vytisknout velikost písma Triumph Bonneville Speedmaster a Bobber Black: Radosť pozerať

Triumph Bonneville Speedmaster je praktickejším a komfortnejším variantom úspešného Bobberu. Hlavné rozdiely: prívetivejšia ergonómia, väčšia nádrž a odnímateľné sedlo spolujazdca. Triumph Bonneville Bobber Black prináša okrem čiernej farby aj masívnejšie prednú vidlicu a 16 "koleso.
Triumph Bonneville Speedmaster a Bobber Black: Radosť pozerať

Britský Triumph síce vyrába aj povedzme bežné motocykle, jadro jeho ponuky (i predajných čísiel) však tvorí rad Modern Classics, ktorý ťaží z bohatej histórie značky. Patria k nim aj dve práve odhalené novinky, Bonneville so staronovým prívlastkom Speedmaster a nový variant Bobber v módnom celočiernom prevedení. Obe technicky vychádzajú práve z "Bobíka" Triumph Bonneville Bobber, ktorý bol predstavený pred rokom a odvtedy stihol nazbierať nadšené ohlasy zákazníkov aj motocyklových médií na oboch stranách Atlantiku.

Triumph Bonneville Speedmaster

Označenie Speedmaster v Triumphe už skôr znamenalo "zamerikanizovanú" variantu klasického naháča Bonneville, a tiež nový model tohto mena sa snaži tváriť ako cruiser. Ide mu to lepšie ako v minulosti, pretože vychádza z Bobbera a požičal si od neho i zadnú vidlici imitujúcu neodpružené zavesenie kolesa. Hlavnými rozdielmi sú väčšia palivová nádrž (aj keď 12 litrov stále nie je hodnota na diaľkové expedície), pozmenený ergonomický trojuholník sedlo-riadidlá-stupačky a väčšiu ústretovosť pre výlety vo dvojici.

Tomu nahráva komfortné penové polstrovanie sedla vodiča, odnímateľné sedadlo pre spolujazdkyňu či spolujazdca a upravené odpruženie s nastaviteľným predpätím zadnej jednotky. Predná 41mm vidlica má zdvih 90 mm, zadné kyvka 73. Z ponuky príslušenstva bude možné objednať predné plexi, bočné brašne alebo opierku pre spolujazdca. Poprípade aj tradičné prešívané sedlo, ktoré je síce menej pohodlné, ale v Karlínoch tohto sveta navodia pôsobivejší retro dojem.

Predné brzdiče nesú značku Brembo a zvierajú dvojicu kotúčov s priemerom 310 mm, takže brzdný výkon by rozhodne "retro" byť nemal. Motor je rovnaký ako v Bobberovi, tzn. radový dvojvalec 1200 cm3 vo verzii "High Torque", naladený na 57 kW v 6100 ot.min-1 a 106 Nm v 4000 ot.min-1. Vďaka elektronickému plynu môže Triumph ponúknuť aj tempomat, prepínateľné mapy plynovej rukoväte (Road a Rain) aj kontrolu trakcie. ABS je samozrejmosťou.

 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY