vytisknout velikost písma Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Zvýšenie emisií CO2 by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov. Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu.
Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Už sa zdalo, že Volkswagen našiel konečné riešenie problému aféry Dieselgate. Lenže v Nemecku sa úpravy teraz zadrhávajú v Nemecku a zvolávanie ďalších áut sa evidentne zdrží. Ukazuje sa totiž, že po úprave, keď motory už vyhovujú emisiám NOx, dochádza k zvýšeniu homologizovanej spotreby a tým pádom aj emisii CO2.

To by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov, lebo v mnohých krajinách EÚ sa dane z prevádzky vozidla určujú práve podľa emisií CO2.

Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu, uvádzajú Automotive News. Avšak dodáva, že Volkswagen pracuje na tom, aby mali autá aj po úprave rovnaké hodnoty emisií a spotreby ako pred ňou. A práve tieto testy zrejme stoja za oneskorením celej zvolávacej akcie, druhá vlna sa totiž týkala zhruba štvrť milióna Passatov.

V prvej vlne do servisov najprv zamieril Volkswagen Amarok, teraz sa rieši Passat a v ďalších fázach to vedľa Passatov budú aj Superby, Audi A4 a A5. Nasledovať majú ďalšie škodovky, Seaty atď. Len v Nemecku sa zvolávacia akcia bude týkať asi 2,5 milióna koncernových áut.

Kým motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanú iba softvérovú úpravu riadiacej jednotky, motory 1.6 TDI sa dočkajú vedľa úpravy SW i nového mechanického zariadenia, ktoré bude upravovať prúd vzduchu do motora.

Ešte zložitejšej situácii čelí koncern v USA, kde sa stále nedohodol s EPA na tom, ako problém riešiť. Súd nedávno predĺžil lehotu na dosiahnutie dohody do 21. apríla.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY