vytisknout velikost písma TÜV REPORT 2014: Opel Meriva víťazom, Škodovky v priemere

Na svete je najnovšie vydanie TÜV Reportu pre rok 2014. Víťazom sa stal Opel Meriva, zabodovala aj Toyota Prius a Porsche 911.
TÜV REPORT 2014: Opel Meriva víťazom, Škodovky v priemere
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tri roky prevádzky: najlepšie Opel Meriva, Škoda v priemere, Vek päť rokov: Toyota Prius na špici, Logan opäť posledný
  3. 6-7 rokov: do popredia sa dostávajú automobily u ktorých sa dbá na starostlivosť, Deväť a jedenásť rokov - Porsche 911 vládne
  4. Kompletný rebríček

Tak ako každý rok, aj tento rok bol vydaný TÜV Report. Jeho história siaha až do začiatku päťdesiatych rokov. Základom pre tento rebríček sú údaje z nemeckých staníc technickej kontroly. Práve v polovici minulého storočia sa tieto dáta začali zbierať a porovnávať, o nejakých tridsať rokov neskôr sa vodiči dočkali ich prvého zverejnenia, čím definitívne vznikol TÜV Report tak, ako ho poznáme dnes.

Údaje sa zbierajú vždy od júla predchádzajúceho roka do júna nasledujúceho roku, pričom do reportu sa dostanú modely, ktorých sa na technických kontrolách objaví minimálne jeden tisíc. Od vlaňajšieho júna do tohtoročného júla to znamená cez 200 modelov a viac ako osem miliónov vykonaných technických kontrol. Práve objem vzorky vozidiel, ktorý je základom výsledného reportu, je jednou z hlavných výhod tohto rebríčka.

Tento rok vôbec prvýkrát vznikol TÜV Report podľa zmenenej metodiky. Oficiálna tlačová správa uvádza, že bol kladený väčší dôraz na závady priamo ovplyvňujúce bezpečnosť (napríklad skorodované vedenia bŕzd), zároveň ale došlo na druhej strane k zmierneniu posudzovania ľahkých závad, ktoré zo zoznamu jednoducho vypadli. Vďaka tejto zmene sa medziročne zdvihol počet automobilov bez závad o päť percent. Zároveň je dobré si skutočnosť nových pravidiel uvedomiť pred tým, než začneme porovnávať posledné výsledky s výsledkami z predchádzajúcich rokov. Nakoniec z oficiálnych zdrojov znejú slová o "novej štartovacej čiare" a tiež zmienky o tom, že nový a starý rebríček tak úplne porovnávať nemožno.

Než sa podrobnejšie pozrieme na výsledky pre rok 2014, je potrebná ešte jedna poznámka. Výsledky nemusia tak úplne zodpovedať realite. Dôvodom môže byť už prostý fakt, že zdrojom údajov sú stanice technickej kontroly (nie servis), čomu nakoniec tiež odpovedajú najčastejšie závady. Vo všetkých vekových kategóriách ( 3, 5, 7, 9 i 11 rokov) je najčastejšou závadou zlé osvetlenie. Ďalšou často sa vyskytujúcou závadou je strata oleja, zlé brzdy, pružiny, tlmiče alebo napríklad výfuk.

Celkové výsledky

Sčítané a podčiarknuté, TÜV Report vychádza zo zhruba ôsmich miliónov vykonaných kontrol. Dohromady bola zistená podstatná závada v 24,9% automobiloch, 14,3% vykázalo ľahké závady, 60,7% vozidiel bolo bez závady a 0,1% je evidovaných ako automobily prevádzkovo menej bezpečné.

Nasledujúce tabuľky ukazujú rozloženie jednotlivých porúch z pohľadu veku automobilov a najčastejšie zistené závady podľa veku vozidiel.

TÜV Report v českom jazyku:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY