vytisknout velikost písma Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Zvýšenie emisií CO2 by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov. Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu.
Úpravy švindľujúcich motorov TDI sa zdržia, vraj kvôli nárastu emisií CO2

Už sa zdalo, že Volkswagen našiel konečné riešenie problému aféry Dieselgate. Lenže v Nemecku sa úpravy teraz zadrhávajú v Nemecku a zvolávanie ďalších áut sa evidentne zdrží. Ukazuje sa totiž, že po úprave, keď motory už vyhovujú emisiám NOx, dochádza k zvýšeniu homologizovanej spotreby a tým pádom aj emisii CO2.

To by ovplyvnilo alebo mohlo ovplyvniť daňovú záťaž majiteľov, lebo v mnohých krajinách EÚ sa dane z prevádzky vozidla určujú práve podľa emisií CO2.

Hovorca Volkswagenu označil zdržanie z dôvodu vyšších emisií CO2 za obyčajnú mediálnu špekuláciu, uvádzajú Automotive News. Avšak dodáva, že Volkswagen pracuje na tom, aby mali autá aj po úprave rovnaké hodnoty emisií a spotreby ako pred ňou. A práve tieto testy zrejme stoja za oneskorením celej zvolávacej akcie, druhá vlna sa totiž týkala zhruba štvrť milióna Passatov.

V prvej vlne do servisov najprv zamieril Volkswagen Amarok, teraz sa rieši Passat a v ďalších fázach to vedľa Passatov budú aj Superby, Audi A4 a A5. Nasledovať majú ďalšie škodovky, Seaty atď. Len v Nemecku sa zvolávacia akcia bude týkať asi 2,5 milióna koncernových áut.

Kým motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanú iba softvérovú úpravu riadiacej jednotky, motory 1.6 TDI sa dočkajú vedľa úpravy SW i nového mechanického zariadenia, ktoré bude upravovať prúd vzduchu do motora.

Ešte zložitejšej situácii čelí koncern v USA, kde sa stále nedohodol s EPA na tom, ako problém riešiť. Súd nedávno predĺžil lehotu na dosiahnutie dohody do 21. apríla.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY