vytisknout velikost písma Uber údajne kúpil 100 000 Mercedesov triedy S. Áno, sto tisíc!

Uber údajne kúpil 100 000 Mercedesov triedy S. Áno, sto tisíc!

Uber chce zrejme získať vplyv. A to tak veľmi, že sa rozhodol zaobstarať hneď stotisíc sedanov novej generácie Mercedesu triedy S. Aspoň to teda tvrdí nemecký Manager-Magazin. Čo s takým obrovským počtom áut, za ktorých nákup by podľa cenníka mala spoločnosť zaplatiť miliardy eur?

Ako píšu stránky Engadget, záujem Uberu o luxusné Mercedesy môže prameniť predovšetkým z toho, že nemecká automobilka už prakticky teraz vie vyrobiť novú triedu S tak, aby jazdila sama bez vodiča. Mercedes-Benz triedy S sa sám udrží v pruhu, udržuje bezpečnú vzdialenosť vie sa sám rozbehnúť aj zastaviť. Čoskoro bude vedieť aj predbiehať a meniť jazdný pruh.

Uber normálnu flotilu áut nevlastní, obchodný model funguje trochu inak. Aj preto je tak gigantický nákup, ktorý asi nemá v automobilovej histórii obdobu, prekvapivý a svojím spôsobom celkom záhadný. Čo Uber chystá? Autonómnu luxusnú taxislužbu?

Mercedes nedodá (ani toho nie je schopný) naraz stotisíc luxusných sedanov triedy S. Uber autá bude dostávať postupne a pravdepodobne už s novými funkciami semi-autonómnej či autonómnej jazdy. Detaily dohody sú samozrejme tajné a ťažko môžeme očakávať, že sa niekedy dozvieme, koľko nakoniec Uber za také množstvo Mercedesov zaplatí.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY