vytisknout velikost písma Túto reklamu na BMW M4 zakázali, vraj navádza k nebezpečnej jazde

Túto reklamu na BMW M4 zakázali, vraj navádza k nebezpečnej jazde

Nad tým zostáva rozum stáť. Britská ASA (Advertising Standards Authority), organizácia pre reguláciu reklamy, zakázala tento propagačný spot na nové BMW M4 kabrio, pretože podľa nej navádza k "nebezpečnej a nezodpovednej jazde". Jablkom sváru sú prestrihy medzi jazdou na ceste a na závodnom okruhu. Na ňom sa vodič objavuje v helme a ide rýchlo. A to sa podľa ASA nesmie. 

Automobilka sa bránila poukazovaním na skutočnosť, že na záberoch z cesty vodič vždy dodržiava predpisy, riadia pokojne, nepredbieha, neprekračuje povolenú rýchlosť a že na ceste sa nevyskytujú iné vozidlá ani chodci. Navyše upozornila, že na záberoch z okruhu neukázal rýchlomer vyššiu rýchlosť ako 119 km/h. To ale komisiu nepresvedčilo. 

Video je podľa regulátorov zostrihané tak, aby nebolo jasne odlíšené, kedy sa auto pohybuje na ceste a kedy na uzavretej trati. "Preto sme dospeli k záveru, že podstatná časť spotu sa sústredila na (...) dynamiku a rýchlosť (vozidla)," uvádza ASA vo svojom vyhlásení. Automobilke je vytýkaná tiež skutočnosť, že vo videu je "počuť zvuk akcelerujúceho vozidla". Vážne, nežartujem. 

ASA nariadila stiahnutie spotu a vyzvala britské zastúpenie BMW, aby vo svojich reklamách odteraz nespájalo jazdu na pretekárskom okruhu s jazdou na ceste spôsobom, ktorý sa sústredí na rýchlosť a nabáda k nezodpovednému štýlu jazdy. 

Chcelo by to niečo dodať, ale radšej to necháme na vás. Napíšte nám do diskusie, čo si o (ne)primeranosti spotu myslíte vy.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY