vytisknout velikost písma Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Na báze Rapidu Spaceback postavili žiaci škodováckeho učilišťa dvojdverové kupé, ktorému dali názov Škoda Atero. Zaradenie podobného modelu do výrobného programu Škody ale neočakávajte.
Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Škoda Rapid sa dnes vyrába ako päťdverový liftback alebo hatchback, v 80. rokoch sa tak ale volalo športové kupé vychádzajúce z vtedajšej Škody 130. Možno práve ono sa stalo inšpiráciou pre žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí dostali možnosť postaviť v rámci praxe vlastnej "show car". Pomenovali ho Škoda Atero.

Tím dvadsiatich dvoch chlapcov a štyroch dievčat na projekte pracoval celkom asi 1700 hodín, samozrejme pod vedením pedagógov a za podpory rôznych oddelení boleslavskej automobilky. Výsledkom je kupé s dĺžkou 4,3 m a proporciami značne vzdialenými pôvodnému vozidlu. Oproti Rapidu Spaceback, z ktorého vychádza, má Atera predĺžené dvere, viac sklonené zadné stĺpiky karosérie a ďalšie modifikácie karosérie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_1.jpg

Na kapote pribudli štylizované vetracie otvory, výfuky sú z Octavie RS. Celkový dojem dotvára kontrast čiernej karosérie s detailmi lakovanými v červenom odtieni Corrida. Interiér je osvietený LED diódami a ozvučený aparatúrou so 14 reproduktormi a výkonom 1800 wattov. Pod kapotou má vozidlo motor 1.4 TSI 92 kW a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. "Naši žiaci týmto projektom ukazujú, čo vedia. Mladí ľudia sa do práce pustili s veľkou ctižiadosťou a celým svojím srdcom. Tak vznikol ďalší emocionálny a jedinečný automobil, na ktorý môžu byť zúčastnené kolegyne a kolegovia veľmi hrdí," hovorí v tlačovom vyhlásení ku Škode Atero Michael Oeljeklaus, ktorý v predstavenstve Škody zodpovedá za oblasť výroby.

Podobné projekty realizovali žiaci škodováckeho učilišťa už v minulosti. V roku 2014 takto vznikol koncept CitiJet, vlani to bol pick-up Funstar. K dennému štúdiu je podľa Škody zapísaných necelých 900 žiakov v štrnástich odboroch. Úspešným absolventom automobilka ponúkne zamestnanie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY