vytisknout velikost písma Úmyselne čmudiacim dieselom v Amerike asi odzvoní

Úmyselne čmudiacim dieselom v Amerike asi odzvoní

Spojené štáty sú čudným spoločenským usporiadaním, ale rozobrať všetky zvláštnosti by bolo na rozsiahlu publikáciu, ktorá mnohonásobne presahuje kapacitu krátkeho článku. Dnes sa zameriame na obyčajnú zábavu zvanú celkom výstižne "Rolling coal", teda úmyselné vydymovanie ostatných účastníkov prevádzky. Praktickú ukážku môžete vidieť na priloženom videu.

Za všetko môže jeden žartík majiteľa dieselového pick-upu, ktorý zo srandy vydymil vodiča elektronomilu Nissan Leaf. Zhodou okolností bol tým vodičom ale zákonodarca štátu New Jersey Tim Eustace. Po tejto skúsenosti sa politík rozhodol s touto praxou úmyselného vydymovania skoncovať.

Majitelia dieselových pickupov si ako obete zadymenia vyberajú práve najčastejšie prekážajúcich cyklistov, elektromobily a hybridy. Obľúbeným cieľom je samozrejme Toyota Prius, symbol udržateľnej mobility. No často je do hustého oblaku čierneho dymu zahalený aj vodič lepiaci sa na nárazník. V diskusiách a fórach sa spravidla dočítate, že sa hlavne jedná tiež o akýsi druh protestu proti násilnému environmentalizmu.

Postihnutý politik bojujúci za zákaz a tvrdé pokutovanie fajčiacich dieselov ale nemusí nič zakazovať. V USA sú veľmi prísne predpisy pre emisie dieselových motorov a zmena výfukového systému a motora za účelom zvýšenia dymivosti je už teraz zakázaná. Napriek tomu EPA (Agentúra ochrany životného prostredia) údajne ešte nikdy nikoho za tzv. vydymovanie nepokutovala.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY