vytisknout velikost písma Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Na báze Rapidu Spaceback postavili žiaci škodováckeho učilišťa dvojdverové kupé, ktorému dali názov Škoda Atero. Zaradenie podobného modelu do výrobného programu Škody ale neočakávajte.
Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Škoda Rapid sa dnes vyrába ako päťdverový liftback alebo hatchback, v 80. rokoch sa tak ale volalo športové kupé vychádzajúce z vtedajšej Škody 130. Možno práve ono sa stalo inšpiráciou pre žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí dostali možnosť postaviť v rámci praxe vlastnej "show car". Pomenovali ho Škoda Atero.

Tím dvadsiatich dvoch chlapcov a štyroch dievčat na projekte pracoval celkom asi 1700 hodín, samozrejme pod vedením pedagógov a za podpory rôznych oddelení boleslavskej automobilky. Výsledkom je kupé s dĺžkou 4,3 m a proporciami značne vzdialenými pôvodnému vozidlu. Oproti Rapidu Spaceback, z ktorého vychádza, má Atera predĺžené dvere, viac sklonené zadné stĺpiky karosérie a ďalšie modifikácie karosérie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_1.jpg

Na kapote pribudli štylizované vetracie otvory, výfuky sú z Octavie RS. Celkový dojem dotvára kontrast čiernej karosérie s detailmi lakovanými v červenom odtieni Corrida. Interiér je osvietený LED diódami a ozvučený aparatúrou so 14 reproduktormi a výkonom 1800 wattov. Pod kapotou má vozidlo motor 1.4 TSI 92 kW a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. "Naši žiaci týmto projektom ukazujú, čo vedia. Mladí ľudia sa do práce pustili s veľkou ctižiadosťou a celým svojím srdcom. Tak vznikol ďalší emocionálny a jedinečný automobil, na ktorý môžu byť zúčastnené kolegyne a kolegovia veľmi hrdí," hovorí v tlačovom vyhlásení ku Škode Atero Michael Oeljeklaus, ktorý v predstavenstve Škody zodpovedá za oblasť výroby.

Podobné projekty realizovali žiaci škodováckeho učilišťa už v minulosti. V roku 2014 takto vznikol koncept CitiJet, vlani to bol pick-up Funstar. K dennému štúdiu je podľa Škody zapísaných necelých 900 žiakov v štrnástich odboroch. Úspešným absolventom automobilka ponúkne zamestnanie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_3.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY