vytisknout velikost písma Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Úrady zdržujú opravu cesty. Tak si postavil vlastnú a vyberá mýto

Šesťdesiatdvaročný Brit Mike Watts nezniesol byrokratické odklady opráv krátkeho úseku cesty číslo A431 medzi mestami Bristol a Bath. Miesto nárekov si proste okolo uzávierky postavil na vlastnom pozemku súkromnú cestu a vyberá mýto od tých, ktorí chcú jeho cestu využiť.

Hlavnú cestu a dôležitú spojnicu medzi obidvoma mestami poškodil zosuv pôdy, ale úrady sa len nečinne prizerali a s cestou nič doposiaľ neurobili. Zriadili len obchádzku dlhú 22 km. To dopadlo predovšetkým na obyvateľa a podnikateľov vo mestečku Kelston, ktorí sa potrebujú dostať to Bathu.

Miestni sa sťažujú, že sa na obchádzke tvoria zápchy, cesta im zaberie až o hodinu dlhšie a týždenne utratia za palivo viac než dvojnásobok. Hoci úrady nič oficiálne neoznámili, medzi obyvateľmi sa otvorenie súkromnej ​​ani nie pol kilometra dlhej cesty rýchlo rozkríklo a začali ju hojne využívať. Uľavilo sa miestnym podnikateľom, ale cestu využívajú napríklad aj súkromní lekári.

Mike Watts do stavby ciest na svojom vlastnom pozemku investoval asi 150 000 libier a očakáva, že ho údržba a prevádzka komunikácie bude stáť ešte raz toľko. Úrady nijako stavbu nedotovali a oficiálne s ňou nechcú mať nič spoločné.

Podnikateľ vyberá mýto 2 libry za jednu cestu autom (motocykel platí jednu libru) a pravidelní užívatelia dostávajú zľavu (12 ciest za 10 libier). Watts zakázal na svojej ceste jazdu cyklistom.

Watss si spočítal, že pri rýchlosti práce úradov a opravárov hlavnej cesty by sa mu mala investícia vrátiť a ešte by mohol niečo zarobiť. Zatiaľ vraj súkromnú cestu použije denne až 1250 áut. Miestna štatistika hovorí o priemernom počte 7000 áut na ceste A431 denne.

Angličtinári si môžu pustiť nasledujúce video, v ktorom podnikateľ opisuje svoj ​​projekt.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY