vytisknout velikost písma Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Zvýšenie emisií CO2 by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov. Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu.
Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Už sa zdalo, že Volkswagen našiel konečné riešenie problému aféry Dieselgate. Lenže v Nemecku sa úpravy teraz zadrhávajú v Nemecku a zvolávanie ďalších áut sa evidentne zdrží. Ukazuje sa totiž, že po úprave, keď motory už vyhovujú emisiám NOx, dochádza k zvýšeniu homologizovanej spotreby a tým pádom aj emisii CO2.

To by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov, lebo v mnohých krajinách EÚ sa dane z prevádzky vozidla určujú práve podľa emisií CO2.

Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu, uvádzajú Automotive News. Avšak dodáva, že Volkswagen pracuje na tom, aby mali autá aj po úprave rovnaké hodnoty emisií a spotreby ako pred ňou. A práve tieto testy zrejme stoja za oneskorením celej zvolávacej akcie, druhá vlna sa totiž týkala zhruba štvrť milióna Passatov.

V prvej vlne do servisov najprv zamieril Volkswagen Amarok, teraz sa rieši Passat a v ďalších fázach to vedľa Passatov budú aj Superby, Audi A4 a A5. Nasledovať majú ďalšie škodovky, Seaty atď. Len v Nemecku sa zvolávacia akcia bude týkať asi 2,5 milióna koncernových áut.

Kým motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanú iba softvérovú úpravu riadiacej jednotky, motory 1.6 TDI sa dočkajú vedľa úpravy SW i nového mechanického zariadenia, ktoré bude upravovať prúd vzduchu do motora.

Ešte zložitejšej situácii čelí koncern v USA, kde sa stále nedohodol s EPA na tom, ako problém riešiť. Súd nedávno predĺžil lehotu na dosiahnutie dohody do 21. apríla.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY