vytisknout velikost písma TVR znovu ožíva. Nové autá s motormi Cosworth navrhne Gordon Murray

Britská značka TVR je späť. Nové autá pre ňu navrhne slávny Gordon Murray a motory dodá spoločnosť Cosworth.
TVR znovu ožíva. Nové autá s motormi Cosworth navrhne Gordon Murray

Britská automobilka TVR nevyrobila od roku 2006 žiadne auto a už to vyzeralo, že nadobro skončí v prepadlisku dejín. Avšak teraz sa začalo blýskať na lepšie časy. Nové vedenie značky ohlásilo skorý návrat na scénu a tentoraz je to myslené skutočne vážne.

Už rok totiž spoločnosť pripravuje úplne nové auto, na ktorého návrhu sa podieľa slávny dizajnér a konštruktér Gordon Murray. Ten vedľa monopostov pre formulu 1 vytvoril aj ikonický McLaren F1 a stojí za vlastným technologickým projektom iStream, čo je efektívny a vskutku futuristický výrobný proces pracujúci s uhlíkovými vláknami.

Výrobný proces iStream tak nenájde uplatnenie len v mestskom aute budúcnosti, ale aj v tradičnom športovom vozidle. Motory pre TVR má dodávať spoločnosť Cosworth a tvorcovia nových automobilov TVR sa dokonca pripravujú aj na prísnu legislatívu v Spojených štátoch. Vozidlá teda budú navrhnuté podľa moderných štandardov a požiadaviek na bezpečnosť.

Spoločnosť TVR najprv vyrobí vozidlá pre britský trh s pravostranným riadením, ale vývoj už teraz počíta aj s výrobou áut s ľavostranným riadením práve kvôli zvyšku Európy a USA. Prvý moderný vozidlá TVR by sa mali dostať k zákazníkom už v roku 2017.

Automobilka TVR bola v roku 2013 predaná ruským investorom novo vzniknutej spoločnosti TVR Automotive Ltd, ktorú vedie Les Edgar. Firma sa začala najprv starať o dodávky náhradných dielov a servisu existujúcim zákazníkom a majiteľom klasických vozidiel TVR.

Spoločnosť už má vypracovaný desaťročný plán s niekoľkými možnými modelmi. Finančné zázemie je vraj podľa vedenia silné a potenciálna zákaznícka základňa tiež. Nové modely TVR majú byť vysoko konkurencieschopné a to nie len cenou, ale aj kvalitou a bezpečnosťou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY