vytisknout velikost písma Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Na báze Rapidu Spaceback postavili žiaci škodováckeho učilišťa dvojdverové kupé, ktorému dali názov Škoda Atero. Zaradenie podobného modelu do výrobného programu Škody ale neočakávajte.
Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Škoda Rapid sa dnes vyrába ako päťdverový liftback alebo hatchback, v 80. rokoch sa tak ale volalo športové kupé vychádzajúce z vtedajšej Škody 130. Možno práve ono sa stalo inšpiráciou pre žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí dostali možnosť postaviť v rámci praxe vlastnej "show car". Pomenovali ho Škoda Atero.

Tím dvadsiatich dvoch chlapcov a štyroch dievčat na projekte pracoval celkom asi 1700 hodín, samozrejme pod vedením pedagógov a za podpory rôznych oddelení boleslavskej automobilky. Výsledkom je kupé s dĺžkou 4,3 m a proporciami značne vzdialenými pôvodnému vozidlu. Oproti Rapidu Spaceback, z ktorého vychádza, má Atera predĺžené dvere, viac sklonené zadné stĺpiky karosérie a ďalšie modifikácie karosérie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_1.jpg

Na kapote pribudli štylizované vetracie otvory, výfuky sú z Octavie RS. Celkový dojem dotvára kontrast čiernej karosérie s detailmi lakovanými v červenom odtieni Corrida. Interiér je osvietený LED diódami a ozvučený aparatúrou so 14 reproduktormi a výkonom 1800 wattov. Pod kapotou má vozidlo motor 1.4 TSI 92 kW a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. "Naši žiaci týmto projektom ukazujú, čo vedia. Mladí ľudia sa do práce pustili s veľkou ctižiadosťou a celým svojím srdcom. Tak vznikol ďalší emocionálny a jedinečný automobil, na ktorý môžu byť zúčastnené kolegyne a kolegovia veľmi hrdí," hovorí v tlačovom vyhlásení ku Škode Atero Michael Oeljeklaus, ktorý v predstavenstve Škody zodpovedá za oblasť výroby.

Podobné projekty realizovali žiaci škodováckeho učilišťa už v minulosti. V roku 2014 takto vznikol koncept CitiJet, vlani to bol pick-up Funstar. K dennému štúdiu je podľa Škody zapísaných necelých 900 žiakov v štrnástich odboroch. Úspešným absolventom automobilka ponúkne zamestnanie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_3.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY