vytisknout velikost písma Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Zvýšenie emisií CO2 by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov. Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu.
Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Už sa zdalo, že Volkswagen našiel konečné riešenie problému aféry Dieselgate. Lenže v Nemecku sa úpravy teraz zadrhávajú v Nemecku a zvolávanie ďalších áut sa evidentne zdrží. Ukazuje sa totiž, že po úprave, keď motory už vyhovujú emisiám NOx, dochádza k zvýšeniu homologizovanej spotreby a tým pádom aj emisii CO2.

To by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov, lebo v mnohých krajinách EÚ sa dane z prevádzky vozidla určujú práve podľa emisií CO2.

Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu, uvádzajú Automotive News. Avšak dodáva, že Volkswagen pracuje na tom, aby mali autá aj po úprave rovnaké hodnoty emisií a spotreby ako pred ňou. A práve tieto testy zrejme stoja za oneskorením celej zvolávacej akcie, druhá vlna sa totiž týkala zhruba štvrť milióna Passatov.

V prvej vlne do servisov najprv zamieril Volkswagen Amarok, teraz sa rieši Passat a v ďalších fázach to vedľa Passatov budú aj Superby, Audi A4 a A5. Nasledovať majú ďalšie škodovky, Seaty atď. Len v Nemecku sa zvolávacia akcia bude týkať asi 2,5 milióna koncernových áut.

Kým motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanú iba softvérovú úpravu riadiacej jednotky, motory 1.6 TDI sa dočkajú vedľa úpravy SW i nového mechanického zariadenia, ktoré bude upravovať prúd vzduchu do motora.

Ešte zložitejšej situácii čelí koncern v USA, kde sa stále nedohodol s EPA na tom, ako problém riešiť. Súd nedávno predĺžil lehotu na dosiahnutie dohody do 21. apríla.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY