vytisknout velikost písma TÜV REPORT 2014: Opel Meriva víťazom, Škodovky v priemere

Na svete je najnovšie vydanie TÜV Reportu pre rok 2014. Víťazom sa stal Opel Meriva, zabodovala aj Toyota Prius a Porsche 911.
TÜV REPORT 2014: Opel Meriva víťazom, Škodovky v priemere
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tri roky prevádzky: najlepšie Opel Meriva, Škoda v priemere, Vek päť rokov: Toyota Prius na špici, Logan opäť posledný
  3. 6-7 rokov: do popredia sa dostávajú automobily u ktorých sa dbá na starostlivosť, Deväť a jedenásť rokov - Porsche 911 vládne
  4. Kompletný rebríček

Tak ako každý rok, aj tento rok bol vydaný TÜV Report. Jeho história siaha až do začiatku päťdesiatych rokov. Základom pre tento rebríček sú údaje z nemeckých staníc technickej kontroly. Práve v polovici minulého storočia sa tieto dáta začali zbierať a porovnávať, o nejakých tridsať rokov neskôr sa vodiči dočkali ich prvého zverejnenia, čím definitívne vznikol TÜV Report tak, ako ho poznáme dnes.

Údaje sa zbierajú vždy od júla predchádzajúceho roka do júna nasledujúceho roku, pričom do reportu sa dostanú modely, ktorých sa na technických kontrolách objaví minimálne jeden tisíc. Od vlaňajšieho júna do tohtoročného júla to znamená cez 200 modelov a viac ako osem miliónov vykonaných technických kontrol. Práve objem vzorky vozidiel, ktorý je základom výsledného reportu, je jednou z hlavných výhod tohto rebríčka.

Tento rok vôbec prvýkrát vznikol TÜV Report podľa zmenenej metodiky. Oficiálna tlačová správa uvádza, že bol kladený väčší dôraz na závady priamo ovplyvňujúce bezpečnosť (napríklad skorodované vedenia bŕzd), zároveň ale došlo na druhej strane k zmierneniu posudzovania ľahkých závad, ktoré zo zoznamu jednoducho vypadli. Vďaka tejto zmene sa medziročne zdvihol počet automobilov bez závad o päť percent. Zároveň je dobré si skutočnosť nových pravidiel uvedomiť pred tým, než začneme porovnávať posledné výsledky s výsledkami z predchádzajúcich rokov. Nakoniec z oficiálnych zdrojov znejú slová o "novej štartovacej čiare" a tiež zmienky o tom, že nový a starý rebríček tak úplne porovnávať nemožno.

Než sa podrobnejšie pozrieme na výsledky pre rok 2014, je potrebná ešte jedna poznámka. Výsledky nemusia tak úplne zodpovedať realite. Dôvodom môže byť už prostý fakt, že zdrojom údajov sú stanice technickej kontroly (nie servis), čomu nakoniec tiež odpovedajú najčastejšie závady. Vo všetkých vekových kategóriách ( 3, 5, 7, 9 i 11 rokov) je najčastejšou závadou zlé osvetlenie. Ďalšou často sa vyskytujúcou závadou je strata oleja, zlé brzdy, pružiny, tlmiče alebo napríklad výfuk.

Celkové výsledky

Sčítané a podčiarknuté, TÜV Report vychádza zo zhruba ôsmich miliónov vykonaných kontrol. Dohromady bola zistená podstatná závada v 24,9% automobiloch, 14,3% vykázalo ľahké závady, 60,7% vozidiel bolo bez závady a 0,1% je evidovaných ako automobily prevádzkovo menej bezpečné.

Nasledujúce tabuľky ukazujú rozloženie jednotlivých porúch z pohľadu veku automobilov a najčastejšie zistené závady podľa veku vozidiel.

TÜV Report v českom jazyku:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY