vytisknout velikost písma Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Zvýšenie emisií CO2 by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov. Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu.
Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Už sa zdalo, že Volkswagen našiel konečné riešenie problému aféry Dieselgate. Lenže v Nemecku sa úpravy teraz zadrhávajú v Nemecku a zvolávanie ďalších áut sa evidentne zdrží. Ukazuje sa totiž, že po úprave, keď motory už vyhovujú emisiám NOx, dochádza k zvýšeniu homologizovanej spotreby a tým pádom aj emisii CO2.

To by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov, lebo v mnohých krajinách EÚ sa dane z prevádzky vozidla určujú práve podľa emisií CO2.

Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu, uvádzajú Automotive News. Avšak dodáva, že Volkswagen pracuje na tom, aby mali autá aj po úprave rovnaké hodnoty emisií a spotreby ako pred ňou. A práve tieto testy zrejme stoja za oneskorením celej zvolávacej akcie, druhá vlna sa totiž týkala zhruba štvrť milióna Passatov.

V prvej vlne do servisov najprv zamieril Volkswagen Amarok, teraz sa rieši Passat a v ďalších fázach to vedľa Passatov budú aj Superby, Audi A4 a A5. Nasledovať majú ďalšie škodovky, Seaty atď. Len v Nemecku sa zvolávacia akcia bude týkať asi 2,5 milióna koncernových áut.

Kým motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanú iba softvérovú úpravu riadiacej jednotky, motory 1.6 TDI sa dočkajú vedľa úpravy SW i nového mechanického zariadenia, ktoré bude upravovať prúd vzduchu do motora.

Ešte zložitejšej situácii čelí koncern v USA, kde sa stále nedohodol s EPA na tom, ako problém riešiť. Súd nedávno predĺžil lehotu na dosiahnutie dohody do 21. apríla.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY