vytisknout velikost písma Túto reklamu na BMW M4 zakázali, vraj navádza k nebezpečnej jazde

Túto reklamu na BMW M4 zakázali, vraj navádza k nebezpečnej jazde

Nad tým zostáva rozum stáť. Britská ASA (Advertising Standards Authority), organizácia pre reguláciu reklamy, zakázala tento propagačný spot na nové BMW M4 kabrio, pretože podľa nej navádza k "nebezpečnej a nezodpovednej jazde". Jablkom sváru sú prestrihy medzi jazdou na ceste a na závodnom okruhu. Na ňom sa vodič objavuje v helme a ide rýchlo. A to sa podľa ASA nesmie. 

Automobilka sa bránila poukazovaním na skutočnosť, že na záberoch z cesty vodič vždy dodržiava predpisy, riadia pokojne, nepredbieha, neprekračuje povolenú rýchlosť a že na ceste sa nevyskytujú iné vozidlá ani chodci. Navyše upozornila, že na záberoch z okruhu neukázal rýchlomer vyššiu rýchlosť ako 119 km/h. To ale komisiu nepresvedčilo. 

Video je podľa regulátorov zostrihané tak, aby nebolo jasne odlíšené, kedy sa auto pohybuje na ceste a kedy na uzavretej trati. "Preto sme dospeli k záveru, že podstatná časť spotu sa sústredila na (...) dynamiku a rýchlosť (vozidla)," uvádza ASA vo svojom vyhlásení. Automobilke je vytýkaná tiež skutočnosť, že vo videu je "počuť zvuk akcelerujúceho vozidla". Vážne, nežartujem. 

ASA nariadila stiahnutie spotu a vyzvala britské zastúpenie BMW, aby vo svojich reklamách odteraz nespájalo jazdu na pretekárskom okruhu s jazdou na ceste spôsobom, ktorý sa sústredí na rýchlosť a nabáda k nezodpovednému štýlu jazdy. 

Chcelo by to niečo dodať, ale radšej to necháme na vás. Napíšte nám do diskusie, čo si o (ne)primeranosti spotu myslíte vy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY