vytisknout velikost písma TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoročná štatistika spoľahlivosti TÜV Report prináša nové výsledky. Zatiaľ čo niektoré značky prekvapujú pozitívne, iné odchádzajú s hanbou.
TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie
Zoznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: 4 až 5 rokov
  4. TÜV Report 2015: 6 až 7 rokov
  5. TÜV Report 2015: 8 až 9 rokov
  6. TÜV Report 2015: 10 až 11 rokov

Plánujete kúpiť ojazdené auto? Vyberáte, ktoré je najspoľahlivejšie? Tak s rozhodovaním by mohli pomôcť aktuálne výsledky štatistiky TÜV Report 2015, ktorá zaznamenáva všetky závady vozidiel zistené na staniciach technickej kontroly od polovice roka 2013 do polovice roka 2014.

Proti výsledkom z minulého roka klesla kvóta závad o 1,4% na priemer 23,5%. Napriek tomu to nie je žiadna sláva. Znamená to, že skoro každé štvrté auto na ceste má vážnu technickú poruchu.

Výsledky sú opäť rozdelené na kategórie podľa veku. Najmladšie hodnotené autá sú vek dva až tri roky, nasleduje kategória štyri až päť rokov, potom šesť až sedem rokov, osem až deväť rokov a desať až jedenásť rokov. Stanicami technickej kontroly počas jedného roka prešlo asi 8,5 milióna vozidiel.

Každá kategória má nejakú kvótu, ktorá označuje, koľko áut neprejde technickou prehliadkou kvôli vážnym poruchám. Logicky s pribúdajúcim vekom áut je hodnotenie benevolentnejšie. Hranicu hodnotenia (známkuje sa ako v škole od jedničky do päťky) uvádzame v samostatnej tabuľke. Vo výsledku nie je zhodnotený kilometrový nájazd, ale je uvádzaný ako priemerná hodnota pre daný model.

známka 2-3 roky 4-5 rokov 6-7 rokov 8-9 rokov 10-11 rokov
1 0 - 6,4 % 0 - 10,8 % 0 - 16,1 % 0 - 22,4 % 0 - 28 %
2 6,5 - 7,7 % 10,9 - 13,1 % 16,2 - 18,8 % 22,5 - 25,7 % 28,1 - 31 %
3 7,8 - 9,3 % 13,2 - 15,1 % 18,9 - 21,7 % 25,8 - 28,9 % 31,1 - 34,2 %
4 9,4 - 11,1 % 15,2 - 17,9 % 21,8 - 26,2 % 29 - 33,1 % 34,3 - 38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %
TÜV prvýkrát tiež hodnotí jednotlivé kategórie. Medzi malými autami víťazí Mazda 2, segment kompaktných áut ovládlo Audi A3, strednú triedu vyhral Mercedes-Benz triedy C, triedu MPV Opel Meriva, kategóriu SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým víťazom je Mercedes-Benz SLK.
A ako si teda jednotlivé autá viedla? Prejdite na ďalšiu kapitolu a dozviete sa, že medzi najmladšími autami kraľuje Mercedes SLK a naopak obrovskú hanbu utŕžil Ford. Chváliť sa nebude ani nová Škoda Octavia.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY