vytisknout velikost písma TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoročná štatistika spoľahlivosti TÜV Report prináša nové výsledky. Zatiaľ čo niektoré značky prekvapujú pozitívne, iné odchádzajú s hanbou.
TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie
Zoznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: 4 až 5 rokov
  4. TÜV Report 2015: 6 až 7 rokov
  5. TÜV Report 2015: 8 až 9 rokov
  6. TÜV Report 2015: 10 až 11 rokov

Plánujete kúpiť ojazdené auto? Vyberáte, ktoré je najspoľahlivejšie? Tak s rozhodovaním by mohli pomôcť aktuálne výsledky štatistiky TÜV Report 2015, ktorá zaznamenáva všetky závady vozidiel zistené na staniciach technickej kontroly od polovice roka 2013 do polovice roka 2014.

Proti výsledkom z minulého roka klesla kvóta závad o 1,4% na priemer 23,5%. Napriek tomu to nie je žiadna sláva. Znamená to, že skoro každé štvrté auto na ceste má vážnu technickú poruchu.

Výsledky sú opäť rozdelené na kategórie podľa veku. Najmladšie hodnotené autá sú vek dva až tri roky, nasleduje kategória štyri až päť rokov, potom šesť až sedem rokov, osem až deväť rokov a desať až jedenásť rokov. Stanicami technickej kontroly počas jedného roka prešlo asi 8,5 milióna vozidiel.

Každá kategória má nejakú kvótu, ktorá označuje, koľko áut neprejde technickou prehliadkou kvôli vážnym poruchám. Logicky s pribúdajúcim vekom áut je hodnotenie benevolentnejšie. Hranicu hodnotenia (známkuje sa ako v škole od jedničky do päťky) uvádzame v samostatnej tabuľke. Vo výsledku nie je zhodnotený kilometrový nájazd, ale je uvádzaný ako priemerná hodnota pre daný model.

známka 2-3 roky 4-5 rokov 6-7 rokov 8-9 rokov 10-11 rokov
1 0 - 6,4 % 0 - 10,8 % 0 - 16,1 % 0 - 22,4 % 0 - 28 %
2 6,5 - 7,7 % 10,9 - 13,1 % 16,2 - 18,8 % 22,5 - 25,7 % 28,1 - 31 %
3 7,8 - 9,3 % 13,2 - 15,1 % 18,9 - 21,7 % 25,8 - 28,9 % 31,1 - 34,2 %
4 9,4 - 11,1 % 15,2 - 17,9 % 21,8 - 26,2 % 29 - 33,1 % 34,3 - 38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %
TÜV prvýkrát tiež hodnotí jednotlivé kategórie. Medzi malými autami víťazí Mazda 2, segment kompaktných áut ovládlo Audi A3, strednú triedu vyhral Mercedes-Benz triedy C, triedu MPV Opel Meriva, kategóriu SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým víťazom je Mercedes-Benz SLK.
A ako si teda jednotlivé autá viedla? Prejdite na ďalšiu kapitolu a dozviete sa, že medzi najmladšími autami kraľuje Mercedes SLK a naopak obrovskú hanbu utŕžil Ford. Chváliť sa nebude ani nová Škoda Octavia.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY