vytisknout velikost písma TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoročná štatistika spoľahlivosti TÜV Report prináša nové výsledky. Zatiaľ čo niektoré značky prekvapujú pozitívne, iné odchádzajú s hanbou.
TÜV Report 2015: Na chvoste tradične Fiaty, Renaulty a Dacie
Zoznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: 4 až 5 rokov
  4. TÜV Report 2015: 6 až 7 rokov
  5. TÜV Report 2015: 8 až 9 rokov
  6. TÜV Report 2015: 10 až 11 rokov

Plánujete kúpiť ojazdené auto? Vyberáte, ktoré je najspoľahlivejšie? Tak s rozhodovaním by mohli pomôcť aktuálne výsledky štatistiky TÜV Report 2015, ktorá zaznamenáva všetky závady vozidiel zistené na staniciach technickej kontroly od polovice roka 2013 do polovice roka 2014.

Proti výsledkom z minulého roka klesla kvóta závad o 1,4% na priemer 23,5%. Napriek tomu to nie je žiadna sláva. Znamená to, že skoro každé štvrté auto na ceste má vážnu technickú poruchu.

Výsledky sú opäť rozdelené na kategórie podľa veku. Najmladšie hodnotené autá sú vek dva až tri roky, nasleduje kategória štyri až päť rokov, potom šesť až sedem rokov, osem až deväť rokov a desať až jedenásť rokov. Stanicami technickej kontroly počas jedného roka prešlo asi 8,5 milióna vozidiel.

Každá kategória má nejakú kvótu, ktorá označuje, koľko áut neprejde technickou prehliadkou kvôli vážnym poruchám. Logicky s pribúdajúcim vekom áut je hodnotenie benevolentnejšie. Hranicu hodnotenia (známkuje sa ako v škole od jedničky do päťky) uvádzame v samostatnej tabuľke. Vo výsledku nie je zhodnotený kilometrový nájazd, ale je uvádzaný ako priemerná hodnota pre daný model.

známka 2-3 roky 4-5 rokov 6-7 rokov 8-9 rokov 10-11 rokov
1 0 - 6,4 % 0 - 10,8 % 0 - 16,1 % 0 - 22,4 % 0 - 28 %
2 6,5 - 7,7 % 10,9 - 13,1 % 16,2 - 18,8 % 22,5 - 25,7 % 28,1 - 31 %
3 7,8 - 9,3 % 13,2 - 15,1 % 18,9 - 21,7 % 25,8 - 28,9 % 31,1 - 34,2 %
4 9,4 - 11,1 % 15,2 - 17,9 % 21,8 - 26,2 % 29 - 33,1 % 34,3 - 38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %
TÜV prvýkrát tiež hodnotí jednotlivé kategórie. Medzi malými autami víťazí Mazda 2, segment kompaktných áut ovládlo Audi A3, strednú triedu vyhral Mercedes-Benz triedy C, triedu MPV Opel Meriva, kategóriu SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým víťazom je Mercedes-Benz SLK.
A ako si teda jednotlivé autá viedla? Prejdite na ďalšiu kapitolu a dozviete sa, že medzi najmladšími autami kraľuje Mercedes SLK a naopak obrovskú hanbu utŕžil Ford. Chváliť sa nebude ani nová Škoda Octavia.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY