vytisknout velikost písma TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoročná štatistika spoľahlivosti TÜV Report prináša nové výsledky. Zatiaľ čo niektoré značky prekvapujú pozitívne, iné odchádzajú s hanbou.
TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie
Zoznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: 4 až 5 rokov
  4. TÜV Report 2015: 6 až 7 rokov
  5. TÜV Report 2015: 8 až 9 rokov
  6. TÜV Report 2015: 10 až 11 rokov

Plánujete kúpiť ojazdené auto? Vyberáte, ktoré je najspoľahlivejšie? Tak s rozhodovaním by mohli pomôcť aktuálne výsledky štatistiky TÜV Report 2015, ktorá zaznamenáva všetky závady vozidiel zistené na staniciach technickej kontroly od polovice roka 2013 do polovice roka 2014.

Proti výsledkom z minulého roka klesla kvóta závad o 1,4% na priemer 23,5%. Napriek tomu to nie je žiadna sláva. Znamená to, že skoro každé štvrté auto na ceste má vážnu technickú poruchu.

Výsledky sú opäť rozdelené na kategórie podľa veku. Najmladšie hodnotené autá sú vek dva až tri roky, nasleduje kategória štyri až päť rokov, potom šesť až sedem rokov, osem až deväť rokov a desať až jedenásť rokov. Stanicami technickej kontroly počas jedného roka prešlo asi 8,5 milióna vozidiel.

Každá kategória má nejakú kvótu, ktorá označuje, koľko áut neprejde technickou prehliadkou kvôli vážnym poruchám. Logicky s pribúdajúcim vekom áut je hodnotenie benevolentnejšie. Hranicu hodnotenia (známkuje sa ako v škole od jedničky do päťky) uvádzame v samostatnej tabuľke. Vo výsledku nie je zhodnotený kilometrový nájazd, ale je uvádzaný ako priemerná hodnota pre daný model.

známka 2-3 roky 4-5 rokov 6-7 rokov 8-9 rokov 10-11 rokov
1 0 - 6,4 % 0 - 10,8 % 0 - 16,1 % 0 - 22,4 % 0 - 28 %
2 6,5 - 7,7 % 10,9 - 13,1 % 16,2 - 18,8 % 22,5 - 25,7 % 28,1 - 31 %
3 7,8 - 9,3 % 13,2 - 15,1 % 18,9 - 21,7 % 25,8 - 28,9 % 31,1 - 34,2 %
4 9,4 - 11,1 % 15,2 - 17,9 % 21,8 - 26,2 % 29 - 33,1 % 34,3 - 38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %
TÜV prvýkrát tiež hodnotí jednotlivé kategórie. Medzi malými autami víťazí Mazda 2, segment kompaktných áut ovládlo Audi A3, strednú triedu vyhral Mercedes-Benz triedy C, triedu MPV Opel Meriva, kategóriu SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým víťazom je Mercedes-Benz SLK.
A ako si teda jednotlivé autá viedla? Prejdite na ďalšiu kapitolu a dozviete sa, že medzi najmladšími autami kraľuje Mercedes SLK a naopak obrovskú hanbu utŕžil Ford. Chváliť sa nebude ani nová Škoda Octavia.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY