vytisknout velikost písma Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Šesťdesiatdvaročný Brit Mike Watts nezniesol byrokratické odklady opráv krátkeho úseku cesty číslo A431 medzi mestami Bristol a Bath. Miesto nárekov si proste okolo uzávierky postavil na vlastnom pozemku súkromnú cestu a vyberá mýto od tých, ktorí chcú jeho cestu využiť.

Hlavnú cestu a dôležitú spojnicu medzi obidvoma mestami poškodil zosuv pôdy, ale úrady sa len nečinne prizerali a s cestou nič doposiaľ neurobili. Zriadili len obchádzku dlhú 22 km. To dopadlo predovšetkým na obyvateľa a podnikateľov vo mestečku Kelston, ktorí sa potrebujú dostať to Bathu.

Miestni sa sťažujú, že sa na obchádzke tvoria zápchy, cesta im zaberie až o hodinu dlhšie a týždenne utratia za palivo viac než dvojnásobok. Hoci úrady nič oficiálne neoznámili, medzi obyvateľmi sa otvorenie súkromnej ​​ani nie pol kilometra dlhej cesty rýchlo rozkríklo a začali ju hojne využívať. Uľavilo sa miestnym podnikateľom, ale cestu využívajú napríklad aj súkromní lekári.

Mike Watts do stavby ciest na svojom vlastnom pozemku investoval asi 150 000 libier a očakáva, že ho údržba a prevádzka komunikácie bude stáť ešte raz toľko. Úrady nijako stavbu nedotovali a oficiálne s ňou nechcú mať nič spoločné.

Podnikateľ vyberá mýto 2 libry za jednu cestu autom (motocykel platí jednu libru) a pravidelní užívatelia dostávajú zľavu (12 ciest za 10 libier). Watts zakázal na svojej ceste jazdu cyklistom.

Watss si spočítal, že pri rýchlosti práce úradov a opravárov hlavnej cesty by sa mu mala investícia vrátiť a ešte by mohol niečo zarobiť. Zatiaľ vraj súkromnú cestu použije denne až 1250 áut. Miestna štatistika hovorí o priemernom počte 7000 áut na ceste A431 denne.

Angličtinári si môžu pustiť nasledujúce video, v ktorom podnikateľ opisuje svoj ​​projekt.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY