angličtinári si môžu pustiť nasledujúce video, v ktorom podnikateľ opisuje svoj ​​projekt.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY