vytisknout velikost písma Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Na báze Rapidu Spaceback postavili žiaci škodováckeho učilišťa dvojdverové kupé, ktorému dali názov Škoda Atero. Zaradenie podobného modelu do výrobného programu Škody ale neočakávajte.
Učni zo Škodovky vyrobili Rapid kupé, volá sa Atero

Škoda Rapid sa dnes vyrába ako päťdverový liftback alebo hatchback, v 80. rokoch sa tak ale volalo športové kupé vychádzajúce z vtedajšej Škody 130. Možno práve ono sa stalo inšpiráciou pre žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto, ktorí dostali možnosť postaviť v rámci praxe vlastnej "show car". Pomenovali ho Škoda Atero.

Tím dvadsiatich dvoch chlapcov a štyroch dievčat na projekte pracoval celkom asi 1700 hodín, samozrejme pod vedením pedagógov a za podpory rôznych oddelení boleslavskej automobilky. Výsledkom je kupé s dĺžkou 4,3 m a proporciami značne vzdialenými pôvodnému vozidlu. Oproti Rapidu Spaceback, z ktorého vychádza, má Atera predĺžené dvere, viac sklonené zadné stĺpiky karosérie a ďalšie modifikácie karosérie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_1.jpg

Na kapote pribudli štylizované vetracie otvory, výfuky sú z Octavie RS. Celkový dojem dotvára kontrast čiernej karosérie s detailmi lakovanými v červenom odtieni Corrida. Interiér je osvietený LED diódami a ozvučený aparatúrou so 14 reproduktormi a výkonom 1800 wattov. Pod kapotou má vozidlo motor 1.4 TSI 92 kW a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. "Naši žiaci týmto projektom ukazujú, čo vedia. Mladí ľudia sa do práce pustili s veľkou ctižiadosťou a celým svojím srdcom. Tak vznikol ďalší emocionálny a jedinečný automobil, na ktorý môžu byť zúčastnené kolegyne a kolegovia veľmi hrdí," hovorí v tlačovom vyhlásení ku Škode Atero Michael Oeljeklaus, ktorý v predstavenstve Škody zodpovedá za oblasť výroby.

Podobné projekty realizovali žiaci škodováckeho učilišťa už v minulosti. V roku 2014 takto vznikol koncept CitiJet, vlani to bol pick-up Funstar. K dennému štúdiu je podľa Škody zapísaných necelých 900 žiakov v štrnástich odboroch. Úspešným absolventom automobilka ponúkne zamestnanie.

4-SKODA_Atero_SKODA_vocational_students_built_their_dream_coupe_3.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY