vytisknout velikost písma Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Na báze Rapidu Spaceback postavili žiaci škodováckeho učilišťa dvojdverové kupé, ktorému dali názov Škoda Atero. Zaradenie podobného modelu do výrobného programu Škody ale neočakávajte.
Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Škoda Rapid sa dnes vyrába ako päťdverový liftback alebo hatchback, v 80. rokoch sa tak ale volalo športové kupé vychádzajúce z vtedajšej Škody 130. Možno práve ono sa stalo inšpiráciou pre žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí dostali možnosť postaviť v rámci praxe vlastnej "show car". Pomenovali ho Škoda Atero.

Tím dvadsiatich dvoch chlapcov a štyroch dievčat na projekte pracoval celkom asi 1700 hodín, samozrejme pod vedením pedagógov a za podpory rôznych oddelení boleslavskej automobilky. Výsledkom je kupé s dĺžkou 4,3 m a proporciami značne vzdialenými pôvodnému vozidlu. Oproti Rapidu Spaceback, z ktorého vychádza, má Atera predĺžené dvere, viac sklonené zadné stĺpiky karosérie a ďalšie modifikácie karosérie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_1.jpg

Na kapote pribudli štylizované vetracie otvory, výfuky sú z Octavie RS. Celkový dojem dotvára kontrast čiernej karosérie s detailmi lakovanými v červenom odtieni Corrida. Interiér je osvietený LED diódami a ozvučený aparatúrou so 14 reproduktormi a výkonom 1800 wattov. Pod kapotou má vozidlo motor 1.4 TSI 92 kW a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. "Naši žiaci týmto projektom ukazujú, čo vedia. Mladí ľudia sa do práce pustili s veľkou ctižiadosťou a celým svojím srdcom. Tak vznikol ďalší emocionálny a jedinečný automobil, na ktorý môžu byť zúčastnené kolegyne a kolegovia veľmi hrdí," hovorí v tlačovom vyhlásení ku Škode Atero Michael Oeljeklaus, ktorý v predstavenstve Škody zodpovedá za oblasť výroby.

Podobné projekty realizovali žiaci škodováckeho učilišťa už v minulosti. V roku 2014 takto vznikol koncept CitiJet, vlani to bol pick-up Funstar. K dennému štúdiu je podľa Škody zapísaných necelých 900 žiakov v štrnástich odboroch. Úspešným absolventom automobilka ponúkne zamestnanie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY