vytisknout velikost písma TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoročná štatistika spoľahlivosti TÜV Report prináša nové výsledky. Zatiaľ čo niektoré značky prekvapujú pozitívne, iné odchádzajú s hanbou.
TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie
Zoznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: 4 až 5 rokov
  4. TÜV Report 2015: 6 až 7 rokov
  5. TÜV Report 2015: 8 až 9 rokov
  6. TÜV Report 2015: 10 až 11 rokov

Plánujete kúpiť ojazdené auto? Vyberáte, ktoré je najspoľahlivejšie? Tak s rozhodovaním by mohli pomôcť aktuálne výsledky štatistiky TÜV Report 2015, ktorá zaznamenáva všetky závady vozidiel zistené na staniciach technickej kontroly od polovice roka 2013 do polovice roka 2014.

Proti výsledkom z minulého roka klesla kvóta závad o 1,4% na priemer 23,5%. Napriek tomu to nie je žiadna sláva. Znamená to, že skoro každé štvrté auto na ceste má vážnu technickú poruchu.

Výsledky sú opäť rozdelené na kategórie podľa veku. Najmladšie hodnotené autá sú vek dva až tri roky, nasleduje kategória štyri až päť rokov, potom šesť až sedem rokov, osem až deväť rokov a desať až jedenásť rokov. Stanicami technickej kontroly počas jedného roka prešlo asi 8,5 milióna vozidiel.

Každá kategória má nejakú kvótu, ktorá označuje, koľko áut neprejde technickou prehliadkou kvôli vážnym poruchám. Logicky s pribúdajúcim vekom áut je hodnotenie benevolentnejšie. Hranicu hodnotenia (známkuje sa ako v škole od jedničky do päťky) uvádzame v samostatnej tabuľke. Vo výsledku nie je zhodnotený kilometrový nájazd, ale je uvádzaný ako priemerná hodnota pre daný model.

známka 2-3 roky 4-5 rokov 6-7 rokov 8-9 rokov 10-11 rokov
1 0 - 6,4 % 0 - 10,8 % 0 - 16,1 % 0 - 22,4 % 0 - 28 %
2 6,5 - 7,7 % 10,9 - 13,1 % 16,2 - 18,8 % 22,5 - 25,7 % 28,1 - 31 %
3 7,8 - 9,3 % 13,2 - 15,1 % 18,9 - 21,7 % 25,8 - 28,9 % 31,1 - 34,2 %
4 9,4 - 11,1 % 15,2 - 17,9 % 21,8 - 26,2 % 29 - 33,1 % 34,3 - 38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %
TÜV prvýkrát tiež hodnotí jednotlivé kategórie. Medzi malými autami víťazí Mazda 2, segment kompaktných áut ovládlo Audi A3, strednú triedu vyhral Mercedes-Benz triedy C, triedu MPV Opel Meriva, kategóriu SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým víťazom je Mercedes-Benz SLK.
A ako si teda jednotlivé autá viedla? Prejdite na ďalšiu kapitolu a dozviete sa, že medzi najmladšími autami kraľuje Mercedes SLK a naopak obrovskú hanbu utŕžil Ford. Chváliť sa nebude ani nová Škoda Octavia.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY